Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Irene

Irene

01-02-2012 om 10:53

Kleuterpraat

"Uiteraard" besteden wij in ons gezin de nodige aandacht aan goede manieren. Om dat vooral ook leuk te houden, willen we het juist nog wel eens wat overdrijven, dus er komen af en toe termen voorbij die niet de meest gangbare zijn.
Onze kleuter van bijna 5 weet daar zo zijn eigen draai aan te geven. Zo zegt hij bij het eten: "smakelijke vorkzetting"

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

Kleuter van 5 die door zijn jaloerse broertje wordt gekrabt: 'als ik groot ben, ga ik x verkopen!'
Ahhhh nee toch

Sien7

Sien7

02-02-2012 om 21:52

Oo ja....

Zoon van 6: waarom leef je eigenlijk? oo ja, ik weet het al, om te werken natuurlijk

Mama_Lynn

Mama_Lynn

03-02-2012 om 19:42

Dochter (4) maakt zich in de badkamer klaar om naar bed te gaan. Na een plas op de wc, bekijkt ze uitvoerig de knopjes die aan de binnenkant van het deksel zitten.
Mama, dat zijn de borsten van de wc. (Doet de klep dicht). Zo nu heeft de wc geen borsten meer. (Doet de klep open) en nu wel weer. Hebben jullie allemaal goed opgelet?

Lynn

buzz

buzz

04-02-2012 om 12:00

Zak

Mam je snapt er geen zak van he zij mijn zoontje.
Wat zeg je, zij ik een beetje streng,
Oh sorry zij hij ik bedoel tasje.
Ik kijk hem vragen aan.
Ja zegt hij je snapt er geen tasje van, tasje is toch het nette woord voor zak.
Ik kwam niet meer bij, savonds in bed toch maar aan wat seksuele voorlichting begonnen. en wij roepen nu met zijn alle ik snap er geen tasje van.

Haha

Wat grappig mamalynn!

app-sent

Mama_Lynn

Mama_Lynn

04-02-2012 om 13:30

Vervolg

Ja, heel grappig...en vanmorgen ging het verder:
heeeeeeeeee, mama, kijk, de wc heeft weer borsten (zucht...)

Het doet me denken aan die fase, 2 jaar geleden of zo, dat ze heel geinteresseerd was in mijn borsten, als ik me aankleedde waar ze bij was en mijn bh aandeed. "mama, jij hebt borsten he". Als ik later groot ben, dan krijg ik ook borsten he. (ja, dat klopt!). Tot ze het me midden op een verjaardag heel hard riep: Als ik later groot ben, dan krijg ik ook borsten. haha

Lynn

Kijk mama

in een blaadje staat een koets met een paard ervoor. Zoon (4): mama die auto is kapot (koets ziet er uit als een auto zonder dak). Paard gaat helpen.

Valkyre

Valkyre

05-02-2012 om 00:13

Buzz

Ik vind 'm geweldig! Ik ga 'm gewoon introduceren hier

groet, Valkyre

Sandra

Sandra

05-02-2012 om 08:23

Amber alert

afgelopen woensdag deed ik 's avonds op de bank een luier aan bij mijn jongste dochter van 5 voor de nacht. Onder tussen waren we rtl nieuws aan het kijken en daar kwam een "Amber Alert" voorbij van een vermist jongentje. Terwijl ik de laatste plakker vastzet op de luier roept ze hardop vragend: "Mama,....Wat is 'n Pampur Aleurt?" Het was een korte seconde stil, waarna ik, mijn man en onze oudste dochter in lachen uitbarsten. Ze snapte er niks van. Nu is mijn jongste dochter een wilde slaapster, en daar bedoel ik mee, dat ze met een pyjama naar bed gaat, maar dat ze regelmatig zonder pyjama wakker word. Nu is het bij ons altijd vaste prik dat we met z'n 4-tjes ontbijten en knuffelen bij ons in bed. Dus daarnet toen we net wakker waren komt eerst de oudste met een aanloop in bed gestormd en als laatste de jongste, en de kreet is geboren "Pas op, daar komt een Pampur Aleurt"

Guinevere

Guinevere

06-02-2012 om 14:49

Joepie

Onze 4-jarige heeft, zacht uitgedrukt, nogal een hekel aan zwemles. Gisteren moest hij er weer heen. In een poging eraan te ontsnappen, verstopte hij zich onder de eettafel. Moe van de pogingen hem te pakken te krijgen, en in de verwachting dat ie dan wel tevoorschijn zou komen, zei papa: "Nou, dag Pietje, dan ga ik wel alleen naar de zwemles!" en liep naar de voordeur. Onder de eettafel hoor ik een zacht sissend geluid: "yyyyyyyyyessss".
Ha, duidelijk gevalletje van "poging mislukt".

Guinevere

Grijnzzzz. Ik zie het voor me.

Hij was zeker erg teleurgesteld toen hij alsnog onder de tafel uitgetrokken werd?

Groeten,

Temet

Guinevere

Guinevere

06-02-2012 om 18:13

Temet

Ja, dat viel hem wel tegen.
Uiteindelijk was ie toch nog blij want hij werd achteraf door mij beloond met stuivers voor 1. zelfstandig in het water springen, 2. even zonder bandjes zwemmen, 3. hoofd onder water gehouden!!

Irene

Irene

07-02-2012 om 14:09

Moeilijk werkje?

Zoon (4) komt uit school en verteld over wat hij heeft geknutseld: "eerst hadden we een jezuskruis en toen werd het een vierkant"
(ik moest even nadenken voor ik begreep wat hij bedoelde)

Hersenen

5jarige in de winkel: 'mama, mijn maag stuurde net een berichtje naar mijn hersenen dat ik honger heb!'

Hatsjie

M (4 jaar) moet niezen, waarop ik zeg "proost"
M: neehee mam, dan zeg je gezondheid
ik: oké, gezondheid
M: "pfff (diepe zucht) láát maar, maar als ik weer nies moet je wel gezondheid zeggen"

Irene

Irene

09-02-2012 om 21:11

Sonj@

Toch grappig hoe ze sommige zaken best oppikken (en vervolgens uitsluitend toepassen wanneer het hen uitkomt)... Doet me denken aan laatst toen ik moest niezen. Dochter van 3 zegt niks, dus ik zeg voor de grap: "dank je wel", dochter: "hand voor je mond!"

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.