Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderkleding online

Ik heb twee meiden van 10 en bijna 12. Normaal bestel ik twee keer per jaar een hele doos kleding bij H&M en ze passen en alles wat niet past en niet naar het zin is sturen we terug.
Nu zijn ze (en ik) wel een beetje klaar met H&M en willen graag weer eens wat anders. Nu bedacht ik om datzelfde te gaan doen bij Zalando, je kan dan ook wat merkkleding kiezen maar niet alles is duur.
Maar nu ging ik even googelen op zalando en ervaringen, en ik schrok wel even. Ze schijnen erg slecht om te gaan met spullen die teruggestuurd worden dus dat durf ik niet aan.
Wie heeft er voor mij tips van sites waar ik eens kan kijken, niet alleen dure merkkleding.

Anders doen?

is er een speciale reden waarom je alles online wilt bestellen? De meeste meiden die beginnen met puberen gaan veel liever naar de stad, bij de Vero Moda, H&M, Coolcat, Sting etc. door de rekken struinen.
Misschien zijn je kinderen er al aan toe om zonder jou naar de stad/winkels te gaan en kun je ze geld meegeven en een opdracht? Dat deed ik toen dochter die leeftijd had. Bijvoorbeeld 30 euro mee en de opdracht dat ze 2 t-shirts moet kopen en wisselgeld en bonnetjes mee naar huis.

Houd je er ook rekening mee dat meiden aan het begin van de puberteit enorm kunnen groeien? dochter ging in nog geen jaar tijd van maat 158 naar 170 naar dames 36. Dan is een hele garderobe in een keer kopen gewoon zo zonde van het geld, want na 3 maanden past er niks meer van.

Qua webwinkels: ik heb goede ervaringen met die van esprit, al koop ik vanwege de prijzen meestal dingen met korting op de sale afdeling.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-05-2012 om 21:52

bestel bij Esprit, Mexx, kleertjes.com, zalando, bonprix, bonaparte, wehkamp, neckermann en h&m.
Ik heb nog helemaal geen slechte ervaringen met zalando gehad. Ik vind ze juist heel duidelijk met retourneren en betalen. Je krijgt netjes een mail als de retour of betaling binnen is. Ik heb wel slechte ervaringen met bonprix. Ik vind ze daar langzaam met retouren en dan krijg je dat je een aanmaning krijgt voor iets wat je hebt teruggestuurd. Maar aangezien ze er wel leuke spullen hebben waag ik het er toch steeds op.
Kleertjes.com is absoluut favoriet hier. Maar daar is het terugsturen kostbaar.

Dendy

koopster

koopster

10-05-2012 om 23:21

H&m chaotisch, amazon super correct

Ik vind bestellen en terugsturen bij H&M juist heel chaotisch. Als je iets terugstuurt krijg je zelden een bevestiging en overzicht van wat je hebt teruggestuurd (een heel enkele keer wel). Dat vind ik gewoon niet netjes. Je moet alles zelf heel goed bijhouden. Verwerken van de retourzending duurde vroeger ongelooflijk lang maar gaat nu wat sneller.

Ook zijn de levertijden soms ongelooflijk lang, waardoor een bestelling in een heleboel pakketjes geleverd wordt. Dat maakt het ook chaotisch.

En als je iets besteld, kan het later toch niet leverbaar blijken te zijn. Voorraadbeheer bij H&M heeft duistere kanten... Zo wacht ik al weken, maanden, op twee hemdjes, die eerst, weken, maanden later geleverd zouden worden, maar nu toch niet leverbaar blijken te zijn.

Als je meldt dat iets niet goed is gegaan, zijn ze wel heel correct, antwoorden snel en je krijgt snel een kortingscode als 'troost'. Toen ik er echt niet uitkwam (tweede bestelling geannuleerd omdat ik de eerste bestelling niet had betaald, maar die had ik nog niet ontvangen, of teruggestuurd, of zoiets, zucht...), heb ik ze ook wel eens gebeld, je wordt dan heel vriendelijk en adequaat geholpen, maar ik kreeg wel de indruk dat ze het zelf ook ingewikkeld vinden.

