Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


wat heerlijk die ontwikkelingen!

wij zijn ook net terug van een midweek weg. Was leuk alleen ze waren in de nacht aan het spoken. Vooral ik heb erg slecht geslapen daardoor. Kids hebben het heerlijk gehad!
Komende week gaan ze naar de opvang en dochter gaat drie dagen naar de bso. 

een paar weken geleden is de eerste tand eruit gegaan. En er ze heeft nog een wiebeltand. 

Wat leuk Envelop, ben benieuwd hoe kleuter het vindt zonder jullie!

Dochter gaat in de vakantie gewoon twee dagen naar de bso. Is denk ik ook wel goed. Ze is pas een paar weken gestart op school, en dat gaat heel goed. Maar de bso is in haar hoofd nog wel spannend, alhoewel het steeds beter gaat. Als daar nu een pauze van twee weken in zou vallen zou dat voor haar weer opnieuw wennen zijn denk ik. 

Verder gewoon bij ons thuis. We zijn gaan zwemmen, ze heeft genoten van de spelletjes op koningsdag. Waarschijnlijk gaat opa op zijn oppasdag nog een dagje met haar weg. En verder bijkomen van alle nieuwe indrukken, ze is erg moe en pieperig de laatste tijd. Snap ik heel goed, dus even rust is ook wel fijn. 



Hoi! Hier zijn de eerste 3 weken school voor net kleuter in het water gevallen door ziek zijn.... is eigenlijk maar 2 volle e  2 halve dagen geweest. Hij was behoorlijk ziek ook, ik herkende in niks m'n zoon... zo weinig energie zat erin.
Flinke griep bleek uiteindelijk en lange nasleep ervan.
Het was vorige week nog wel hangen en wurgen en even weer goed in het gareel terug.
Nu weer de goede kant op. Na de vakantie dus maar een verse start op school.
Wij zijn vorig weekend weg geweest en verder werken we gewoon.

Hij heeft afgelopen nacht gelogeerd. Ook wij gaan volgende week een dagje naar de Efteling haha.

Envelop schreef op 29-04-2022 om 16:32:

[..]

Dat zijn best grote dingen toch! Ik noem dat geen kleine uitstapjes in elk geval Wel heerlijk hoor al die leuke dingen.

Nou, we blijven meestal maar 1,5 tot max. 2 uur (is het handige van een abonnement/jaarkaart), dat vind ik op zich wel kleine uitstapjes  

RoosOpJeHoed schreef op 29-04-2022 om 15:34:

Wij zijn net terug van een midweekje vakantie. Was heerlijk voor de kleuter, wij zijn echter gesloopt Morgen een dagje bij oma spelen. Volgende week een nachtje logeren. En verder wat kleine uitstapjes maken: vlindertuin, Efteling, bibliotheek, museum, bioscoop, genoeg te doen. Man moet werken en ik moet eigenlijk nog iets doen aan mijn studie, want 10 mei beginnen de lessen alweer. Volgend schooljaar de BSO maar eens overwegen.

Bij welke vlindertuin ben je geweest? Mag ook in pb als je te herkenbaar wordt maar ben er meteen op gaan Googlen en zak er al paar hier in de regio in Brabant. Vind mijn kleuter ook heel leuk denk ik en wil dinsdag uitstapje doen misschien.

Hier hebben we de eerste week vakantie erop zitten, ze gaat gewoon naar de BSO op haar vaste dagen ( haar zus naar het KDV in hetzelfde pand), want wij werken gewoon. 
Dat is geen ramp, ze vinden beiden de opvang fantastisch. Ze zijn een dag door mijn ouders meegenomen naar wat speeltuinen in de buurt en volgende week staat een dagje attractiepark in de buurt gepland ( de Waarbeek). Op mijn parttimedag gaan we vaak naar een grotere kinderboerderij in de buurt, waar we een jaarkaart van hebben. 

Hier begint morgen een nieuwe fase, zwemles. Ze heeft er erg veel zin in. 
Binnenkort schrijven we haar ook in voor haar eerste hobbyclubje, want ze is gek op dansen en wil niets liever dan ballerina worden. Nu gaat het dat denk ik niet worden, maar lekker dansen op woensdagmiddag is een prima optie natuurlijk.. 

Peuter start in het schooljaar 2022-2023 ( ze is in de zomervakantie jarig, dus ik blijf het wat gek vinden, want haar eerste dag school is augustus 2023) en daar hebben we net van te horen gekregen dat groep 1 er anders uit gaat zien. 4 dagen school, ipv 5 en de vrijdag standaard vrij. Maandag wordt een langere dag, zodat de vrijdgochtend 'overbodig'is. Kennelijk hebben nu veel kleuters last van het bijhouden op de vrijdag, waardoor ze voor deze indeling hebben gekozen. 
Man baalde een klein beetje, die zag zichzelf een ochtend helemaal voor zichzelf hebben  

wij werken ook gewoon door deze vakantie. Maar we hebben het goed kunnen plannen. Volgende week gaat kleuter 2 nachtjes bij opa en oma logeren. Maar dat is op zijn initiatief. Heeft hij helemaal zelf geregeld. 

