Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
mvd

mvd

24-05-2010 om 23:27

Kinderen en knuffelen

vanavond lag mijn zoontje van 4 te slapen in de kamer van de dochter van een vriendin, haar dochter is 8.
Zij ging later op de avond naar bed, mijn zoontje lag lekker te tukken.
Nu heeft zij hem wakker gemaakt en heeft hem snoepjes belooft, hij moest wel even zijn luierbroekje naar beneden doen. zij heeft op hem gelegen.
We zijn er achter gekomen omdat we het licht aan zagen staan, zij zei dat ze wilde knuffelen en masseren. Nu weten wij even niet meer hoe te reageren.
We willen dat hij zich veilig voelt, moeten we er nou nog over praten met hem of juist niet?
Is het normaal gedrag bij meisjes van 8?

hebben jullie tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee, dat is raar

Nee dat is niet normaal.
Ik zou hem aanleren dat ie het meteen op een gillen zet als iemand zijn luier of broek uittrekt.

Tango

Tango

25-05-2010 om 12:37

Ik zou

Het zeker niet te zwaar maken naar hem, maar wel even erop terugkomen. Anders heeft hij misschien juist het idee dat hij er niet over mag praten. Je kunt even aan hem vragen wat er die avond gebeurd was en wat hij daarvan vond. Verder gewoon neutraal op reageren. En je kunt hem zeggen dat hij de volgende keer als er zoiets gebeurt hij jullie mag roepen, zeker als hij het niet fijn vindt. Belangrijk is dat hij weet dat niet zomaar iemand aan zijn piemeltje mag komen e.d.
Verder zou ik ook even aan je vriendin vertellen wat er gebeurt is, als je dat niet al had gedaan, want zij moet haar dochter hier zeker even over aanspreken. Ook haar dochter moet leren dat ze niet zomaar bij een jongetje zijn broekje naar beneden mag doen. Knuffelen mag best, maar niet op die manier. W.s. had ze ook heel goed in de gaten dat het niet mocht omdat ze hem een snoepje beloofde. Misschien heeft ze ook wel verteld dat hij het niet verder mocht vertellen.
Succes ermee, ik kan me voorstellen dat je er best van geschrokken bent.

vlinder72

vlinder72

25-05-2010 om 18:44

Heel vreemd

De tip om er niet te zwaar aan te tillen bij je zoontje vind ik een goede. Maar ik zou mij wel zorgen maken over het gedrag van dat meisje van 8 jaar. Hoe komt ze erop? Knuffelen en masseren op die manier. Luierbroekjes naar beneden doen en dan snoep beloven. Ik vind het nogal wat. Mijn eigen bijna 8 jarige denkt bij knuffelen nog gewoon aan knuffelen. In je armen hangen dus of over zijn rug kriebelen. Of knuffelen met zijn knuffels. Daar komen geen piemeltjes en dergelijke aan te pas. Of ben ik nou erg ouderwets en zijn meer kinderen op die manier al met seks bezig?

dc

dc

25-05-2010 om 18:56

Ik wel

toen ik 8 was, had ik wel licht seksueel getinte avonturen met mijn beste vriendin. Dus in die leeftijd begin je wel dingen te ontdekken denk ik.

Ik zou wel willen dat de moeder van het meisje duidelijk aangeeft dat dit niet kan bij een kindje dat jonger is. Het is ook de tijd om grenzen te leren.

Hier hebben we 2 jongetjes thuis (4 en 2), die het grappig vinden aan elkaars piemel te komen. We proberen bij ze in te hameren dat dat niet zomaar kan, ook zonder een trauma van te maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.