Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Druiffie schreef op 12-09-2021 om 17:46:

Zeer herkenbaar. Hier komt kleuter ook niet in slaap en loopt dus met grote wallen rond. Neemt alle info in zich op, wil alles weten en overal goed in zijn. Bij ons was dit vorig jaar zo (in de zomer wat minder) en nu weer. Wat wij doen is het en luisterverhaal aanzetten, dan is haar hoofd nog steeds niet heel ontspannen maar haar lijf wel. Soms ga ik er ook naast liggen (of zij bij mij want ze heeft een hoogslaper waar ik niet in klim haha). Dan slaapt ze over het algemeen snel maar dan staat ze gegarandeerd snachts ook weer bij ons omdat ze me dan ineens mist dus die methode ben ik zelf niet heel erg fan van. Ik hoop maar dat ze in de herfstvakantie weer wat kan bijslapen.

Wat vervelend dat het bij jullie ook speelt.

Bedankt voor de tip van het luisterverhaal!

Due-scimmie schreef op 12-09-2021 om 18:42:

Onze kleuter gaat altijd eerst uitrusten en dan slapen. Ik zou het dus houden op je kan ook eerst even lekker uitrusten en daarna gaan slapen.

Misschien even juist eerder naar bed, wie weet is ze op normale bedtijd door de vermoeidheid over haar slaap heen.

Verder bewust ontprikkelen voor het slapen. Bijvoorbeeld even met zand spelen, trampoline springen of met veel schuim in bad spelen.

Helaas werkte de term uitrusten heel goed op het kdv maar thuis wil ze er niet aan.

Ik heb vanavond heel lang met haar geknuffeld en het ging beter gelukkig!


Dinsdagavond is er een informatieavond. Dochter zit in dezelfde klas met dezelfde juffen dus ik verwacht niet veel nieuwe info. Wel leuk om even in de klas te kijken.

Lolly schreef op 12-09-2021 om 21:27:

[..]

Dinsdagavond is er een informatieavond. Dochter zit in dezelfde klas met dezelfde juffen dus ik verwacht niet veel nieuwe info. Wel leuk om even in de klas te kijken.

Veel plezier!

zou een rustig muziekje of luisterboek kunnen werken tegen de onrust. Dan ligt ze wel al lekker op bed, maar hoeft nog niet direct te slapen?

JtM

JtM

13-09-2021 om 11:54 Topicstarter

Hier hielp het inderdaad ook om te zeggen dat hij niet ging slapen maar ging uitrusten. Dan lag hij alsnog binnen 2 minuten te slapen. Jammer dat het bij jullie niet werkt Alhambra.

Leuk, zo'n informatie avond Lolly. Zie je ook de andere ouders eens. Wij hebben de informatie avond eind september, toevallig vrijdag informatie over ontvangen. En eind september volgen ook de eerste 10 minuten gesprekken. Daar wordt meer besproken hoe zoon het de eerste maand op school heeft gedaan, wat zijn positie in de klas is etc. Daar kijk ik ook wel naar uit om eerlijk te zijn

leuk lolly en JtM!

hier gaat het ietsje beter qua afreageren van de spanning/dag gelukkig. 

Zit iemand van jullie in de OC van het Kdv? Ze vroegen mensen en ik heb me opgegeven, kan wel interessant zijn en de vergaderingen zijn maar 4x per jaar. 

Ik bij kdv van de jongste. Idd paar vergaderingen per jaar en af en toe meehelpen. Donderdag is dag van de leidster dus ga daar ook nog even iets voor regelen. 

Het gaat een stuk beter hier gelukkig. De truuk was haar eerder van de opvang te halen en het uurtje werk 's avonds in te halen + zeggen dat we niet meer konden komen kijken omdat we moesten werken. Dit laatste voelde eerst niet goed maar het brengt haar rust. Ze weet nu dat het geen zin heeft om ons te roepen.

