Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderfeestje, meisje wel of niet vragen

Mijn dochter is net 6 geworden en geeft volgende week een feestje. Nou wil ze een meisje waar ze zelf vorige maand op het feestje is geweest, niet terugvragen. Ze wilde toen eigenlijk al niet naar het feestje toe, maar ik vond dat ze moest.
En nu zit ik dus met een probleem (echt ik, want m'n dochter maakt er absoluut geen probleem van), ik vind het zo sneu voor dat meisje als ze niet mag komen. Moet ik me er maar gewoon bij neerleggen dat dochter niet wil dat ze komt, of moet ik eisen dat ze wel mag komen omdat ze zelf ook daar is geweest?
Groetjes Marije

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet vragen

Dat je dochter op haar feestje is uitgenodigd schept geen verplichting tot teruguitnodigen. En als jouw dochter dat meisje al helemaal niet leuk vindt is er ook geen reden om haar uit te nodigen. Sneu voor het meisje, maar de ongewilde gast zijn kan nog slechter uitpakken.

skik

koentje

koentje

13-06-2012 om 10:46

Eens

Jij hebt als moeder veel meer last van je sociaal wenselijke normen... daar moet je die kinderen niet te veel mee belasten!☺☺

*bella*

*bella*

13-06-2012 om 10:50

Gaat niet hoor

Ik heb hier in huis twee totaal verschillende kinderen, en ook op sociaal gebied totaal anders. De één is ook erg populair en de ander totaal niet. Voor de laatste vind ik het soms wel sneu dat hij weinig terug gevraagd wordt, hoewel het met terugvragen ook weer weinig te maken heeft, ik gun hem gewoon dat hij gevraagd wordt. De ander heeft zoveel feestjes dat het echt ondoenlijk zou zijn iedereen terug te vragen, en dat terwijl we al grote feestjes geven.

Fianna

Fianna

13-06-2012 om 13:35

Nee

Waarom dring jij je kind een meisje op dat ze niet leuk vindt? Ik snap al eerlijk gezegd niet zo goed waarom je haar hebt gedwongen naar dat feestje te gaan! Uit medelijden misschien? Terug uitnodigen zou dus wat mij betreft niet hoeven, denk ik.

dc

dc

13-06-2012 om 14:15

Niet

Mijn zoon vraagt elk jaar een bepaalde jongen van zijn klas, maar wordt nooit door hem uitgenodigd. Vinden we niets van. Hij heeft hele andere vrienden, het is meer raar dat mijn zoon hem wel erbij wil hebben.

Verder wordt mijn zoon door veel kinderen uitgenodigd, en gaat hij ook naar veel, maar ik vertik het om voor een 6-jarige een hal af te huren, dus hij mag altijd max 6 vriendjes vragen. Dus een aantal waar hij bij geweest is, vraagt hij niet.

Gewoon je dochter's wensen en eigen planning volgen hoor. En het meisje in kwestie wordt niet geholpen door een geveinste vriendschap.

Maylise

Maylise

13-06-2012 om 16:31

Misschien

Het zou bij mij van de reden afhangen waarom ze het meisje niet op haar verjaardag wil. Als ze gewoon geen vriendinnen zijn dan zou ik het prima vinden als ze niet zou komen. Als het een meisje is wat moeilijk ligt in de klas, gepest wordt of iets dergelijks dan zou ik misschien wel er op staan dat ze zou komen. Het zou dus echt van de situatie afhangen. Het is niet automatisch zo dat ze elk kind waar ze op de verjaardag komen ook terug moeten vragen maar het is wel zo aardig om dit zoveel mogelijk wel te doen.

marije123

marije123

13-06-2012 om 22:01 Topicstarter

Fijn

om jullie reacties te lezen. Toch wel erg fijn om van andere moeders te 'horen' hoe zij erover denken en ermee omgaan.
Ik heb vanmiddag nog een keer aan m'n dochter gevraagd welke 6 kindjes ze het liefst op haar feestje wil hebben en die gaan we uitnodigen. Dus niet dat meisje en ook niet de dochter van mijn goede vriendin die vorige week al zei dat ze uitgenodigd was (geen idee hoe ze daarbij kwam, maar ze ging er zeker helemaal vanuit dat ze mocht komen, niet dus. Ik heb het er idd moeilijk mee, mijn dochter niet. Dat moet ik niet haar probleem maken. Het is haar dag.
Bedankt voor het meedenken!

hkh

hkh

14-06-2012 om 12:29

Wel gevraagd

Mijn dochter van 7 wilde ook 1 meisje liever niet vragen op haar partijtje. Niet omdat ze er ruzie mee had, maar ze heeft gewoon niet zoveel met dat meisje. Echter er zitten maar 5 meiden in de klas dus ik (inderdaad ik) kon het niet over mijn hart verkrijgen om dat ene meisje op het schoolplein over te slaan... en dus hebben we haar gevraagd. Eigenlijk was het heel gezellig dat ze er was, vond ook mijn dochter, maar het zijn geen vriendinnen geworden. Dat was ook niet de opzet. Ik heb uiteraard wel aan dochter uitgelegd waarom ik vond dat dat meisje gewoon mee kon en dat begreep ze wel. Het ging dus puur om dat ene meisje uit haar klas. Andere meisjes (bijv) idd dochter van mijn beste vriendin) werden niet uitgenodigd, dat mocht mijn dochter zelf beslissen.

HKH

Aagje Helderder

Aagje Helderder

18-06-2012 om 06:56

Marije!

Even ot: hoe is t met je? Jij moest toch pas geleden bevallen? Is alles goed gegaan met jou en jullie kindje? Ik heb in de afgelopen jaren zo wat meegelezen met je en leef mee. Ook nu. Hoop maar dat je nog leest in dit draadje!
Aagje

marije123

marije123

19-06-2012 om 11:47 Topicstarter

Aagje

Klopt ja, ik ben 5 weken geleden bevallen van een zoontje. Alles is goed gegaan en ik geniet volop!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

20-06-2012 om 11:37

Marije

gefeliciteerd!!!! Wat fijn, wat fijn dat alles goed gegaan is. Eerste drie weken ook goed voorbij dus. Geweldig dat je zo kunt genieten! Ik hoop dat je lang op je roze, nu ja blauwe, wolk kunt blijven zitten.
Aagje

marije123

marije123

20-06-2012 om 19:49 Topicstarter

Aagje

Dank je! Dat je dat nog weet, van die drie weken. Goed onthouden zeg. En inderdaad, toch fijn fat die weken voorbij zijn.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

21-06-2012 om 00:12

Marije

Ik herinner me jouw postings van destijds nog goed...heeft echt indruk op me gemaakt. Dat onthoud ik dan wel. Veel geluk samen!
Aagje

Asa Torell

Asa Torell

25-06-2012 om 09:39

Marije (ot)

Nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

Merel78

Merel78

27-06-2012 om 09:11

Marije!

Inbraakje, hoor, ik hoor helemaal niet thuis in deze rubriek, maar van harte gefeliciteerd met jullie 4e! Een zoon erbij, wat ontzettend leuk! Geniet ervan!

Liefs, Merel

marije123

marije123

29-06-2012 om 21:54 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor jullie felicitaties!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.