Omdat het allemaal zo goedkoop is, neem ik het maar voor lief. Er zit een hoog random-gehalte bij het koopproces, maar dat heeft ook zo z'n charme. En omdat het zo goedkoop is, heb ik besloten om het op wat grotere schaal te bekijken en me geen zorgen te maken over een paar Euro meer of minder. (Overigens heb ik het idee dat ik laatst juist teveel geld heb teruggekregen, maar zeker weet ik het niet, zo chaotisch was het geworden, maar het bedrag dat ik in mijn hoofd had dat ik terug zou moeten krijgen, was flink overschreden... kan ook zijn dat ik me vergist had natuurlijk, het wordt gewoon heel verwarrend gemaakt door H&M.)

Maar eigenlijk vind ik het echt niet kunnen, zoals H&M omgaat met bestelling, verzending, retourneren en betalen.

Daarentegen is Amazon de laatste tijd super correct en super snel! Als je iets bestelt, is het zeker op voorraad, je krijgt meteen keurige overzichten, ook bericht wanneer het verstuurd wordt en wanneer het aankomt, dit laatste klopt vrijwel altijd, en je kunt het pakket on line volgen. En als je iets retour stuurt, kun je het pakket volgen en je krijgt heel snel bericht van ontvangst en heel snel je geld terug. Ook bij Amazon ging wel eens iets mis (ten onrechte verzendkosten gerekend, niet gehele retourzending terugbetaald), maar toen ben ik ook heel snel en correct geholpen.

Ciska22

Ciska22

11-05-2012 om 10:00 Topicstarter

Reactie

Zelf laten shoppen doen ze hier wel eens maar er is hier in het dorp niet zo veel keus, en om ze alleen naar Groningen of Leeuwarden te laten gaan wil ik nog niet.
Site van Esprit is ook zeker leuk en helemaal als je de sale bekijkt.
Gisteren zijn we bij Wehkamp beland en hebben voor hele gezin spullen besteld. Voor 2200 uur dus dat zou vandaag binnen moeten komen..ben benieuwd. Ruim besteld (voor 800 euro...)maar dus ook voor man en voor mijzelf. Door een eigen bedrijf gewoon niet zoveel tijd om te gaan shoppen vandaar dat ik graag online bestel.
Ga de andere sites ook zeker nog even langs, bedankt allemaal!

Ook

Graag bij Esprit, nog nooit iets mis gegaan, niet met leveren en niet met retouren. Ook WE heeft kinderkleding online, ook naar tevredenheid bij besteld, geen probleem bij retouren en bij een klacht werd ik prima in de winkel geholpen. En ik heb al een paar keer besteld bij melkofpuur, daar heb je tweedehands (vintage) en nieuw outlet, met retouren weet ik niet, dat was daar nog nooit nodig. Sowieso koop ik graag outlet op internet, google op outlet kinderkleding en je vindt heel veel winkeltjes, maar hoe het gesteld is met retouren weet ik niet. Het zijn kleine winkeltjes, dus je hebt wat sneller contact met de mensen daarachter, dat is wel handig natuurlijk.

Koopster (o.t.)

Koopster: "Zo wacht ik al weken, maanden, op twee hemdjes, die eerst, weken, maanden later geleverd zouden worden, maar nu toch niet leverbaar blijken te zijn."
Alle positieve ervaringen ten spijt is dit me bij Bol recentelijk ook overkomen. Uiteindelijk heb ik na 3 maanden de order geannuleerd.
Wat Zalando en Wehkamp betreft, ik wil niet eens meer op hun site komen omdat je daarna op vrijwel iedere andere site wordt achtervolgd met hun reclame, tot wat je het laatst bekeken hebt aan toe. Wat een gedram, ik koop wel ergens anders.

Sancy

Sancy

11-05-2012 om 12:38

Genista ot

daarvor heeft FireFox Mozilla een heel handige en effectieve add-on: AdBlockPlus. En als je ook de add-on DNT+ installeert, blokkeert die alle sociale mediasites die je willen achtervolgen op het i-net.

marie

marie

11-05-2012 om 12:45

Oma, tante?

