Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Vic

Vic

21-08-2010 om 20:53

Kleuterpraat

't is niet echt prietpraat, maar wel erg grappig. Tenminste dat vonden mijn zus en ik
Vanmiddag waren we bij mijn ouders en mijn jongste (5) lag met nichtje (net 6) onder de eettafel te spelen met plastic beestjes. Héél lief en schattig, totdat we gingen luisteren hoe het spel eraan toe ging. Dochter: 'Grrrr ik ben een woeste leeuw en ik ga je verscheuren en opeten'. Nichtje: 'Kom maar op. Ik schiet je helemaal dood, pang pang.'


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nog een

Zoon van 6 had zijn eerste voortand eruit en had nu een 'fietsenrek'. Van de week ging (eindelijk) ook de tweede tand eruit. "Nu heb ik een parkeerplaats!" riep hij triomfantelijk.

m ik

m ik

23-08-2010 om 09:25

Telefoon of euhhh

Vanmorgen bij KRO kindertijd "Ik zie ..." : kindje in een box die ergens tegen aan sloeg. Middelste (6 jaar) zegt "ik denk zo'n ding die boven een box hangt, hoe heet het ook alweer, oja een telefoon !" Nee schat, een mobile

dc

dc

28-08-2010 om 08:52

Astronaut worden

Gisteren in de auto vroeg zoon waarom papa geen astronaut was geworden. Man komt met uitgebreide uitleg met onder andere dat je geen bril kunt dragen. Reactie zoon: maar dan zet je die toch gewoon af?

Na nog wat meer precisie van mijn man, komt mijn zoontje uiteindelijk tot zijn eigen conclusie waarom het niet kan - je kunt in de winkel geen astronautenhelm kopen!

Vic

Vic

15-09-2010 om 22:11

Goede vraag

Dochter was een tekenfilm aan het kijken waarin een heel dik mannetje voorkwam. Zegt ze: 'Hee, wat een dik mannetje'. Vervolgens kijkt ze me aan en vraagt: 'Mag ik dat wel zeggen als het op tv is?'
Daar moest ik wel even over nadenken

Polly Shearman

Polly Shearman

15-09-2010 om 23:36

Een leuke met eendjes

ruudje zit bij mij achter op de fiets, we zien een witte eend die naar het fietspad loopt te waggelen.
R: die eend wil ik mee naar huis nemen, en dan bij mij in bed laten slapen
ik: een eend is altijd iemand zijn moeder, als je die mee neemt dan zijn de kindjes alleen dus dat mag niet.
R: dan nemen we de kindjes ook mee.
Ik: ja maar dan is de papa eend, de mama en zijn kindjes kwijt.
R: ja heee ik heb maar 2 handjes hoor!

whahahahah
Ik lag helemaal in ee deuk, hij was beledigd.

r: dan ga ik daarna wel terug om papa eend te zoeken.
IK: ja maar als je al die eenden mee naar huis neemt dan vinden onze katten dat vast niet leuk, dan gaan ze ruzie maken.
R: dan hou ik de deur van het halletje toch dicht !!! ( dan kunnen de katten niet binnen )

oh hij lijkt zo veel op zijn middelste broer, die heeft ook altijd overal een oplossing voor.. heerlijke kinderen!

Jade

Jade

22-09-2010 om 22:28

Mijn nichtje van 4...

...en ik stonden vanmiddag in de keuken, alwaar zij met een pak volle melk (en dan niet in de zin van hoeveelheid naast me stond.

Ik riep: "Dat is volle melk".
Nichtje: "Nee hoor, hij is bijna leeg"

Jade

Jade

22-09-2010 om 22:31

Nog 1:

Mijn nichtje stond vanmiddag druk te vertellen wat ze morgen gaat doen in groep 1: "Ik ga dan drukken (is iets met verf), tekenen, kleien, daarna ga ik dit doen, en dat doen en dan ga ik buiten spelen" en als laatste zei ze heel parmantig: "En dan ga ik plannen".

Dat kan ze beter eerst doen voordat ze alles in 1 dag wil proppen

Vic

Vic

27-09-2010 om 22:22

Kleuterhumor

Ik was vandaag hulpjuf bij de techniekles op school. We gingen voorwerpen laten zinken en drijven in een bak met water. Omdat sommige kinderen geen of niet zo goed Nederlands spreken moest ik alle voorwerpen laten benoemen. Een garde, en wat doe je daarmee? Wazige blik van sommige kindjes, dus ik vraag: 'Is het om je haar mee te kammen' en beeld dat uit. Kindjes helemaal dubbel van het lachen, jaja ik weet inmiddels wel hoe je een zaal met kleuters plat krijgt Zegt een van die jongetjes tegen mijn dochter: 'Hé E., jouw moeder is vet grappig!'

