Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-03-2026 om 04:38
Hallo allemaal
Mijn zoon wilt een kinderfeestje geven t.b.v. zijn verjaardag. Helemaal prima. Maar wat hij wilt gaan doen met zijn kinderfeestje, kost in totaal +- €400 (hij mag 10 kinderen uitnodigen).
Ik vind dat behoorlijk veel geld voor een kinderfeestje. Wat is jullie mening hierover en wat vinden jullie een "normaal" bedrag aan kosten voor een kinderfeestje met 11 kinderen?
15-03-2026 om 16:33
Izza schreef op 15-03-2026 om 15:42:
Ik organiseer al jarenlang kinderfeestje en voor mij is dat echt teveel geld. Daarvan kan ik met mijn kinderen heel andere leuke dingen doen.
- kinderfeestjes vanaf groep 3 tm 8.
-2 auto's dus 8 kinderen kunnen mee. Dan moet je keuzes maken wie er kunnen komen.
- We beginnen thuis met taart/cake en cadeaus.
- Externe activiteit
- wij brengen de kinderen naar huis.
Indien mogelijk organiseren we het samen met een ander vriendje. En in groep 8 mogen ze een grotere activiteit (slaapfeestje, disco of filmfeest of duurdere activiteit).
Qua activiteiten heb ik van alles gedaan of elders gezien. Indoor speeltuin, wandklimmen, kleine pretparken, lasergamen, sportfeestjes, kookworkshop, karten. De tijd van een speurtocht of thuisfeestje is wel voorbij. Zeker bij oudere kinderen. Zoiets kan hooguit bij kleuters nog.
Speurtocht met speeltuintje op de route wel bij basisschool kinderen tot en met groep 4, daarna werd het knutselen.
15-03-2026 om 18:04
Ben wel heel nieuwsgierig wat hij wil doen. Maar sowieso vindt ik het erg veel kinderen. Hier is ook de max. 8 kinderen incl. jarige. Wij vieren het altijd buitenshuis. Kost dan ergens tussen de 160 en 220 euro. Afhankelijk van wat we gaan doen.
En ook daaraan zitten regels. Zwemfeestje keuren dit jaar voor de oudste goed. Maar dat is dan pas eind groep 7. Karten werd door haar ook genoemd. Prima, maar dan gaan er minder kinderen mee. Keuze lag bij haar. En dan kiest ze toch voor meer vriendinnen mee.