Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Balletmama76

Balletmama76

12-06-2010 om 17:46

Kleine maandverbanden?

Het is dus zover: Dochter (bijna 10) is voor het eerst ongesteld geraakt.
Nu hebben wij een beetje een logistisch probleem. De gewone maandverbanden zijn kwa afmetingen gewoon nog te groot. Maar goed, voor inlegkruisjes is het al te sterk.

Iemand misschien een tip voor een niet te grote maandverband met goede "beveiliging"? Kan zij eigentlijk al tampons gebruiken? Ik vindt het op deze leeftijd een beetje een eng idee eigentlijk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

13-06-2010 om 14:41

Tampons voor een negenjarige?

Ik heb geen dochters, maar ik zou mijn negenjarige echt nog geen tampons geven.
M.

Terpi

Terpi

13-06-2010 om 14:52

Ik wel rembrand

en ik ben ook heel nieuwsgierig waarom jij dat niet zou doen?

Rembrand

Rembrand

13-06-2010 om 17:43

Terpi.

Het lijkt mij dat een meisje van die leeftijd haar lichaam nog niet goed kent en dat ze het maar niks vind om een tampon in te brengen. Bovendien moet je toch ook wel inzicht en zelfdiscipline hebben met op tijd verwisselen enz.
Ik heb zelf geen dochter, maar wel een oppasdochter, en ik weet zeker dat zij het niets zou vinden.
( word wel preuts opgevoed moet ik zeggen ).
M.

Wel tampons

Ondanks de jonge leeftijd zou ik er geen tegenstander van zijn.

Al is het maandverband een stuk verbeterd tov 30 jaar geleden, ik kan me nog levendig de maandelijkse ellende herinneren. Ik mocht absoluut geen tampons en heb wat afgetobt met maandverband. Dat was met dik een half uur naar school fietsen absoluut geen pretje. Ik heb er dan ook nare herinneringen aan.

Tot ik van een klasgenootje een tampon kreeg aangereikt. Dat was even priegelen en het lukt ook niet direct. Maar toen het lukte was het voor mij de hemel op aarde en heb nooit meer iets anders gebruikt.

Ik heb al wel in de winkel gezien dat er van alldays bv. best wat kleinere maandverbanden te verkrijgen zijn (om toch on topic te blijven). Dus dat zou ik zeker proberen.

En wanneer ze er aan toe zijn, zou je een tampon met inbrenghuls kunnen proberen. Dat is voor een beginner misschien een goede tip.

Enne.. het argument dat een meisje van die leeftijd haar lichaam nog niet goed kent, dat val wel mee denk ik. En ik denk dat het juist goed is wanneer ze dan zich wat meer bewust raken van hun lichaam. De een is daar natuurlijk verder in dan de ander.

Vic

Vic

14-06-2010 om 10:03

Inbrenghuls

Bij mijn dochter (11) is het gelukkig nog niet zover, maar ik denk toch dat ik ga proberen haar tampons te laten gebruiken. Dan in eerste instantie met een inbrenghuls want ik denk niet dat ze ervoor te porren is om een gewone ob in te brengen. Overigens heb je tegenwoordig ook nog wel maandverband formaat 'mini', als je toch daarvoor wilt gaan.

Gewoon

ik ga mijn dochter gewoon tzt E 20 geven en los laten in de etos, en dan moet ze maar kopen wat ze denkt dat er goed uit ziet en dan zoekt ze het verder vast zelf wel uit.

Tirza G.

Tirza G.

14-06-2010 om 11:38

Hier

Dochter menstrueerde voor het eerst met 13 jaar. De eerste maand gingen wij leuke kleine pakjes Libresse kopen in gezellie kleurtjes. Dát was ze snel zat, brrr, wat vond ze dat een vieze kledderbende. De tweede maand tampons (ik heb er een paar geofferd aan het demonstreren van openmaken en vochtopname in een glas water) en de derde maand schakelde ze over op de divacup. En die gebruikt ze nog steeds, ideaal, hoefde ze een hele schooldag lang niet te vervangen.

Tirza

Balletmama76

Balletmama76

14-06-2010 om 11:51

Tampons

Ik heb dochter gevraagt, of ik tampons voor haar moet kopen, met inbrenghuls, en dat wil zij absoluut nog niet. Zij zei, dat zij het eerst met maandverband wil doen en tampons pas, als zij wat ouder is. Prima, heb ik wel begrip voor, maar ik wilde haar wel beide opties aanbieden.

Ik was zelfst al bijna 13 bij m'n eerste bloeding. Doordat zij een mixje is heb ik er wel op gerekend, dat zij vroeg erbij is, maar was toch best verrasst, dat het ZO vroeg is begonnen!

soepstengel

soepstengel

14-06-2010 om 19:24

Dochter wel meteen

dochter was 10,5 en heeft wel meteen tampons gebruikt. Ze had een boek over menstruatie enz waar ze toen in las en zei; "mam, in mijn boek staat dat je ook tampons mag gebruiken de eerste keer, nou dat wil ik. " Ik meteen gehaald, met huls en vanaf toen heeft ze nooit meer verband gedragen overdag.

Annet

Annet

14-06-2010 om 23:01

Waarom met huls?

Daar begrijp ik nou niets van. Een huls zorgt ervoor dat je zelf niet goed kunt voelen wat je doet. En dat lijkt me voor jonge beginnende tampongebruikers nou juist zo handig.
Of is het de bedoeling dat je handen schoon blijven?
Mijn voorkeur gaat uit naar gewone tampons omdat je zo beter met je lijf leert omgaan.
Maar misschien zie ik een hele belangrijke reden van die huls over het hoofd. Dan leer ik graag bij.

Vic

Vic

14-06-2010 om 23:17

Die huls

Toen ik begon met tampons vond ik het heel lastig om hem diep genoeg te krijgen. Zo'n huls breng je in tot het randje, en als je dan duwt zit de tampon gelijk goed. Ik denk niet dat mijn dochter het ziet zitten om haar hele vinger naar binnen te steken.

Annet

Annet

15-06-2010 om 21:55

Bedankt voor de uitleg

Zo'n huls kan dus toch praktisch zijn.

Overigens lijkt het me goed als dochter haar eigen lichaam leert kennen dus een vinger naar binnen steken lijkt me alleen maar goed.
Maar dat wil uiteraard nog niet zeggen dat dochter dat ook gaat doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.