Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kind met rusteloze benen syndroom


stuk sunlight zeep onder in je bed

slaat nergens op lijkt me maar de oudere generatie zweert erbij

Ik heb er last van in periodes van stress. Sinds ik twee keer daags magnesium neem is het wel een stuk minder. Enige wat verder soms helpt is een ijskoud voetenbad.

Ik heb het ook zelf. Kan me behoorlijk uit de slaap houden. Het gaat wel beter sinds mijn schildkliermedicatie is opgehoogd maar dat zal het bij je dochter niet zijn. 
Stretchen helpt ook wel wat. 
Inderdaad misschien tijdelijk diensten draaien met je man? Want dit is wel heel slopend.

Krisper schreef op 25-08-2022 om 00:07:

[..]

Ik noem het massage maar wat ik doe ik ritmisch hard in haar voeten knijpen. Ik wacht tot ze diep in slaap is en stop er dan mee. Als ik er eerder mee stop, begint ze direct weer te schoppen.

Ze heeft geen pijn. Ze omschrijft het als beestjes die over haar voeten lopen en dat haar benen willen rennen.

Misschien lukt het om haar te leren wiebelen met haar tenen. Ben bang van niet, met dat temperament van haar.

Ritmisch hard in de voeten knijpen, zou daar geen apparaat ontwikkeld voor kunnen worden door een handige Henriëtte? Zoiets als sleeves zoals gebruikt wordt om de bloeddruk te meten ontworpen om om de voeten te gaan, die dan ritmisch opgeblazen worden. Zou zoiets al bestaan?

absor schreef op 25-08-2022 om 06:16:

stuk sunlight zeep onder in je bed

slaat nergens op lijkt me maar de oudere generatie zweert erbij

Toevallig hadden we afgelopen verjaardagfeestje een gesprek hierover. Ik heb het wel eens in mijn armen gehad en het is inderdaad een heel naar gevoel. Ik ben magnesium pillen gaan slikken (voor de zekerheid) want ik heb het pas 2x in een jaar tijd gehad, dus echt heel weinig. Daar vertelde iemand dat ze inderdaad een stuk zeep in haar bed had liggen en dat dat werkte! Kan placebo effect zijn misschien, maar als het werkt, ...proberen kan geen kwaad.

Ik heb dit ook behoorlijk. Bij tijd en wijle is het ernstiger dan anders; bijv. door stress. Probeer ten eerste je kind te leren dat het niet in paniek moet raken door haar te laten focussen op iets. Ga zitten en ga met haar tekenen bijv. Bij mij helpt dat heel goed. 

Wat bij mij helpt om het te voorkomen (een beetje dan) is magnesium. Supermagnesium van de vitaminestore slik ik hiervoor: ongeveer 2 uur voor het slapen.

Tot slot een oefening die bij veel mensen helpt ter voorkoming: Ga op een been staan; pak je andere voet bij de enkel beet en hou het tegen je billen. Rek zo je spieren 20 sec. Doe dit 3x met ieder been en doe dit 3x per dag.

Kan het trouwens zijn dat het ook iets te maken heeft met groeien? Ik hoop dat ze er nog vanaf komt want als je dit zo jong al hebt....

Ik zou vanwege haar jonge leeftijd en de gebroken nachten opnieuw met de huisarts in gesprek gaan over aanvullend onderzoek (is er een ijzertekort en zo ja waardoor dan?) en eventueel een verwijzing naar de kinderneuroloog vragen. Ik heb restless legs en dat wordt behandeld door de neuroloog, met medicatie nu gelukkig goed onder controle en ik slaap weer goed. 

Krisper schreef op 24-08-2022 om 22:34:

[..]

Ja dank je! Ik krijg hier gelukkig veel tips die we kunnen proberen.

Heb je bijwerkingen van de medicatie? Het is iets om te onthouden voor als ze ouder is.

Nee geen bijwerkingen gelukkig. Nadeel is dat je eraan gewend raakt en je dus als het niet meer werkt even moet stoppen en dan kun je weer met de lichtste dosis beginnen. Zonder medicatie kan ik echt niet. Soms begint het al overdag maar vaak gelukkig pas in de avond.

Ik herken het ook en heb het vroeger in ergere mate gehad dan op dit moment. 
Ik had het vooral als ik heel veel heb gelopen en dan mn tot later in de avond. Op tijd rust nemen helpt bij mij, wellicht bij je dochter ook.
Magnesium heb ik vaker positieve verhalen over gehoord, maar zelf niet geprobeerd. 
Op het moment dat ik het heb, helpt alleen lopen en stretchen en wachten tot het over is, daar dus verder geen tips voor

Krisper

Krisper

25-08-2022 om 14:11 Topicstarter

absor schreef op 25-08-2022 om 06:16:

stuk sunlight zeep onder in je bed

slaat nergens op lijkt me maar de oudere generatie zweert erbij

Haha, dat proberen we dan ook maar. 

