Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderfeestje groep 8

Ik ben op zoek naar een activiteit voor het laatste kinderfeestje van mijn zoon die 12 wordt. Wat hebben jullie gedaan?


Dan wonen wij in dezelfde regio denk ik KimdeKim. Al hoorde ik dat van bonusdochter in de stad weer niet en van buurmeisje hier in het dorp wel. 

Hier huurden ze een locatie en dan inderdaad gewoon dansen samen. Vroeger werd er ook altijd geschuifeld maar weet niet of dat nog is. 

Caroline80, maar heeft je zoon zelf geen voorkeur voor wat hij wil doen? Begrijp me niet verkeerd; naar tips vragen is natuurlijk helemaal prima. Maar meestal weten ze op die leeftijd zelf wel wat ze graag willen en is het meer van of het in het kostenplaatje valt.

Gingergirl schreef op 29-02-2024 om 07:17:

[..]

Hoe ziet zo'n fuif eruit? Beetje als het discofeestje van vroeger? Hier hoor je dat inderdaad niet.

Ja ik denk het.  In mijn tijd was het overigens ook al een fuif. Hier gaat het zo dat je de hele klas uitnodigt en dan vaak een thema.  Meestal doen 2 kinderen het samen.  Mijn dochter deed het samen met haar beste vriendin met thema halloween. Dan is er inderdaad muziek,  dansen,  spelletjes zoals flesje draaien ( met knuffels) en geen ouders. Maar af en toe binnenlopen mocht wel   

Mijn zoon heeft toen samen met een vriend ook een fuif gegeven en de hele klas uitgenodigd. Hier in Brabant deden veel kinderen dat hoor. 

Wat grappig dat dat woord fuif bij jullie nog bestaat, ik had geen idee. Ik had het een beetje in de categorie 'mieters' geplaatst in mijn hoofd. Wonderlijk altijd dat we zo'n klein land zijn en er qua taal zoveel verschillen zijn.

Hier heeft de één een escaperoom gedaan, en de ander jumpsquare. 
Maar bij beide bleek groep 8 toch niet het laatste "kinderfeestje". Er is daarna nog gekart, geglowgolfd, ge-escaped, slaapfeestje, kampeerfeestje

ik denk dat het regionaal is zo'n fuif, want ook al in de jaren 80 en 90 deden we dit niet in de regio waar ik toen woonde. En mijn vrienden die daar nog steeds wonen hebben dit ook niet met hun kinderen en kleinkinderen.

Het is al heel wat jaartjes geleden maar onze zoon gaf destijds een feestje en nodigde 4 jongens uit, 1 was verhinderd. Ze zijn naar het zwembad geweest (ik reed) en hebben daarna thuis friet met snacks gegeten. 

Bij het bungalowpark hier in de buurt, had je een speciaal partijtjesarrangement. 1 nacht slapen, met bowlen en in het suptropisch zwembad. Avonds in het huisje gourmetten. En bij de openhaard spelletjes gespeeld. Het was een groot succes.

Caroline80 schreef op 29-02-2024 om 06:38:

[..]

Mijn dochter heeft wel de hele klas uitgenodigd voor een feestje bij ons in de garage. Ze was aan het eind van groep acht jarig, dus was ook een soort afscheidfeestje.

Zoon is eind maart jarig. En het is niets voor hem om de hele klas uit te nodigen. Plan is om er maar 3 uit te nodigen en dan iets groters te gaan doen (in ieder geval geen slaapfeestje).

Misschien is Doloris Anoma Maze in Utrecht iets? 

Oh shit, das pas in Mei. Tilburg is wel open.

In 'mijn' tijd waren kinderfeestjes in groep 8 niet per se anders dan in andere jaren. Sommigen gaven een slaapfeestje, maar op zich kan dat in groep 5/6/7 natuurlijk ook als je dat wil.

Het ligt er ook aan wat je wil; de hele klas uitnodigen is leuk, maar dan wordt het logistiek wel lastig om ergens heen te gaan en erg duur; het is nogal een verschil of je voor zes kinderen een bioscoopkaartje of het zwembad moet betalen of voor 26. 
Een fuif in de garage of de tuin is leuk, maar dan moet je die wel hebben. Een zaaltje huren wordt al snel vrij prijzig omdat je dan vaak ook de drank daar af moet nemen aan horecaprijzen. 
Op de middelbare school, vooral in klas 1 en 2, werden er door sommigen wel fuiven gegeven, maar dat waren eigenlijk alleen de mensen waar ze thuis veel ruimte hadden in een garage/loods en/of tuin. Die had je op het platteland natuurlijk meer dan in de stad, maar dat was ook zeker niet iedereen.

Als je maar een paar kinderen uitnodigt, zoals jouw zoon wil, dan zou je kunnen overwegen om iets duurders te gaan doen. 

Wij hebben het altijd met de jarige zelf afgestemd. Qua tijd en moeite was bijna alles mogelijk, financiëel was er een grens. Eentje wilde naar Amsterdam voor Cinekid & pizza. Dat kon met 1 vriendinnetje. Een ander wilde lasergamen. Dat hebben we met 6 kinderen gedaan. Er was er een die wilde kamperen, dat feestje combineerden we met dat van haar beste vriendin - 2 moeders en 5 meiden een nachtje met kampvuur en bbq aan een meer. Er was er ook een die de laatste basisschool-verjaardag had toen we in de VS woonden. Op hun school was je verplicht om de hele klas uit te uitnodigen. Ongeveer 2/3e van de klas deed niks, de rest ging naar een toestand met vermaak en eten. Ik heb de hele klas thuis uitgenodigd, waterpistolen en waterballonnen gekocht en de sprinklers aangezet. Er kwamen er +/- 15 en de hele buurt heeft meegenoten. Toen ze uitgeraasd waren, konden ze in de kelder 'chillen' met spelletjes, een film en oa corndogs. Maar de meesten gingen met de lego spelen 

Mijn zoon werd 11 in groep 8, en heeft met een vriendje en vriendinnetje lekker gejumpt bij Jumpsquare. Daarna daar lekker wat gegeten en een shake onderweg. 

Caroline80

Caroline80

29-02-2024 om 18:09 Topicstarter

Poezekat schreef op 29-02-2024 om 13:33:

Het is al heel wat jaartjes geleden maar onze zoon gaf destijds een feestje en nodigde 4 jongens uit, 1 was verhinderd. Ze zijn naar het zwembad geweest (ik reed) en hebben daarna thuis friet met snacks gegeten.

Zo'n feestje heeft hij in groep 7 al gedaan en in vergelijking  met andere feestjes die bij hem in de klas worden gegeven was dat een karig feestje. Niet dat mijn zoon er een probleem mee had. Maar het mag was iets groters.

Caroline80

Caroline80

29-02-2024 om 18:20 Topicstarter

Gebruikersnaaminvullen schreef op 29-02-2024 om 16:29:

[..]

Misschien is Doloris Anoma Maze in Utrecht iets?

Oh shit, das pas in Mei. Tilburg is wel open.

Dat ziet er leuk uit. We wonen vlak bij Utrecht. En we kunnen wachten tot mei. Is wel iets wat waarschijnlijk nog niet eerder iemand van de genodigden heeft gedaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.