Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderfeestje in Ikea


Lilian1977 schreef op 30-10-2022 om 21:59:

nee ik zou mijn kind van 6 jr niet laten gaan. Ook niet mijn dochter van 9 jr.

Als ouders verwacht ik een goede voorbereiding en dat je de verantwoordelijkheid neemt.

Vervoer
Goede planning
Extra hulp/ondersteuning
Toezicht
een plek waar her goed is geregeld

Maar die punten die jij noemt, die kun je toch helemaal niet nagaan als je niet zelf meegaat naar het kinderfeestje? Ik vrees dat het een kwestie van loslaten is.... en vaak staat er op de uitnodiging niet waar je met het feestje naartoe gaat omdat het een verrassing is (tenzij erbij staat "neem je zwemkleding mee"  ) Het lollige is dat als je werkt met kinderen een vog moet voorleggen tegenwoorden, maar geen hond die iets controleert als je een horde kinderen te logeren hebt bij jou thuis. 

In je andere draadje lees ik dat je naar een manege wil gaan voor het kinderfeestje van je eigen kind, weet jij 100% zeker dat de genodigden allemaal dol zijn op paarden, of dat er niemand allergisch is bijvoorbeeld? En wat is goed geregeld? Misschien vind ik kleine kinderen met zware beesten als paarden loslaten, die op tenen kunnen gaan staan en in vingertjes bijten, wel spannender dan ze een speurtocht laten doen in de Ikea. 

Lilian1977 schreef op 30-10-2022 om 21:59:

nee ik zou mijn kind van 6 jr niet laten gaan. Ook niet mijn dochter van 9 jr.

Als ouders verwacht ik een goede voorbereiding en dat je de verantwoordelijkheid neemt.

Vervoer
Goede planning
Extra hulp/ondersteuning
Toezicht
een plek waar her goed is geregeld

Je moet ook wel wat vertrouwen hebben in de ouders van het kind die het feestje viert, lijkt me. Ik ben jaren vrij actief geweest op de school waar onze zoon op zat en kende de kinderen dan ook goed en zij mij. Ging rustig met hen het dorp in voor een speurtocht met opdrachten en een speeltuintje tussendoor terwijl mijn man thuis al wat voorbereidingen deed voor het eten of de warme chocomelk als we terug kwamen. Nooit een kind kwijt geraakt onderweg maar als er een slecht luisterde (1 keer gebeurd) dan trad ik wel streng op. 

Lilian1977 schreef op 30-10-2022 om 21:59:

nee ik zou mijn kind van 6 jr niet laten gaan. Ook niet mijn dochter van 9 jr.

Als ouders verwacht ik een goede voorbereiding en dat je de verantwoordelijkheid neemt.

Vervoer
Goede planning
Extra hulp/ondersteuning
Toezicht
een plek waar her goed is geregeld

Het feestje is al achter de rug. Maar ik zou dus problemen hebben met een feestje op de manege zoals jij van plan bent. Ik heb bij de rijles van mijn dochter eens een stampede meegemaakt. Dat wil je echt niet met een horde onervaren ruiters! Het kan altijd gebeuren dat er een paard schrikt of gewoon per ongeluk op een voet gaat staan. Bovendien weet je ook nooit wat een groepje hieperdepiep kinderen op een feestje doen. Ik zou die verantwoordelijkheid als ouder echt niet op me willen nemen en ik betwijfel of ik mijn dochter had laten gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.