Krisper

Krisper

25-08-2022 om 14:19 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 24-08-2022 om 22:49:

Als ik er last van krijg is het weer tijd om bloed te prikken en vaak is dan mijn Hb en/of ferritine weer te laag. Na een kuur staalpillen gaat het dan weer een tijdje beter. Bij mij komt dat tekort door heftige menstruaties. Dat is het bij jouw dochter natuurlijk niet. Wat bij mij helpt is paracetamol nemen. Ik weet niet waarom het werkt, maar het werkt wel.
Nog een praktische tip: je zegt dat ze tussen jullie in ligt. Je kunt ook afwisselen. Dus de ene nacht lig jij bij haar en de andere nacht je partner. Die slaapt dan in bed van dochter. Dan kan tenminste één van twee slapen en kunnen jullie het langer volhouden. Dat heeft ons door zware, gebroken nachten heen geholpen ivm chronische ziekte van kind.
Sterkte!

Ik had je bericht even over het hoofd gezien. 

Ze heeft wel aanleg voor te laag ijzergehalte vanwege een genetische afwijking. Ik heb zo'n natuurlijke ijzer elixer gekocht en dat gaan we een poosje proberen. 

Paracetamol geven we ook soms maar het lijkt niet uit te maken.

Afwisselen doen we inderdaad af en toe. Bedankt voor de tips

Krisper

Krisper

25-08-2022 om 14:21 Topicstarter

Auwereel schreef op 25-08-2022 om 08:03:

[..]

Ritmisch hard in de voeten knijpen, zou daar geen apparaat ontwikkeld voor kunnen worden door een handige Henriëtte? Zoiets als sleeves zoals gebruikt wordt om de bloeddruk te meten ontworpen om om de voeten te gaan, die dan ritmisch opgeblazen worden. Zou zoiets al bestaan?

Haha dat vroegen wij ons ook af! Dat zou ideaal zijn. 

Krisper

Krisper

25-08-2022 om 14:24 Topicstarter

Pippeltje schreef op 25-08-2022 om 10:11:

Ik heb dit ook behoorlijk. Bij tijd en wijle is het ernstiger dan anders; bijv. door stress. Probeer ten eerste je kind te leren dat het niet in paniek moet raken door haar te laten focussen op iets. Ga zitten en ga met haar tekenen bijv. Bij mij helpt dat heel goed.

Wat bij mij helpt om het te voorkomen (een beetje dan) is magnesium. Supermagnesium van de vitaminestore slik ik hiervoor: ongeveer 2 uur voor het slapen.

Tot slot een oefening die bij veel mensen helpt ter voorkoming: Ga op een been staan; pak je andere voet bij de enkel beet en hou het tegen je billen. Rek zo je spieren 20 sec. Doe dit 3x met ieder been en doe dit 3x per dag.

Kan het trouwens zijn dat het ook iets te maken heeft met groeien? Ik hoop dat ze er nog vanaf komt want als je dit zo jong al hebt....

Dank voor de tips! Dat focussen op iets anders is wel te doen in de avond voor het slapen gaan. In de nacht is dat wat lastiger. 

De rekoefeningen gaan we doen!

Ik denk niet dat het met groeien te maken heeft. Zelf had ik erge groeipijn toen ik klein was maar dat was echt anders dan wat dochter heeft. 

Krisper

Krisper

25-08-2022 om 14:25 Topicstarter

Bibi387 schreef op 25-08-2022 om 10:18:

Ik zou vanwege haar jonge leeftijd en de gebroken nachten opnieuw met de huisarts in gesprek gaan over aanvullend onderzoek (is er een ijzertekort en zo ja waardoor dan?) en eventueel een verwijzing naar de kinderneuroloog vragen. Ik heb restless legs en dat wordt behandeld door de neuroloog, met medicatie nu gelukkig goed onder controle en ik slaap weer goed.

Als niets helpt zullen we uiteindelijk voor een doorverwijzing gaan. Ik hoop dat het niet nodig zal zijn.

Krisper

Krisper

25-08-2022 om 14:28 Topicstarter

Miraval schreef op 25-08-2022 om 13:20:

[..]

Nee geen bijwerkingen gelukkig. Nadeel is dat je eraan gewend raakt en je dus als het niet meer werkt even moet stoppen en dan kun je weer met de lichtste dosis beginnen. Zonder medicatie kan ik echt niet. Soms begint het al overdag maar vaak gelukkig pas in de avond.

De gewenning is wel balen zeg. Hoe lang moet je dan stoppen?

Toen dochter jonger was had ze het ook soms overdag in haar voeten EN handen. Nu heeft ze overdag gelukkig geen last.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.