Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Madelief van rooien

Madelief van rooien

10-06-2010 om 18:26

Kinderen, kleren en het weer

De kinderen weten niet meer wat ze aan moeten met dit weer, wel of geen jas, korte mouwtjes of lange mouwtjes, wel een vest of geen vest.

Onze tuin en van de buren, links en rechts, hebben een poort naar elkaar zodat onze kinders makkelijk bij elkaar kunnen spelen.

Jasmijn (4 jaar) wilt even buitenspelen met Sandra ons buurmeisje links' mama doe me jas aan het regent, maar niet die vest ' . Ze heeft een mooie paarse zomerjas waarvan je de vest eruit kan halen. Komt ze later weer terug ' mama doe toch mijn vest er weer in, heb het koud ' wat denk je komt ze later weer terug, dit keer gelukkig tegen papa want ik was even bezig ' papa doe toch weer mijn vest uit mijn jas heb het warm ' Papa zegt dat het goed is en ze legt haar vest op de tafelstoel naast papa. Eindelijk rustig, kom ze binnen later met Sandra ons buurmeisje om wat te drinken ' papa heb toch maar mijn vest in mijn jas gedaan buiten' We schenken er even geen aandacht aan en geven beide meiden wat te drinken en een koekje. Dan weer ' papa gaan weer naar buiten om te spelen en gaan naar Sandra huis' Papa kijkt haar aan en controleert of ze haar jas aan heeft en vest en zegt weer dat het goed is.

Een half uurtje later komt ze weer thuis, ze blijft nu thuis omdat we zo gaan eten. Ze hangt haar jas en vest op aan de kapstok. Even later komt mama weer en die ziet haar vest liggen op de tafelstoel ' jasmijn hang je vest even bij je jas anders ben je hem kwijt ' Jasmijn kijkt mama aan en loopt zonder de vest de kamer uit, komt terug en en zegt ' Mijn vest die heb ik al in mijn jas gedaan'

Wat blijkt nu dat ze de vest van Sandra had meegenomen en aangetrokken zonder dat we het in gaten hadden toen ze met Sandra even wat kwam drinken. Later komt de buurvrouw langs voor de koffie en om de vest op te halen zegt ze ' weten jullie dat Sandra een t-shirt aan heeft van Jasmijn en Jasmijn een t-shirt van Sandra, naast dat Jasmijn ,Sandra haar vest had aangetrokken ' Onze buurvrouw vermoed dat het door het weer komt, beide meiden wisten niet wat ze hadden warm of koud. Sandra had haar vest uitgedaan en op de jas van Jasmijn gelegd en later alleen haar jas aangetrokken, later heeft Jasmijn uit gewoonte de vest aangetrokken en toen haar jas. Toen beide bij de buurvrouw aan het spelen waren hebben ze hun jas uitgedaan en t-shirt wegens het mooie weer en toen moesten de t-shirts verwisseld zijn geraakt. Sandra had een witte t-shirt met lange mouwen en Jasmijn een licht roze met korte mouwen.

We hebben jullie kinderen aan met dit weer, en hebben ze ook zo last van afwisselend gevoel van warmte en koud.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
madelyz

madelyz

10-06-2010 om 18:31

Iets vergeten

Dit is trouwens gisteren gebeurd.

Ach

Kinderen krijgen naar school of naar buiten iets aan. Maakt hen en mij niet uit wat. Jas of vest. En verder loopt mijn jongste gewoon in een driekwart broek. Het is echt niet koud. Oh ja, er worden nu alleen nog maar shirts met korte mouwen gedragen. Vooral op school is het snel erg warm.

Ulla

Ulla

10-06-2010 om 23:10

Laagjes

Mijn kinders hebben verschillende laagjes kleding over elkaar aan. (shirt, vestje, dat werk). 's Ochtends is het gewoon nog te fris voor alleen een shirtje.
In de loop van de dag gaat er vaak iets uit wat dan in de schooltas verdwijnt.
Dat werkt prima voor ze.

Vorige week had mijn dochter toen het zo warm werd 's middags ook haar sokken maar uitgetrokken op school

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.