Keihard

Bij ons in de straat zijn stratenmakers aan het werk. Ik wijs zoon erop hoe ze met grote tangen de betonnen banden uit de straat tillen en wegzetten, en vertel dat de mannen speciale schoenen dragen, met ijzer erin zodat er niks gebeurt als ze per ongeluk zo'n zware steen op hun voet laten vallen.
"Want als je niet zulke speciale schoenen hebt en er valt zo'n steen op je voet zijn alle botjes in je voet gebroken"

"Wow! Vet!"

Groeten,

Temet

Fleur Mas

Fleur Mas

28-09-2010 om 15:46

Ik zeg

tegen kleuterzoon van bijna 5, dat hij tussen de middag een broodje bij een vriendje gaat eten, omdat ik het idee heb dat hij mij niet hoort, zeg ik het nogmaals, zoon draait zich om en zegt" Mam, dat heb je al gezegd, je praat zoveel ik wordt er duizelig van".

En bedankt

Morgana Fata

Morgana Fata

29-09-2010 om 19:57

Filmster

Zoonlief (5) zit te tekenen en vraagt of ik zijn handtekening wil. Nou, heel graag natuurlijk. Legt hij demonstratief zijn hand op het papier en zegt: "Je moet zelf even het lijntje erom tekenen, want dat kan ik niet zo netjes."

Vic

Vic

29-09-2010 om 21:22

Wat ik later wil worden?

Ik wilde dochter een beetje snel in bed hebben (het was al half 8) omdat ik nog een POP moest schrijven. Uitgelegd aan dochter dat ik daarin ga zetten wat ik wil worden. Toen was het eerst even stil, zegt ze vervolgens: 'Ik weet wel iets leuks'. 'Wat dan?' 'Spiderman!'. Ja leuk, dan kunnen we later samen de wereld redden, want dochter wil al jaren Mega Mindy worden later.

Lean1

Lean1

09-10-2010 om 13:17

Wisten jullie dat?

De mosselman, die woont in Scheve Vinnen......

Lean

Vogelvanger

Vogelvanger

09-10-2010 om 18:42

Ziet er niet uit

Mijn zoontje van bijna 4 (volgende week) roept vertwijfeld uit, als ik een iets te bruine 15den panty aan trek; 'Mam, dat ziet er toch ook niet uit! echt niet hoor mam, géén gezicht!'
En dan dat koppie erbij!! Geweldig begin van de dag!

Dochter raakt per ongeluk een hete pan aan en moet met de vingers onder de kraan. Even later komt grote broer binnen en die moet natuurlijk op de hoogte gebracht worden: "Broer, ik heb een aangekoekte vinger". Op zijn vraag wat ze bedoelt corrigeert ze zichzelf: "ik bedoel aangekookt!"

Een paar van dochter

Dochter (5) was met oma op het kerkhof, ze liepen ook even over het deel met oorlogsgraven. Dochter vroeg wat dat voor graven waren en oma legde uit dat er soldaten lagen. Dochter dacht even na en zei toen: "dan hebben die anderen zeker gewonnen, er liggen er hier zoveel"
De keer daarvoor zei ze dat er wel heel veel zombies zouden zijn op het kerkhof (die mag dus ook geen plants vs. zombies meer spelen )
Vandaag in het bos heeft ze elfenstoeltjes gezien. Net zoiets als elfenbankjes, maar dan kleiner, waar maar 1 elfje op kan zitten.
Papa haalde haar vanmorgen uit bed en dochter zag dat hij zijn t-shirt met spin aan had. "Hé" zei dochter "die spin is allergisch" Huh? "Ja, hij heeft toch maar 6 pootjes." Ach ja, allergisch, gehandicapt, wat is het verschil

elsje78

elsje78

14-10-2010 om 10:11

Gisteren

mocht dochter (4) zelf de vla flip maken, yoghurt, vla, roosvicee in een bakje.
Ze kan de letter R wel zeggen, maar nog niet zo goed aan het begin van een woord...

Dus toen alles erin zat begon ze vol overgave te zingen (hard) hoeren hoeren hoeren hoeren...

Vic

Vic

16-10-2010 om 20:46

Muziek

We zaten in de auto. Dochter zegt ineens: 'Weet je mama, die stokjes op de auto's heten antennes. In de lucht zweeft allemaal muziek rond, en de antenne zuigt dat naar binnen, en dan krijg jij het op de radio.'
Schattig

judiths mama

judiths mama

19-10-2010 om 21:50

Muziek 2!

ook in de auto...
We horen een muziekje, zegt dochter: he mama, is dat een zakdoedel?

