Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Wij hebben nog wel een speelhoek beneden. Ook staat er een klein tafeltje waaraan zoon kan knutselen en een kist met speelgoed. 
Zoon speelt nauwelijks op zijn kamer, zeker niet met vriendjes. Maar dat zal wel gaan komen en dan gaat er ook wel wat speelgoed weg of naar boven. Denk niet dat de speelhoek helemaal zal verdwijnen.
Ik moet ook wel zeggen dat wij best ruimte hebben beneden en zo'n speelhoek dus niet in de weg staat. Ook hebben wij bewust de kamer van zoon prikkelarm gehouden. 

Kleuter mag morgen weer naar school en ze heeft er zin in! Heel trots dat ze naar groep 2 gaat en bijna 5 jaar is. Nog meer zin in haar verjaardag ( en bijbehorend kinderfeestje, waar de uitnodigingen afgelopen week voor zijn rondgebracht).


Wij hebben onze hoekerker ingericht als speelruimte, met keukentje, 2 ikeabakken/tafeltjes en de vensterbank staat daar ook vol met Playmobil en Lego creaties. We hebben een grote benedenverdieping en dit was echt een beetje loze ruimte, nu een fijne speelplek.
Oudste speelt wel eens boven, daar staat wat van haar Playmobil en een verkleedkist maar ik heb ook nog een peuter van 3, die graag beneden speelt.
En heel eerlijk vind ik het ook gewoon gezellig dat ze beneden de ruimte en het speelgoed hebben staan om te spelen, net zoals ik zelf graag beneden bezig ben met mijn hobby’s.
Boven hebben we een speelkamer, waar ze vooral in de weekenden ‘s ochtendsvroeg doorbrengen.

Teken-en knutselspullen liggen in een van de opbergkasten in de keuken, waar ze zelf bij kunnen en mogen. Alleen de verfspullen en lijm staat niet op pakhoogte voor hen. Aquabeads, strijkkralen, loombandjes en kraaltjes voor het maken van armbandjes heb ik apart opgeborgen, want dat zie ik anders geregeld over de vloer gaan

JtM

JtM

29-08-2022 om 15:42 Topicstarter

Zoon speelt eigenlijk (bijna) nooit boven. Wij hebben een best grote woonkamer en hebben naast onze zithoek een speelstuk voor hem. Beetje lastig uitleggen maar als wij op de bank zitten zit ons loungestuk aan de linkerkant, zoon zijn speelgoed staat aan de linkerkant van de bank. We zien/horen hem maar zien zijn speelgoed niet, dus als 's avonds als we op de bank zitten zien we er niks van
Als we aan de eettafel zitten wel weer. 

Zijn tekenspullen liggen in de tvkast, hij tekent graag aan tafel, of de salontafel of de eettafel. Zo zit hij er gezellig bij. 

Hier is het laatste weekje vakantie begonnen. Zoon is vandaag naar de BSO, morgen gaat hij een paar dagen met opa/oma mee met de camper. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat vinden.
Twee weken geleden toen hij bij andere opa/oma sliep wilde hij de 2e nacht naar huis, terwijl hij eerder zelf had gevraagd om 2 nachten te mogen slapen. Oma heeft hem toen naar huis gebracht maar dat is deze keer niet echt een optie i.v.m. de afstand.
We zullen het zien zijn neefjes en oom (mijn broer) zijn er ook bij, wellicht scheelt dat.

Wij hebben geen kleine woonkamer vind ik maar ik denk dat veel mensen het wel zo zouden noemen.

Er staan altijd drie bakken met speelgoed en het tv kastje zit ook nog van alles. Vaak slingert er ook wel eea door de kamer of staat er ergens een toren van iets.

Kleuter speelt graag met anderen. Als er vriendjes zijn of broertje er zin in heeft speelt ze wel boven. Peuter gaat alleen soms voor verkleedkleren naar boven en speelt verder beneden. De buuf is een soort derde oma, daar lopen ze overdag ook regelmatig naartoe met speelgoed.

Spannend JTM als het de vorige keer toch iets minder goed ging met twee nachten. Het scheelt vast dat er meer mensen bij zijn. Gaan jullie zelf ook nog iets leuks doen als hij er niet is?

leuk JTM dat kleuter mee kan naar de camping. Hopelijk gaat het slapen goed, het is ook even wennen.

wij hebben ook speelgoed beneden, dochter gaat wel vaker naar boven als er vriendinnen spelen. We willen een ruim bureau maken in de herfstvakantie zodat ze lekker met Lego friends etc kan spelen op haar kamer. 
Beneden blijft er wel speelgoed staan want haar broertje van twee speelt beneden. 

Leuk met de camper mee! Spannend hoe het dan gaat.

Vandaag de bakken van de speelhoek uitgemest. Het is ook wel weer typisch dat als je in alles zit te trekken ze overal morgen mee wil spelen, terwijl ze er al tijden niet meer naar om kijkt. Verder hebben we in het dressoir de knutsel spullen, klei, verf, kinetisch zand, enz. Denk dat er wel wat dingen naar boven gaan, daar staat niet zoveel alleen een zak met verkleedspullen, radio met cd, boeken en zitzak. In het voorjaar krijgt ze een nieuw bed dus dan maar eens wat schuiven en doen.