Er komt nog een vriendje van school spelen. Maar we rusten vooral uit. Heeft hij ook echt nodig. School vraagt nog veel van hem.

JtM

JtM

30-04-2022 om 08:45 Topicstarter

Ik snap wel dat je man daarvan baalt Chantilly. Het is heerlijk om een paar uur voor jezelf te hebben.

Ik zie allemaal leuke dingen voorbij komen! Wij gaan vandaag midget golfen, ben benieuwd hoe zoon het vind en of hij het geduld ervoor heeft.

Ik heb je een pb gestuurd Due.

Oh, zwemles, daar moeten wij over een paar maanden ook aan gaan geloven. Spannend Chantilly, nieuwe fase!

In de vakantie hebben wij ook minigolf gespeeld JtM. Zoon ging als een malle over de banen en mikte onze ballen er gewoon met de hand in. Waren in een half uur klaar, maar hebben wel gelachen, haha! Veel plezier

We zijn alweer een maand verder zie ik, hoe is het met de kleuters, hoe bevalt het de 'nieuwe kleuters' op school? Leuke dingen gedaan tijdens het lange weekend?

Wij zijn naar Utrecht geweest met de trein, het Nijntje museum was een hit. Zoon wil ook nog graag naar Museum Speelklok, want daar liepen we langs. Inmiddels hebben we de vlindertuin ook alweer een paar keer bezocht. En zoon heeft een abonnement op de bieb. We lenen om de twee weken nieuwe boeken. Nu is 'De ridder zonder billen' favoriet.

Binnenkort is hier Avondvierdaagse. Wij laten zoon niet meedoen, vinden het veel te laat voor hem. Hij zelf ook trouwens: "dan moet ik midden in de nacht lopen"😂 (Hij is een ochtendmens dus 's avonds ligt hij er standaard om 19 uur op) Misschien volgend jaar. Doen jullie kleuters mee?

Lang niet meer geschreven hier, onze kleuter gaat bijna naar groep 3 en dat is echt te merken. Ze leest alle boeken die ze kan vinden zelf, haar tanden vallen er achter elkaar uit en ze wordt zo wijs. Heerlijk om te zien maar; waar is mijn kleine kleuter? Gelukkig wordt onze peuter over een paar maanden 4 dus doorlopen we die hele kleuter fase gewoon nog een keer, heerlijk. Ik vind hem wel echt nog een peuter dus ben heel benieuwd naar alle sprongen die hij gaat maken!
Wij doen hier wel mee met de avondvierdaagse, we hebben wel een 2.5km route dus dat maakt dat het goed te doen is. Vriendinnen doen helaas niet mee (want te laat) maar er zijn vast andere klasgenootjes waar ze mee kan lopen en kletsen. 

JtM

JtM

30-05-2022 om 14:08 Topicstarter

Wat gaat de tijd snel he! Nog maar 2 maanden en het schooljaar is al voorbij!

Bij ons is binnekort ook de Avondvierdaagse maar wij doen niet mee, wij hebben drukke weken voor de boeg dus bij ons past het niet in de planning. Ik weet ook niet of ik zoon er blij mee maak om mee te moeten lopen, haha.

Hier ook een bijna 6 jarige en een bijna groep 3er. Ook hij is eraan toe. Check losse tanden en check zelf lezen! 

Wij hebben de avondvierdaagse al achter de rug en hij heeft meegelopen! Ging heel goed ondanks het late op bed liggen.  Hij was ook erg trots toen hij zijn medaille kreeg. Ben echt benieuwd naar volgend schooljaar in groep 3, hij heeft eral zoveel zin in.

wij doen nu nog niet mee met de avondvierdaagse. We hebben besloten dat vanaf groep 3 te doen. Dan is hier de jongste ook 4 jaar en is er iets meer mogelijk.

Onze kleuter is moe. Is eigenlijk een beetje toe aan vakantie. Hij heeft wel hier en daar wat vrije dagen. Maar dat geeft alleen meer onrust. Hij slaapt wel goed .

Hier is dochter goed gewend op school en bso, ze geniet er echt van.
Avondvierdaagse doen we nog niet aan mee, dat is laat en niet makkelijk met dreumeszoon. Dus we laten het nu nog even aan ons voorbij gaan. 

Vanaf vrijdag zijn we een weekje op vakantie, en daar kijkt kleuter echt naar uit. We gaan naar Duitsland, en ze vindt het maar wat leuk dat we dan naar een ander land gaan, net nu het thema op school landen/de wereld is 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.