Heerlijk toch!

Kip

We aten gisteren kip; een hele gebraden kip. Mijn zoontje van 4 had er duidelijk moeite mee en zei: je mag geen kip doodmaken, die nog niet dood is! Dat is zielig.

Toy story

We zitten Toy Story te kijken en buurjongen komt binnen. Ik vraag of hij ook wil kijken, maar zeg erbij: ze praten wel Engels.

Zegt hij: 'Oh, geeft niks hoor. Het gaat toch gewoon om de leukigheid!'

Niet werken

Afgelopen week in de herfstvakantie gingen zoon van vijf en ik er op uit, man kon niet mee omdat hij moest werken. Zoonlief had daar blijkbaar over nagedacht want hij ik hoorde hem tegen zijn tante zeggen: "Papa kon niet mee want die moet werken, maar mama niet, ik denk dat die al met pensioen is." En bedankt...

Zoon gaat twee dagen in de week tussen de middag en na schooltijd naar een gastouder (aangehouden vanuit de tijd dat ik nog werkte). Gisterenavond vertelde ik hem dat hij vandaag al vroeg naar haar toe moest en daar ook zou gaan ontbijten omdat ik voor mijn vrijwilligerswerk ergens vroeg moest wezen. Hij had er geen zin in en vroeg zich hardop af: "Mam, kun je niet gewoon later gaan, want je krijgt er toch geen geld voor."

Massi Nissa

Massi Nissa

02-11-2010 om 07:56

Haha heli

Wat een bijdehandje, die zoon van jou.
Groetjes
Massi

Janna3

Janna3

02-11-2010 om 12:43

Niet werken deel 2

Onze middelste (toen 5) aan het eind van de zomervakantie helemaal in paniek. Papa moest nu echt weer gaan werken anders hadden we geen geld meer...

Tafelvoetbal/voetbaltafel

Mijn zoon gaat niet tafelvoetballen, maar voetbaltafelen

Ayanna

Ayanna

04-11-2010 om 09:59

Idee

Onze zoon van 4 heeft regelmatig een goed idee opgedacht! Ik vind hem te leuk om te corrigeren....

Zoon in de hoek

Jongste zoon van 2 gaat zelf staan balen in de hoek, oudste van 4 zegt: hij staat even in de hoek om na te denken..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Emmawee

Emmawee

05-11-2010 om 10:07

Oude meneren

Met het aanzetten van een dvd-tje, vielen we gisterenmiddag in de herhaling van Pauw en Witteman. Zegt Blik (4): "hahaha, moet je kijken, allemaal oude meneren" Nou zat er wel wat grijs haar aan tafel maar toch niet iedereen. Het volgende beeld was van de blonde Liesbeth van Tongeren van Groen Links die zat te discussiëren over de maximumsnelheid. "En een oude mevrouw!" voegt Blik toe.
Dus ik zeg: "Maar Blik, die mevrouw is toch niet oud? En die meneer (JP) toch ook niet?" Zegt Blik: "Ja hoor, kijk maar: een één en een drie en een nul!"
En inderdaad, op de achtergrond was een groot verkeersbord te zien met maximum snelheid: 130. Groetjes, Maw.

Moet ik me zorgen maken?

Zoon vraagt aan het eind van het bedritueel: "Mama, papa... doet hij het met een student?"

Eh, ik hoop van niet zoon.

Hij bedoelde "natuurlijk" gewoon "is papa nog met studenten bezig".

Fransien

Fransien

06-11-2010 om 19:55

Hondenschool

We kwamen een meneer tegen met twee honden. Nou zijn mijn kinderen ietwat bang geworden na aanvaringen met onopgevoede niet-luisterende exemplaren, maar deze bleven keurig naast hun baasje lopen en waren wel opgevoed. Ik meld ze dus dat deze wel lief en opgevoed zijn, en dat ze, als ze dat willen, aan het baasje mogen vragen of ze de honden mogen aaien. Kleuter en zusje aarzelen nog en vragen aan de meneer of de honden echt lief en opgevoed zijn, meneer schiet in de lach en verteld dat deze honden zelfs op school zijn geweest. Kleuter en zusje kijken heel bewonderend en kleuter vraagt of ze daar ook een juf hebben. Ja hoor, een hele lieve, antwoord de meneer. Maar kunnen hondenmevrouwen wel juf worden? Hoe kun je ze dan verstaan, of praat je ook honds? was de wedervraag van mijn kleuter. Kleuter was wel teleurgesteld toen hij hoorde dat de hondenjuf gewoon mens was, hij had wel eens een hondse hondenjuf willen ontmoeten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.