Info avond gehad. Niet veel nieuwe info, maar fijn om even in de klas te kijken. Binnenkort een startgesprek om te kijen hoe het zowel thuis als op school gaat. 15 oktober heeft ze haar schoolreisje naar pukkemuk in dongen

Leuk een schoolreisje! Dochter had vorig schooljaar een schoolreisje en ze vond het echt fantastisch. 

@alhambra fijn dat jullie de truuk hebben gevonden. 

Wij zitten in een goede fase, dochter had vandaag haar eerste zwemles waar ze heel erg veel zin in had maar puntje bij paaltje ook wel erg spannend vond. Ze deed niet met alles mee maar dat komt nog wel, ze vond het leuk en dat vind ik veel belangrijker. Toevallig hebben ze volgende week 'open week' en mag er bij ieder kind ook één ouder mee het bad in, dat lijkt me wel heel leuk. Daarna is het zonder ouder mee het bad in en ik denk dat ze dat nog wel lastig gaat vinden (maar ze kan het prima).

JtM

JtM

17-09-2021 om 18:05 Topicstarter

Pukkemuk is leuk Lolly, ben ik vorig jaar ook met zoon en een vriendin geweest. 

Wat fijn dat het lekker loopt envelop. Fijn ook dat de eerste zwemles goed is gegaan.

Hier gaat alles zijn gangetje, zoon heeft de eerste twee weken school erop zitten en is sinds deze week ook weer naar bso gegaan. Hij vind het allemaal heel leuk en heeft het goed naar zijn zin.
Volgende week heeft onze school ook info avond en later die week hebben we het eerste 10 minuten gesprek. Dat gaat er meer over hoe het de eerste weken op school is gegaan en hoe zoon het doet in de klas. Voor vriend ook leuk om de juf te zien en een kijkje in de klas te zien.

Wat fijn dat de kleuters het allemaal goed doen! 

Hier hebben we gisteren onze kennismaking gehad met de juf en hebben we de klas gezien. 
Leuke juf, fijn gepraat en onze dochter is volgens haar een schatje, die prima in de groep past en met iedereen overweg lijkt te kunnen. Toch wel fijn om te horen. 
Thuis is het wel wat lastig met momenten, veeeeeel discussies tussen haar en haar jongere zusje en het eindigt veelal in tranen vlak voor het eten.
Tong uitsteken en hard op de grond stampen bij boos zijn heeft z'n intrede gedaan en ik moet zeggen dat ik dat wel eens lastig vind. 

Maar, wanneer man z'n geduld bijna op is, kan ik ingrijpen en andersom idem. Zo grappig om te zien hoe dat toch werkt. 

Volgende week wordt ze 4 en daar is ze nu erg mee bezig. Traktaties voor de BSO maken, haar eigen cadeautjes verzinnen, zo leuk. En dan hebben we een echte kleuter in huis wonen

Leuk al die positieve berichten!

@Chantilltly, thuis leren ze de beste levenslessen maar pittig als je er middenin zit. 

wat leuk al een schoolreisje! 
Fijn dat het bij jullie goed gaat Envelop. 

Ik was afgelopen woensdag op het start gesprek. Op school gaat het super. Hij ligt goed in de groep begreep ik en de eerste prille vriendschappen beginnen zich te vormen. Hij heeft een juf 2 dagen en 3 dagen een meester. En op donderdag nog een meester stagiair, dus twee meesters. Zoon vindt het prachtig dat hij meesters heeft en uit het start gesprek maakte ik op dit de meester ook erg gesteld is op zoon.
Bso is lastig,althans vooral de overgang van school naar bso. Hij loopt dan met de bso ook langs huis. Dat is dikke drama. Maar zodra hij op de bso is, gaat het goed. Begreep dat hij wel meestal rond 17u echt helemaal instort. Vorige week hadden we hem woensdag thuis gehouden. Dat vond ie eigenlijk helemaal niet leuk, maar 't was wel even goed voor hem. 
Zwemles doen we hier voorlopig nog niet, dat zou echt te veel voor hem zijn nu. 

Hoe gaat het met jullie kleuters?
Nog leuke plannen voor de herfstvakantie?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.