Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Sandra

Sandra

18-12-2020 om 19:12

Kinderfeestje tijdens lockdown

Zouden jullie een kinderfeestje geven voor jullie kind tijdens de lockdown? Of als je kind uitgenodigd wordt voor een feestje, zouden jullie hem/haar dan laten gaan?
Ik zou zelf geen feestje geven als de scholen dicht zijn.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-12-2020 om 19:23

Mwah

Als het goed is gaan half jan de scholen weer open, dus ik denk dat ik zelf, om gezeur voor te zijn, even zou wachten.
Maar als mijn kind een uitnodiging zou krijgen zou het gewoon mogen hoor.
Nu wordt er ook gewoon over en weer gespeeld.

Dees

Dees

18-12-2020 om 20:23

Buiten

Ik heb vorig weekend een kinderfeestje gegeven die lockdown zat er al aan te komen. Alle kindjes zijn gekomen maar ook omdat we zelf aangaven dat als het weer slecht was we het feestje zouden inkorten (later beginnen) omdat de 3 gastjes anders te lang in huis zouden zijn. Grootste deel van het feestje was ook buiten.

Ad Hombre

Ad Hombre

18-12-2020 om 21:52

Natuurlijk niet

De scholensluiting is om contact tussen kinderen tegen te gaan en dan zeker lekker feestjes organiseren.

Mijn zoon had er een dit weekend, is afgelast en anders had ik hem niet laten gaan.

Piep

Piep

18-12-2020 om 22:34

Ouders

Volgens Hugo de Jonge sluiten de basisscholen en het kdv om de ouders te dwingen thuis te werken. Van mij mocht ie gaan.

Ik zou zelf geen feestje geven om gezeur te voorkomen. Echter mijn kinderen mogen nu ook best naar een kinderfeestje. De scholen zijn helemaal niet gesloten om te voorkomen dat de kinderen met elkaar in contact komen (basisschool leerlingen spelen nauwelijks een rol bij de besmettingen) maar om de ouders thuis te houden.
Bovendien spelen mijn kinderen nu ook gewoon met andere kinderen; zowel op straat als thuis.

Diana

Diana

19-12-2020 om 07:17

Kinderen zijn niet onbesmettelijk

Hoewel de kans dat een basisschool kind besmet raakt door een ander kind klein is, is de kans zeker geen nul. Daarnaast is de kans al groter dat ze besmet raken door een volwassene, bv dus de ouders van de jarige. Ik las laatst een artikel waarin een basisschool kind een slaapfeestje had gehouden. Naderhand bleek de vader van de jarige corona te hebben. Alle kinderen moesten naderhand in quarantaine.

Valeria

Valeria

19-12-2020 om 08:28

nee

Het zou niet eens bij me opkomen om nu een feestje te geven.

Omdat de meeste feestjes van de basisschool hier ergens anders worden gehouden denk ik niet dat iemand er nu een houdt, tenslotte is alles dicht.

Ik vind wel dat meerdere kinderen in je huis anders is dan meerdere kinderen in een grote klas met het raam open of het ventilatiesysteem aan. Dus een slaapfeestje of filmfeestje lijkt me niet zo'n goed idee, en totaal niet te vergelijken met een dagje in de klas zitten.

Dees

Dees

19-12-2020 om 11:51

Valeria

Hang van de groepsgrootte af. Ons feestje vorige week was een feestje met totaal 4 kids incl de mijne. Grootste deel van het feestje was buiten en verder hebben ze nog binnen een film van 1,5 uur gekeken terwijl ze tijdens de film ook hun patatjes wegwerkten.

Wij zorgen de hele tijd dat we niet hij de kids in de kamer waren, hoogstens het afgeven van het bezorgde eten. Zoon van 8 was een prima gastheer.

Mijn oudste was ik oktober jarig, die heeft wel een kinderfeestje gehad, we lieten iemand met bijzondere dieren zoals slangen, hagedissen en spinnen langskomen en daarna hebben we een slaapfeestje gehouden. De kinderen zaten bij elkaar in de klas en toen waren de scholen nog open en zaten ze ook de hele dag samen, dus waarom niet?

Mijn jongste is begin maart jarig maar daar ga ik nog niets voor plannen.

Dit school jaar is er tot eind oktober nog feestje doorgegaan, daarna zijn al de feestjes geannuleerd. Of ze worde uitgesteld.

Mijn kinderen waren in Oktober jarig geweest en nog geen kinderfeestje gegeven. Dat doen we over een paar maanden. Als het weer beter is, kunnen we buiten iets doen en hopelijk is het vanaf april/ mei een stuk beter wat betreft Corona.

Mijn kinderen hebben tot nu toe nog geen uitnodiging gehad dit schooljaar en ik zou het lastig vinden om te zeggen dat ze niet mogen komen (worden weinig uitgenodigd voor feestjes). Toch zou ik er in deze periode niet blij van worden.

Wat besmettelijkheid onder kinderen betreft. Kans is misschien kleiner en ze zijn er minder ziek van, maar ook kinderen kunnen andere besmetten. Dochter van een kennis is in november naar een kinderfeestje gegaan. Vader van de jarige bleek twee dagen later Corona te hebben. Die dochter heeft haar moeder en oma aangestoken. Moeder is er flink ziek door geweest en heeft nog steeds last van de nasleep.

Toch blijft het lastig met die feestjes. Toen kleinzoon 2 werd, was corona net losgebarsten dus slechts grootouders op verjaarsvisite. Nu wordt hij bijna 3, en het officiële advies luidt '1 bezoeker'. Hij zal het later vast niet meer weten dat deze verjaardagen zo stilletjes voorbij gingen, maar ja... 

Hier heeft dochter (jarig in maarthaar feestje vorig jaar gemist en ook dit jaar wordt het natuurlijk weer niks. En ze is 12, dus ja, dat merkt ze. Kamp in groep 8 gemist, brugklaskamp gemist, het is gewoon dik balen. Ik hoop enorm dat er deze zomer een of ander geweldig inhaalfeestje kan worden georganiseerd. 

Groeten, 

Temet

Onze zoon werd ook drie. Wij hebben twee dagen feest met alleen opas/omas (ja toch tegelijk uitgenodigd uit 1 huishouden). En een dag een autoverjaardag gedaan waarbij hij in een versierde feestauto langs ooms en tantes reed, een pakketje uitdeelde waarmee ieder gezin thuis een feestje kon  vieren en cadeautjes kreeg op ieder adres. De ramen en voortuinen waren flink versierd en meneer vond het echt heel leuk! Drie keer feest, hij heeft niets gemist denk ik. Ik vond het zelf wel moeilijk, zeker toen ik de foto’s terugkeek van de verjaardag het jaar ervoor met een vol huis..

Misschien ook een idee voor je kleinzoon Wilgenkatje, zo’n autoverjaardag.

Zou er wel mee oppassen en het zelf ook niet doen. Maar je kunt natuurlijk wel leuke ideetjes opdoen [link verwijderd] om zo toch iets speciaals voor je kind te doen en het toch corona proof te houden?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.