Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Als twee keer per week een optie zou zijn, zou ik dat doen. Vaak en kort op elkaar herhalen is goed voor die leeftijd. Kan hier helaas niet vanwege drukte bij de zwemschool. 
Het allerbelangrijkste is dat ze blijven zwemmen nadat ze het diploma gehaald hebben want anders verleren ze het weer. 

o lavendel je moest ineens aan de slag, klinkt intensief met ouders en kinderen in het water.
Hier is ze voor de zomervakantie begonnen toen ze vier werd. Ik heb haar op haar derde ingeschreven omdat ze al super watervrij was. Hier is het 1x per week en dan mag 1 ouder helpen met omkleden maar verder niet kijken.

Kleuter is in april gestart met zwemles. Pas sinds een paar lessen voelt ze zich er veilig en vertrouwd en vindt ze het echt leuk. Ze heeft altijd een tijdje nodig om ergens helemaal op haar gemak te zijn. Hier mag een ouder alleen mee de kleedkamer in en daarna achter glas meekijken.

Hier is het 1 keer in de week tot ze bij bepaalde stap zijn. Dan is het 2 keer per week als je wil. Wel is het hier op woensdagmiddag gratis zwemmen voor de jeugd. 

Hier is het van 4 tot 5 watervrij maken en vanaf 5 echt zwemles (maar als ze je eerder watervrij schatten mag je eerder door). Kind is redelijk watervrij en hoor weinig positieve verhalen als kinderen meteen met 4 starten dus start hij met 4 en 9 maanden. Ook met gedachte dat school starten al vermoeiend genoeg is. En ze beginnen in bad waar ze kunnen staan.

Dochter is nu 4,5 en is op zich wel watervrij als in met bandjes om. Maar zoals gister met de zwemles wil ze dan hetzelfde doen als wat ze anders met bandjes om doet. Dat was toch wel even schrikken.

Ik moest wel mijn best doen om haar positief te motiveren, maar heb haar ook nergens toe gedwongen als het om oefeningen ging zoals gezicht in het water of op de rug. Was ook haar eerste keer.

Onder het mom van snellere gewening moeten ouders mee het bad in. Straks, begreep na 3/-, als ze op niveau bij een groepje wordt ingedeeld voor de echte zwemles mogen ouders helpen omkleden en daarna achter glas kijken. Ik hoop dat het dan ook anders gaat. En anders zal ik toch verder gaan kijken, want ze moet ipv watervrij niet watervrees krijgen.

Hier met ruim 5 begonnen met zwemles. Eerst wennen aan school (en door de lockdown vorig jaar duurde dat heel lang), daarna een keer opgegeven. Gelukkig hoeven we niet mee het water in 😱 Zwemles gaat hier verrassend goed (zoon vindt water in z’n ogen maar niks, maar sprong de eerste zwemles zo het zwembad in). 

Hier hebben we dochter al wel vast ingeschreven voor de zwemlessen. Er is een wachtlijst van 6-8 maanden op de dag die wij graag willen en aangezien ze nog erg jong is en wij echt voorkeur hebben, toch alvast ingeschreven. Ook aangegeven pas na maart 2022 opgeroepen te willen worden, zodat ze echt gewend is aan school. Ze is dan ruim 4,5. Ze is een grote sterke dame ( 114cm lang en 20kg) en vindt water erg leuk. We gaan geregeld naar het zwembad en ze springt zo het water in en gaat ook mee van glijbanen met ons. Ik hoop dit vast te kunnen houden, zodat ze met het echte werk ook wat makkelijker erin kan komen.. We kunnen gebruik maken van een spetterpas en zij zwemt dan gratis en wij betalen als volwassene. Prima te doen zo. 

Zelf had en heb ik een vreselijke hekel aan onder water zwemmen, dus ik hoop dat ze wat meer van haar vader heeft in dit geval Ook wel een van de redenen dat ik met dat hele zwemgebeuren bezig ben denk ik, ik vind het prima om lekker baantjes te trekken, maar onder water.. Het is een wonder dat ik ook dat B diploma heb gehaald en dat duuuuurde lang. 

Bleegh, ik zit al de hele dag met dochter in het ziekenhuis. Gisteren was ze al wat benauwd maar zelfs na veelvuldig puffen werd het vannacht en vanmorgen niet beter. Toch maar naar de HAP en vanuit daar doorverwezen voor een opname. Haar zuurstofgehalte in het bloed was te laag dus nu een paar keer extra zuurstof gehad en prednison. Ik heb er goede hoop op dat we morgen weer naar huis kunnen.

Wel sneu maar ze doet het verrassend goed. Volgens mij vind ze het wel een avontuur allemaal.

Envelop schreef op 04-09-2021 om 21:04:

Bleegh, ik zit al de hele dag met dochter in het ziekenhuis. Gisteren was ze al wat benauwd maar zelfs na veelvuldig puffen werd het vannacht en vanmorgen niet beter. Toch maar naar de HAP en vanuit daar doorverwezen voor een opname. Haar zuurstofgehalte in het bloed was te laag dus nu een paar keer extra zuurstof gehad en prednison. Ik heb er goede hoop op dat we morgen weer naar huis kunnen.

Wel sneu maar ze doet het verrassend goed. Volgens mij vind ze het wel een avontuur allemaal.

Jakkes, veel sterkte en hopelijk kunnen jullie snel naar huis.

Onee wat sneu Envelop! Hopen dat het snel beter gaat. Komt dat gewoon zomaar opzetten? Of heeft het met haar allergieën te maken?

Vanochtend eerste zwemles gehad; groot succes. Van begin tot eind een glimlach op haar gezicht en wat de juf zegt is heilig dus ze doet alles mee en durfde veel meer dan ze bij ons zou doen. Ik vond het wachten wel prima, vooralsnog een succes dus. 

Druiffie schreef op 04-09-2021 om 21:16:

Onee wat sneu Envelop! Hopen dat het snel beter gaat. Komt dat gewoon zomaar opzetten? Of heeft het met haar allergieën te maken?

Vanochtend eerste zwemles gehad; groot succes. Van begin tot eind een glimlach op haar gezicht en wat de juf zegt is heilig dus ze doet alles mee en durfde veel meer dan ze bij ons zou doen. Ik vond het wachten wel prima, vooralsnog een succes dus.

Wat goed dat het zo'n succes was!

Wat dochter nu heeft staat los van haar allergenen maar is een astma aanval. Ze is al langer bekend met astma en loopt ook bij de longarts. Echter heeft ze nog niet eerder zo'n heftige aanval gehad en is het normaal met wat extra puffen gewoon thuis op te lossen.
Ze noemen het officieel trouwens nog geen astma omdat ze daar te jong voor is maar alles wijst daar wel op.

Beterschap voor je dochter, envelop. Hopelijk knapt ze snel weer op.

Oh beterschap Envelop! 

Wat een zorgen en gedoe, Envelop. Sterkte!
Gelukkig reageert ze positief op de ziekenhuisopname.

Beterschap Envelop!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.