Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderfeestje groep 8

Ik ben op zoek naar een activiteit voor het laatste kinderfeestje van mijn zoon die 12 wordt. Wat hebben jullie gedaan?


Caroline80 schreef op 29-02-2024 om 18:09:

[..]

Zo'n feestje heeft hij in groep 7 al gedaan en in vergelijking met andere feestjes die bij hem in de klas worden gegeven was dat een karig feestje. Niet dat mijn zoon er een probleem mee had. Maar het mag was iets groters.

Als je zoon het prima vond, was het OK. Maakt niet uit of jij het 'karig' vond. Het gaat om hem. Wat wil hij zelf? Ik begrijp dat hij 3 vrienden wil uitnodigen. Hoe ziet dat groepje eruit? Willen ze wel iets ondernemen of vermaken ze zich ook prima (of beter?) als je niks voor ze organiseert en ze hun gang laat gaan met wat computergames en snacks? 

Ik denk dat we pas goede tips kunnen geven als we weten wat jouw zoon leuk zou vinden en wat jijzelf qua tijd, inspanning en geld kan/wil investeren. 

Als je in de buurt van Utrecht zit kun je ook gaan karten in de kartfabique. Heb ik bij zowel zoon als dochter gedaan in groep 8 en was bij beide een groot succes. Is wel duurder, maar als je maar met 4 kinderen gaat valt het wel mee. Volgens mij heb je er ook escape room en lasergamen. 

Lotte78 schreef op 29-02-2024 om 16:19:

Bij het bungalowpark hier in de buurt, had je een speciaal partijtjesarrangement. 1 nacht slapen, met bowlen en in het suptropisch zwembad. Avonds in het huisje gourmetten. En bij de openhaard spelletjes gespeeld. Het was een groot succes.

Dat klinkt echt heel erg leuk maar ook duur denk ik?

Caroline80 schreef op 29-02-2024 om 18:20:

[..]

Dat ziet er leuk uit. We wonen vlak bij Utrecht. En we kunnen wachten tot mei. Is wel iets wat waarschijnlijk nog niet eerder iemand van de genodigden heeft gedaan.

Je mag het doolhof niet gelijktijdig naar binnen maar gaat 1 voor 1, lijkt mij niet zo leuk voor een kinderfeestje.

Als je in omgeving Utrecht iets zoekt kan play in ook leuk zijn. Je kan daar een combi VR en arcade games doen bijvoorbeeld 

Ik dacht dat Dolores ook 16+ was. 

Indoor skydiven een optie?

Due-scimmie schreef op 29-02-2024 om 22:39:

Ik dacht dat Dolores ook 16+ was.

Indoor skydiven een optie?

Wel prijzig maar wel echt een vet feest wat niemand meer vergeet!

Doloris is gaaf, maar ik zou het echt niet doen voor een verjaardag en al helemaal niet met kinderen. 

Het is bedoeld als individuele ervaring en de meeste bezoekers zijn een stuk ouder. Iedereen wordt er los van elkaar binnen gebracht. Je kàn elkaar er tegenkomen, maar voor hetzelfde geld kruip je er 30-60 minuten in je eentje rond. Niet echt gezellig voor een feestje. En mochten die knullen elkaar wèl tegenkomen en het samen tòch gezellig maken, dan wordt dat misschien niet zo gewaardeerd door de bezoekers die juist zijn gekomen voor die individuele ervaring. 

Envelop schreef op 01-03-2024 om 06:08:

[..]

Wel prijzig maar wel echt een vet feest wat niemand meer vergeet!

Zeker prijzig. Heb net even kinderfeestje kosten opgezocht. Dat zou ik niet zo snel doen want dan moet je met minimaal 6. Maar mocht je 1 of 2 kinderen meenemen dan is het niet duurder als met 8 kinderen streetjump is zeg maar. 

duizel schreef op 29-02-2024 om 21:24:

[..]

Dat klinkt echt heel erg leuk maar ook duur denk ik?

Ik heb het opgezocht. Het was €210.(2019) En daar zat naast het huisje dus zwemmen ook al in. En een uurtje bowlen (is wel kleinere baan, dan in een gewoon bowlingcentrum).

Voor 6 kinderen kom je dan uit op €35 pp. Vond ik voor een groep 8 feestje, als afscheid met haar vriendinnen goed te doen. Vooral omdat we daar een hele dag +nacht en de ochtend daar nog kregen. Eten en drinken (+ mijn eigen gourmetstel ) had ik gewoon mee genomen van huis, net zoals spelletjes. 

Ik had wel gezegd dat ze niet hoefde te denken dat we in de brugklas weer zo iets zouden doen. Nou dat klopt want toen zaten we in een zware lockdown.

Lotte78 schreef op 01-03-2024 om 14:33:

[..]

Ik heb het opgezocht. Het was €210.(2019) En daar zat naast het huisje dus zwemmen ook al in. En een uurtje bowlen (is wel kleinere baan, dan in een gewoon bowlingcentrum).

Voor 6 kinderen kom je dan uit op €35 pp. Vond ik voor een groep 8 feestje, als afscheid met haar vriendinnen goed te doen. Vooral omdat we daar een hele dag +nacht en de ochtend daar nog kregen. Eten en drinken had ik gewoon mee genomen van huis, net zoals spelletjes.

Ik had wel gezegd dat ze niet hoefde te denken dat we in de brugklas weer zo iets zouden doen. Nou dat klopt want toen zaten we in een zware lockdown.

Het valt mee voor wat je krijgt inderdaad. Wij zijn dit jaar voor een middag voor kinderen ook zo'n 135 euro kwijt denk ik. (Schaatsen).


vorig jaar had ze een veel goedkoper feestje maar daar hadden we dan weer veel meer werk aan in de voorbereiding en op het feest zelf.

bodyboarden bij Down Under in Nieuwegein. Is echt super. Kneeboarden kan ook maar is buiten, dus niet hele jaar door. Bodyboarden kan wel hele jaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.