Leuk Olive, speelt ze veel met Lego friends? Hoe oud is ze? Hier komt dat steeds meer. Ook volgens het boekje bouwen, soms gaat het haar alleen te langzaam en slaat ze stapten over 

Wat fijn, al die kindjes die lekker op hun eigen kamer spelen! 
Hier gebeurd dat weinig, alleen het half uurtje dat ze even gaat 'rusten' op haar kamer als haar broertje slaapt, en 's ochtends vroeg. Als ze speelt wil ze dat het liefst met ons, en als dat niet kan bij ons in de buurt. 
Het is een echt knutselkind, dus dat gebeurd vaak beneden. Beneden staan teken en knutselspullen, deel boeken, blokken, duplo, klei, dreumesspeelgoed voor broertje, verkleedkleren en de box. 
Op haar kamer staat de houten treinbaan, spelletjes (omdat dit te kleine onderdelen heeft voor dreumes), meer boeken, lego, poppenhuis en knuffels. Ze speelt hier dus niet veel mee uit zichzelf. 

Veel speelgoed beneden staat bij ons wel in het zicht, wat het erg rommelig maakt. Ook missen we nog een kast, daar hebben we ruimte voor als de box definitief weg gaat. We hebben al een tijdje het plan om de woonkamer om te gooien en meer opbergruimte te creëren (hij is nier heel groot), maar komen er niet echt toe.

Dochter is vijf en sinds een half jaartje is de interesse er voor lego friends. Ze zet het het liefste met papa in elkaar. In de vakantie kreeg ze een set zodat ze wat kan oefenen, in het rapport stond het als te ontwikkelen. Maar stiekem vinden wij Lego ook heel leuk

Haha hier vindt papa Lego ook heel leuk en is een verzamelaar van grote Lego bouwwerken. Wij zouden het ook leuk vinden als ze meer met Lego gaat spelen, maar daar hebben we niet zoveel over te zeggen. Laatste heeft ze wel de bak met oude Lego van fabuland op zolder gevonden en was ze daar druk mee met allerlei fantasie verhalen erbij.
Playmobile doet ze al helemaal niks mee.
Verder veel knutselen en kleuren.

Mijn man is sinds kinderen legoën zelf ook weer begonnen. Kind bouwt het vooral en speelt er daarna amper mee.

Jaa mijn ouders hebben fabuland ook tevoorschijn gehaald. Alleen mijn moeder heeft per ongeluk veel weggegooid, dat is wel jammer. Maar ze vermaakten zich er goed mee! 
Hier slaap playmobil ook niet aan, dochter heeft met kerst een setje gekregen maar er wordt niet mee gespeeld. 

Hier is Lego al een tijdje leuk, ze speelt al ruim een jaar met de Trolls collectie en ze krijgt voor haar verjaardag, eind september, het nieuwe prinsessenkasteel van Disney. 
Het bouwen gaat steeds beter, we vinden Lego Creator ook echt een leuke aanvulling. 
Playmobil speelt ze ook wel mee, haar zusje meer. Little People was ook in trek, net zoals de Zoef Zoef dieren, maar we merken dat haar aandacht steeds wat meer verlegd wordt naar Lego. 
Knutselen en het maken van armbandjes, sleutelhangers en aquabeads creaties is ook iets wat ze heel graag doet. 

Eerste schooldag was weer zoals vanouds, ze vond het fantastisch en ik heb vaak moeten horen dat ze nu toch echt in groep 2 zit Ze is haar jongere zusje alvast aan het voorbereiden op naar school gaan, wat gelukkig pas volgend schooljaar gaat gebeuren, telkens naar de juf wijzen die ze gaat krijgen in de instroomgroep En jongste is dolenthousiast en altijd zwaar teleurgesteld als ze toch weer naar de opvang moet of met me mee naar huis gaat  

Wat leuk dat er zoveel met Lego wordt gespeeld! Ik heb deze vakantie samen met zoon de boomhut gemaakt van Lego Friends, die is echt heel leuk om te bouwen én om mee te spelen. Zoon heeft een hele bak vol Lego en hij bouwt het liefst eigen creaties. Als ik iets aan het bouwen ben (voornamelijk de modulairs) helpt hij graag mee. Als in: ik ben aan het bouwen en hij speelt met de poppetjes en al gebouwde delen

Hier nog een weekje vakantie en sinds gisteren plast zoon ineens weer in zijn broek en in bed (hij draagt gelukkig nog een luier 's nachts). Vanmorgen kwam het hoge woord eruit: hij ziet op tegen zwemles. Dat begint ook volgende week. Ben blij als de eerste les is geweest, hopelijk valt het voor hem mee.

hier spelen beide kids vaak boven (3 en 6 jaar) ook met vriendjes (van oudste) wordt vaak boven of in de tuin gespeeld. 

Lego vinden ze hier beide leuk, maar alles wordt echt weer snel gesloopt, daf is wel een beetje jammer. Vooral Ninjago lego is hier favoriet. Ook hier laatste weekje school. Oudste start in groep 3 en vanaf februari mag jongste ook naar school.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.