Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Debby

Debby

07-06-2020 om 11:53

Kinderfeestje coronatijd

Mogen jullie kinderen in de komende maanden een kinderfeestje vieren. Mijn zoontje was in april jarig. Zijn kinderfeestje vervalt dit jaar. Wat we wilden doen kan sowieso niet (met de bus naar een binnen locatie om te lasergamen) en een thuisfeestje ga ik niet doen bij hem. Mijn dochter is in juli jarig. Het plan was een slaapfeestje in de garage, maar dat wordt het waarschijnlijk ook niet. In plaats daarvan nodigen we haar 3 beste vriendinnen uit op de dag van haar verjaardag.

Mams

Mams

07-06-2020 om 12:53

Aangepast

Hier valt het laatste kinderfeestje van zoon (groep 8) ook in het water. We hebben bedacht dat hij in plaats daarvan 1 vriend of vriendin mee uit eten mag nemen. Dus òf afhalen en buiten ergens picknicken òf nog eventjes wachten en dan echt uit eten. Restaurant naar keuze. Met dit alternatief is ie wel content. Ik vind het zelf wel erg sneu dat vrijwel alle bijzondere groep 8 mijlpalen (kamp, musical, laatste kinderfeestje, eindfeest en uitzwaaien door de hele school, introductiedag middelbare school) in het water vallen. Dus blij dat blij is met alternatief voor zijn kinderfeestje...

Pluk

Pluk

07-06-2020 om 13:14

Waarom?

Kinderen van die leeftijd hoeven geen afstand te houden, dus je kunt toch prima een fuif of slaapfeestje organiseren? Je kunt de activiteiten buiten doen, bijvoorbeeld lasergamen of landje veroveren of een speurtocht/spooktocht. Barbecue, kampvuurtje, survival, kanoen. Zoveel te verzinnen!

Debby

Debby

07-06-2020 om 13:33

Vervoersmiddel

En hoe denk je dan naar de locatie van het feestje te gaan? Met de auto is geen optie. 1 Ander kind wil ik nog wel mee nemen in de auto, maar meer niet. En het OV vermijd ik nu ook. En een thuisfeestje ga ik bij mijn zoon van 8 echt niet doen.

Kinderen hoeven onderling geen afstand te houden, maar wel tot mij en mijn man.

Inderdaad

Buiten feestje. Hier binnenkort 2: bij de een naar een klimbos (zelf brengen en halen) bij de ander lasergamen buiten, genoeg plekken waar je de pistolen kan huren en buiten gebruiken

Pluk

Pluk

07-06-2020 om 13:57

Op de fiets

Of lopend een speurtocht in de buurt. Wij gingen op de fiets naar het bos en daar spelletjes doen. Als je een tuin hebt kan het daar ook.

Watervrouw

Watervrouw

07-06-2020 om 14:03

Zelfde vraag

Hier heeft een van de kinderen een paar weken een filmfeestje gehad. Aankomst 17.30, friet eten en film kijken tot plm 20.00 uur. Was erg leuk volgens kind.
Slaapfeestje in de garage zou ik wel door laten gaan mits er een tweede toilet voor hen is.

Ons kind wordt volgende maand 11 jaar. Wat te doen met zijn kinderfeestje? Inderdaad vervoer en wat? Maar waar ik nog meer over pieker is het feestje voor de volwassenen, iedereen uitnodigen op 1,5 meter afstand is hier onmogelijk en wil ik ook niet. Het vervelende is dat in onze omgeving niet iedereen nog in de Coronastand staat dus zij vieren verjaardagen zoals voorheen. Wij gaan daar niet heen met, ik werk met oude mensen en wil zo weinig mogelijk risico nemen. Kind ziet dus dat anderen het wel doen en heeft het daar moeilijk mee. Ik zat te denken aan een picknick in het bos maar het is mij nog niet helemaal duidelijk met hoeveel mensen je in de openbare ruimte samen mag zijn opafstand natuurlijk. Ander idee is om afsrpaken te maken met een paar gezinnen in de familie en de rest maar niet uit te nodigen ivm corona.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-06-2020 om 14:19

Feest bij de buren

Toevallig hadden vorige week mijn buren de verjaardag van hun zoon die 4 werd. Een verjaardag die gevierd moet worden natuurlijk.
Zij begonnen vroeg en deden het in 4 shifts. 4x zingen, 4x taart. En de laatste ronde was voor de visite die wat intiemer was en bleven eten.
Ik vond het erg goed gevonden en ook ontzettend grappig om te horen.

Kinderfeest zou ik gewoon ergens buiten doen. Ouders laten brengen en halen. Een uitgebreide picknick is al erg leuk hoor.
Je kan ook té moeilijk doen hé.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-06-2020 om 14:21

Aanvulling

Zo’n filmfeest kan met wat creativiteit ook prima buiten toch? Partytent, leuke feestverlichting en de tv naar buiten. Friet bakken of pizza laten bezorgen. Al snel goed

Hier

Hier

07-06-2020 om 16:58

Hier

Hier laatst een kinderfeestje buiten gehad, hele klas was uitgenodigd bij het doen van een survival feestje.

Buiten - prehistorisch dorp

https://www.prehistorischdorp.nl/nl/groepen/vier-je-kinderfeestje-bij-ons

Vervoer lijkt me nog wel even een dingetje, maar kan het misschien gewoon met OV? Naar Eindhoven dus.

Is alleen voor noodzakelijke reizen, is een kinderfeestje (of museumbezoek) noodzakelijk?

OV nog niet - 9292

"OV en het coronavirus
OV geen uitje, mondkapjes verplicht
Laatste update: maandag 8 juni 2020 08:30

Vanaf 1 juni 2020 is de dienstregeling uitgebreid en is het dragen van mondkapjes in het OV verplicht. Reizigers zijn zelf verantwoordelijk om mondkapjes aan te schaffen. Voor vragen over mondkapjes raadpleeg www.rijksoverheid.nl.
Reis alleen met het OV als het echt nodig is.

Ga wanneer nodig goed voorbereid op pad. Mijd de drukte, houd voldoende afstand van elkaar (minimaal 1,5 meter), geef elkaar de ruimte bij het in- en uitstappen. Zet tijdig je mondkapje op en reis niet met het OV bij klachten die lijken op corona.

Update: 8 juni 2020 - 8:30 uur"

Dat is jammer genoeg nog even geen optie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.