Hallo
Is er helemaal niemand die eens met de meiden kan gaan shoppen in Leeuwarden of Groningen? Oma, tante oudere nicht ofzo?
Toen mijn meiden jonger waren nam ik in de lunchpauze van het werk nog wel eens wat voor ze mee bij de C&A en dat gingen ze dan rustig thuis passen en wat niet leuk was of niet paste bracht ik de volgende dag weer terug. Tegenwoordig hebben ze kleedgeld en gaan ze zelf of ik neem ze mee naar een grotere stad, maar dan betalen ze wel alles zelf.
groetjes

Sancy ot

In mijn geval hebben ze gewoon een klant minder. Er zijn genoeg plaatsen waar ik wel gewoon alleen maar kan kijken zonder dat ik daarna word sufgedramd.

Ciska22

Ciska22

11-05-2012 om 14:03 Topicstarter

Marie

Nee, we hebben geen familie in de buurt wonen. En ze gaan hier in de buurt wel eens zelf kijken voor een shirtje en ik ga ook wel eens met ze naar de stad maar op de momenten dat er kleren moeten komen komt het wel eens niet uit.
En dochterlief van bijna 12 wordt erg geirriteerd als ze niet kan vinden wat ze wil hebben en vaak is een winkeldagje dan niet het allergezelligste, jammer genoeg.
Als we dan van alles bestellen kan ze lekker achter de pc en thuis passen wanneer het haar uitkomt.

Annet

Annet

11-05-2012 om 14:10

Marie

Waarom zou je een tante of Oma meesturen als je gezellig thuis kunt winkelen op de computer?

Marie

Marie

11-05-2012 om 14:28

Annet

Hoi
Omdat het ook gewoon leuk kan zijn om kleren in een winkel te passen? En daarbij is het ook heel leerzaam om "echt" te winkelen. Leren de kinderen gelijk hoeveel de dingen kosten. Trouwens ik dacht dat winkelen en echt "meisjesding" was?
En ook ik bestel wel eens wat online, maar ik vind de kwaliteit soms toch tegenvallen en het is soms moeilijk om de pasvorm te beoordelen. En dan heb je weer het gedoe van terugsturen.
Groetjes

Fiorucci

Fiorucci

11-05-2012 om 15:11

Maar marie

Online zien ze toch ook wat het kost??

Ciska22

Ciska22

11-05-2012 om 17:35 Topicstarter

Al binnengekregen!

Wehkamp gisteren besteld om twee minuten voor 10 savonds en vanmiddag om 14:00 ging de bel. 4 zakken met kleding!
Wat de kinderen al hebben gepast is bijna allemaal leuk. Ze hebben trouwens zelf gewinkeld op de site, natuurlijk vinden ze het leuk om te shoppen maar het kan niet altijd.
Ze hebben op de site zelf aangeklikt wat ze wilden hebben en als een tshirt 50 euro kostte wisten ze ook wel dat dat te duur was naar mijn zin. Dus prijsbewust worden ze daar ook wel.

Sassie

Sassie

14-05-2012 om 17:03

Kleertjes.com

Bij www.kleertjes.com heb je ook hele leuke meiden kleding en ze hebben nog leuke kortingen ook daar. Ik ben zeer tevreden over de service.

madelief

madelief

20-05-2012 om 21:53

Esprit

Zoals de titel al aangeeft, prima bij esprit!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Online

De titel geeft al aan haha wij bestellen bij http://www.kinderkledingonline.nl altijd snel geleverd. Vorige keer moest er iets retour geen probleem.

Charis

Charis

16-01-2014 om 15:39

Kleertjes.com

Ik bestel ook wel eens wat bij Kleertjes.com, leuke site. Maar: als je een artikel niet wilt houden, krijg je daar niet je geld terug, maar een tegoedbon die op de site moet worden besteed. Ze hebben gewoon maling aan het consumentenrecht dat voorschrijft dat je bij online aankopen binnen de zichttermijn je geld terug moet krijgen als je iets retour stuurt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.