Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Jetske

Jetske

24-05-2011 om 12:02

Kinderfeest 10 jaar

Pfff, zoon wordt binnenkort 10 en wil natuurlijk een leuk, maar vooral een beetje stoer kinderfeest. Inspiratie is momenteel ver te zoeken. Het wordt in ieder geval een slaapfeest met bourgondisch frietjes eten thuis, maar er moet nog een activiteit (buiten de deur) bij. Overdag voor het slapen maar kan ook de volgende ochtend. Iemand leuke ideeen in de buurt van Rotterdam/Dordrecht?
Jetske

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
pooh bear

pooh bear

24-05-2011 om 14:08

Ideeën

Bij Holland indoor sport in Spijkenisse hebben ze allerlei stoere feestjes zoals een adventure party of een klimparty.
http://hollandindoorsport.nl/arrangementen/partys/

Of neem ze mee naar de Speeldernis dat is een stuk goedkoper en ook erg leuk.
Ik lees alleen dat de kinderfeestjes tot aan de zomervakantie helemaal vol zitten maar je kan er ook heen zonder kinderfeestje.

Kobalt

Kobalt

24-05-2011 om 14:30

Mijn ervaring

Mijn ervaring (bij jongens en meisjes) is, dat een slaapfeestje geen extra activiteit nodig heeft. Het slaapfeestje op zich is voldoende.
Ik zou zeker de volgende morgen niets meer doen. Snel een ontbijtje en hup naar huis. Sommige kinderen kunnen na een slaapfeestje echt helemaal niets meer hebben hoor, die zijn dan bekaf.

Fiorucci

Fiorucci

24-05-2011 om 14:44

Alleen slaapfeest

Slaapfeest met wat leuke films, patat, ontbijt lijkt mij zat, heb ik altijd gedaan en was altijd leuk en gezellig.

Jetske

Jetske

24-05-2011 om 15:46

Toch beiden

Vorig jaar hebben we ook een slaapfeest gehouden met daarvoor een paar uurtjes skateland in Rotterdam. Was ontzettend leuk en is heel goed bevallen. Vandaar dat zoon weer zoiets wil, maar dan met iets anders dan weer skateland. Het hoeft ook geen dagvullende activiteit te zijn, maar gewoon even iets waar ze hun energie in kwijt kunnen zodat ze daarna lekker (eerder??) slapen (mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een activiteit voor het slapen en niet de volgende dag).
Jetske

Guinevere

Guinevere

24-05-2011 om 16:22

Speurtocht in het donker

Laat ze (onder begeleiding) buiten een spannende speurtocht doen met zaklampen etc. In het bos ofzo. Een soort voorproefje van een dropping.
Het wordt in deze tijd van het jaar wel wat laat donker, dat wel.

Henriette123

Henriette123

24-05-2011 om 18:21

Sportzaaltje huren

Sportzaalbijv bij een school huren, en wat balsporten met de jongens doen. Bij mooi/droog weer kun je ook naar een grasveld gaan.

Waarom persé; activiteit buiten de deur?

Mijn zoon werd onlangs 10. Omdat mijn man niet thuis was, konden we niet met twee auto's ergens 'heen' en was ik noodgedwongen het feestje thuis te vieren. En een succes dat het was!
Ons programma:
15.30 kinderen uit school mee naar huis
15.45 taart en fris, daarna kadootjes uitpakken
16.00 spelletjesronde: ik had o.a. Een quiz gemaakt aan de hand van het Guinness Book of World records. Indelen in groepjes en overleggen voor het antwoord. Hylarisch! En daarna liet ik ze in groepjes de hoogste toren bouwen van plastic bekertjes en bierviltjes.
17.15 gourmetten (met vooral veel mini frikandellen!)
18.30 De Verschrikkelijke Ikke kijken op zoon's kamer. Kamer helemaal verduisterd en film met een geleende beamer afgespeeld.

Reactie van de kinderen: dit was het mooiste feestje ooit! En: feestjes thuis zijn vaak veel leuker dan wanneer we ergens naar toe gaan...

Ik zou je dus willen aanraden: lekker friet eten, film kijken, slaapfeestje....meer dan voldoende! Succes er mee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.