Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Ineke

Ineke

30-09-2010 om 12:15

Kinderzegels, wedstrijd?

Gisteren weer de kinderpostzegels. Zoon van 11 had niet gezegd dat hij een half uurtje eerder uit was. We wonen buitenaf en halen hem dan op. Dus belde hij op en werd hij op de gewone tijd opgehaald. Hij zat net een boterham te eten toen er een meisje aanbelde met de vraag of we kinderzegels wilden kopen! Die was hem dus net te snel af. Ze heeft bijna alle huizen hier, en zoveel zijn dat er niet in het buitengebied, gehad. Zoon in tranen, want hij kon dus nu niets verkopen. Het valt me wel op dat het steeds meer een soort wedstrijd lijkt te worden. Ook wie de meeste verkoopt of zo. Zoon wil nu helemaal niet meer en dat kan ik me goed voorstellen. ik koop gewoon twee pakjes postzegels van hem en that's it.
Gelukkig is dit het laatste jaar pffft.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Starry Night

Starry Night

30-09-2010 om 12:25

Bravo

Hier dezelfde ervaring. Mijn mededeling dat hij helemaal niks mot, haalde overduidelijk een lading van zijn schouders. Volgende week gaat hij met twee klantjes terug naar school: oma en wijzelf. Daar doen ze het maar mee.
Ratraces hebben alleen vat op je als je eraan meedoet.

Bastet

Bastet

30-09-2010 om 12:46

Niet steeds meer

Dat was al zo toen ik met die dingen langs de deur moest voor school,vreselijk.

Puck

Puck

30-09-2010 om 13:37

Hier niet

Hier speelt het minder. Alle basisscholen hebben met elkaar afgesproken dat slechts 1 school roulerend de kinderen met kinderpostzegels laat lopen. Dan heb je dus al een flink aantal kinderen minder en in de klas wordt afgesproken wie een beetje waar gaat lopen.

Puck

Puck

30-09-2010 om 14:34

Pelle

Alleen groep 8 van de school die aan de beurt is loopt kinderpostzegels. Dat houdt dus in dat de groepen 8 van die betreffende school de jaren daarna niet hoeven te lopen. Het is niet dat bij 3 scholen groep 6,7 en 8 lopen en bij 5 scholen groep 4 t/m 8. Een groot deel van de kinderen in ons door loopt dus in zijn hele leven nooit kinderpostzegels omdat het niet in groep 8 zat toen zijn school aan de beurt was.

Jesse_1

Jesse_1

30-09-2010 om 17:10

Sterker nog...

... het IS een wedstrijd, de best verkopende klas/school (of whatever) wint een schoolreisje naar de Efteling. (Aldus Oudste, die waarschijnlijk hoopt dat zijn klasgenootjes een hoop verkopen, want zelf is hij de deuren nog niet langs geweest).
Jesse

ijsvogeltje

ijsvogeltje

30-09-2010 om 22:03

Tegenwoordig?

"Het valt me wel op dat het steeds meer een soort wedstrijd lijkt te worden."
Ha ha, dat was vroeger (bij ons althans) echt niet anders hoor!

Cker wel

in mijn tijd wat het wel altijd een wedstijdje, wie t meeste had, wel werd er bij ons bij verteld dat je eerst je eigen straat (moest) doen en dan pas verder op...

vlinder72

vlinder72

01-10-2010 om 17:02

Maar

dat verklaart niet waarom zelfs de kinderen van dezelfde school afgelopen woensdag als gekken door de straat renden om postzegels te verkopen.

Jade

Jade

01-10-2010 om 21:19

Route...

Hier net de kinderpostzegelloop gedaan, althans mijn dochter

De kinderen van groep 7 en 8 brengen elk op hun eigen route de dorpskrant rond en dat is ook de route die ze lopen met de kinderpostzegels.

Vind ik wel goed, zo loopt niemand in elkaars vaarwater

JanetEE

JanetEE

03-10-2010 om 03:00

Inderdaad een wedstrijd

De efteling is wel heel aantrekkelijk.

Dochter verkoopt dit jaar voor het eerst en ik was stomverbaasd. Iedereen doet toch zijn best en in een grote stad is het gemakkelijker verkopen dan in het buitengebied.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.