Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Jolanda

Jolanda

31-10-2009 om 19:34

Kinderen schelden zo tegen elkaar (zusjes)

Ik ben het zo langzamerhand erg zat! De kinderen, meiden van 9 en net 12 maken zoveel ruzie. En de oudste groep 8 scheld het laatste jaar verschrikkelijk veel .Die woorden die ze uitkraamt tegen de jongste; kutkind, stom wijf, oprotten, travestiet(?) homo, lelijke heks, tering etc. Ik vind het niet normaal zeg! Hier in huis schelden wij zelden, hooguit 'chips' ofzo. En ik kan het eerlijke gezegd niet meer aanhoren. Ze zit in groep 8, zal dat er mee te maken hebben? En we in groep 7 verhuisd naar andere woonplaats. Op de oude school heb ik haar nooit zo horen schelden. Hier is dat normaal zegt ze. Wat doe je in dit geval? Elke keer als ze scheld moet ze naar haar kamer. Maar hoe verder? Hoe leer je het haar af, hoe straf je haar?
Hoe gaat dat bij jullie?

Jolanda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippin

Pippin

31-10-2009 om 21:46

Hier ook wel normaal

Hier wordt er ook afschuwelijk veel gescholden in de bovenbouw op school. Dus de kinderen horen het de hele dag en kunnen daar thuis niet zomaar mee ophouden.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het goed moet keuren.
Wat vindt je dochter er zelf van? Misschien vindt ze het zelf ook helemaal geen leuke sfeer zo.
En, misschien zit er iets achter? Ergert bepaald gedrag van haar zusje haar enorm en lukt het niet om daar op een normale manier op te reageren?
Dat is bij ons een tijd een valkuil geweest. Kind A doet vervelend, kind B reageert door hier heel boos over te worden en te schelden. Wij worden vervolgens boos over het schelden en kind B krijgt straf. Kind A lacht in het vuistje en heeft nergens last van.
En verder zou ik een andere consequentie gaan bedenken. Naar de kamer sturen helpt blijkbaar niet. Voortboordurend op de post van Pelle, is misschien een scheldpot een goed idee. Dan verzin je met z'n allen alle verboden scheldwoorden die je maar kunt bedenken (hilarische activiteit) en die schrijf je op. Iedereen die zo'n woord zegt, ook bezoek en ouders!, moeten twintig cent afdragen. (of bijvoorbeeld volwassenen twintig cent, kinderen tien cent). Van de inhoud van de pot koop je bijvoorbeeld patat, of je huurt er een leuke film van, of je gaat ervan naar het zwembad bijvoorbeeld.

Vroeger

Doet me denken aan vroeger: Ik weet nog dat een vriendinnetje van mij vroeger vaak met kut schold. Op een middag deed ik met haar mee, we voelde ons erg stoer. Die avond bleef ik daar eten. voor we begonnen te eten moesten we van de vader van dat vriendinnetje verplicht zeker 15 minuten (? tenminste zolang voelde dat toen)allerlei woorden met kut zeggen. in het begin lagen we dubbel van het lachen, maar al snel verveelde het vreselijk en vonden we het genant. Ik deed het niet meer....vriendin heeft de verdere week elke avond die woorden moeten zeggen voor het eten, daarna deed ze het nooit meer.

Groetjes Pham

koentje

koentje

31-10-2009 om 22:43

Pipin.......

goeie beloning joh; er iets leuks van doen!

Fatima

Fatima

01-11-2009 om 08:53

Voor koentje

Ik snap wel wat jij bedoelt maar er is verschil tussen een beloning die je als kind vrijwel helemaal zelf hebt moeten betalen of die je ouders betalen.

Pippin

Pippin

01-11-2009 om 11:59

Beloning

Ach, ik zou het dus niet zo zwaar opnemen, dat gescheld, maar het wel af willen leren. Volgens mij is het een slechte gewoonte zonder veel inhoud. Daarom vind ik het dus prima om van dat geld lekker patat te gaan eten met de kinderen, voordat die pot vol genoeg is, is de 'misdaad' allang weer verjaard. Maar als je dat te veel op een beloning vindt lijken, schenk je het geld toch aan een goed doel? De bond tegen het vloeken lijkt me een toepasselijke...

Tirza G.

Tirza G.

02-11-2009 om 14:02

Voor die lijst

Die is hilarisch. Om een onduidelijke reden hadden mijn kinderen een voorkeur voor scheldwoorden met de S. We hadden dus samen een hele lijst gemaakt, ik ijverig en pedagogisch alles opgeschreven met een dikke zwarte stift en een pot geinstalleerd.
Ik was erg trots op mijn mooie S-lijst en prachtige pot.

Totdat ik visite kreeg Was een hilarisch momentje.......het werkte hier in elk geval als een trein.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.