Vertigo
05-07-2012 om 12:30
Kleuterpraat #x
Zoon ziet een drijfstoel in de winkel, in een doos met afbeelding incl grijnzend bikinimodel.
Zoon: 'zullen wij die ook nemen?'
Ik: 'Volgens mij is dat helemaal niet handig'. Zoon: 'die mevrouw die erin zit, vindt hem wel fijn!' ahhh.
Maar weer es de reclamewerking uitgelegd

Pytsje
08-07-2012 om 19:54
Zin in vakantie
Overmorgen gaan we op vakantie. Dochter (5): ik wou dat het morgen was, dan gingen we morgen op vakantie!

Vertigo
09-07-2012 om 18:44
Openbare wc
.. In het zwembad. Zoon zegt enthousiast: er liggen lege rollejes in de prullenbak! (hij knutselt graag). 'en ook een rode banaan' .. Hu!.

Poppy
15-07-2012 om 07:57
Godsdienst
Zoon zit op een RK school waar godsdienst heel belangrijk is. Zoon en ik hebben een gesprek over God, want hij wil weten hoe hij eruit ziet maar dat kan niet. "God is als de lucht" zegt zoon. Hij denkt even na en zegt dan verbouwereerd: "Dan adem ik God in in mijn longen???"

Sunja
15-07-2012 om 22:20
Ook godsdienst
Neefje van net 6 komt uit school: Jezus is fijn, daarom zeg jij het zo vaak hè mama?!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Aagje Helderder
15-07-2012 om 22:49
Hee sunja (ot)
jij moest toch bijna bevallen? Is het al zover? Hoop voor je dat het goed gaat met je.
Aagje

Sunja
16-07-2012 om 22:54
Aagje ot
Aardig dat je ernaar vraagt! Ik ben uitgerekend maar nog niet bevallen. Dus ik wacht! Gelukkig nog wel een keurige hoofdligging. Wel spannend. En iedereen maar roepen: een derde komt vroeg!

Aagje Helderder
16-07-2012 om 23:14
Ach,
ze zeggen zoveel. Mijn derde is de enige hier die ruim over de datum is gegaan... Had ook niemand verwacht. Maar weet je, wat bij anderen gebeurt zegt niet zo veel over hoe t bij jou zal gaan. Een ding is zeker: er is er nog nooit een blijven zitten, dus die van jou komt er ook uit. Al dan niet met zachte of hardere dwang....
Succes met de bevalling.
Aagje

dc
17-07-2012 om 08:49
Inderdaad
Ik begon na 2 weken overtijd te denken dat de 3e niet meer zou komen Ze kwam uit zichzelf na 17 dagen.
Sterkte!

Sunja
23-07-2012 om 16:21
Heel erg ot
Jaa! Hij is er, ons derde zoontje is afgelopen vrijdag geboren! Een fantastisch mooi kereltje erbij. Met zijn hoofdje naar beneden maar niet ingedaald tot op het allerlaatste moment (tenminste, daar ga ik dan vanuit - of het dan nog 'indalen' heet tijdens het persen weet ik niet)
En dc, inderdaad, dit was de heftigste bevalling... Ik dacht ook echt dat het wel los zou lopen na mijn 'soepele' tweede bevalling (voor zover mogelijk bij een bevalling), maar dat deed het dus niet. Het zette in met bloedverlies en toen bleek ik bij controle 3cm ontsluiting te hebben. Hele nacht weeen gehad en in de ochtend hield het helemaal op, de weeen dan. Bleek het bij 5cm gebleven te zijn. Dus toen heb ik gevraagd of de vliezen gebroken konden worden omdat ik het niet zag zitten een heel weekend af te wachten om dan maandag alsnog ingeleid te worden. Bleek dat ze standaard een weeen-opwekkend middel erbij geven via infuus. Ik had al mijn twijfels maar ik dacht nu niet te eigenwijs te zijn. In no time kwam het op gang, de verpleegkundige koppelde na nog geen half uur dat middel af maar toen was het eigenlijk al veel te heftig ingezet. Iets van anderhalf uur na het breken van de vliezen was mijn ventje er en ik was helemaal gebroken. Ben nu pas een beetje bijgekomen ! Maar de beloning is enorm groot en: een wolk van een baby, ik kan niet anders zeggen!!
Leuk dat jullie zo meeleven, echt!
[en dit staat allemaal onder 'kleuterpraat' - wat een giller]

Mea Proefrok
23-07-2012 om 19:51
O sunja
Ontzettend gefeliciteerd met jullie nieuwe mannetje, ik wens jullie heel veel geluk met hem. Heftige bevalling zo te horen, maar wel met een happy end!

dc
23-07-2012 om 22:16
Fijn!
Ik hoop dat je een beetje bij kunt komen de komende weken. Is niet makkelijk met een 3e

Aagje Helderder
23-07-2012 om 23:29
Jaaa!
Gefeliciteerd met je derde zoon! Fijn dat t allemaal goed gekomen is!!! Hoop dat je kunt genieten!
Aagje

Jippox
02-08-2012 om 14:37
Ze hebben ook alles bij de ah!
Mijn dochter van 3 bij de AH: "hee, verkopen ze hier ook nieuwe benen?" (het waren pakjes met panty's)

Jippox
16-08-2012 om 13:41
Hmmm
Ik zit op de wc. Dochter (3) kijkt zo eens even mee en stelt vast: "jij hebt daar een snorrebaardje"

Algebra
20-08-2012 om 10:26
Stapvoets en nog sneller
Samen in de auto in woonwijk. (woonerf)
Zoon: hoe hard rijden we nu?
Ik: dit noemen ze stapvoets.
Zoon: O, als we dan zometeen weer hard mogen, dan gaan we renvoets. En op de snelweg, daar ga je wielren-voets.

sonj@
22-08-2012 om 20:16
Spinazie ?!
We aten vanavond verse spinazie. Dochter prikt er eens in met haar vork en zegt "dit zijn toch blaadjes ... waar heb je die gevonden ??".
Een paar minuten later wijst ze naar de passiebloem in de tuin en vraagt of ze dat morgen moet eten. Op mijn ontkennende antwoord, zegt ze met een zucht "gelukkig"

Temet
23-08-2012 om 10:15
Sonja
Geweldig! Geen enorme groenteliefhebber, die dochter van jou?
Groeten,
Temet

Jippox
23-08-2012 om 11:07
Twee uitspraken
Ik verzucht dat ik zo moe ben. Dochter (3): "jij bent moe en ik voel me niet zo lekker, nou dan kun je toch mooi even voorlezen?"
Zoon van 8 heeft bedacht dat hij later een eigen eiland wil. Op internet is hij alvast op zoek gegaan naar wat betaalbaars en zo heeft hij in Ierland een leuk eiland met vuurtoren gevonden. Dochter: "ik wil ook een vuurtoren... als hij maar niet uitbarst"

Manda Rijn
23-08-2012 om 13:54
Gefeliciteerd sunja
In de kerk van een zuid Frans stadje zoekt mij peuter baby jezus (sinds de kerstvoorstelling waar ik helaas naar toe ben geweest met haar is ze nogal in de gloria over baby jezus) en komt gefrustreerd naar mij toe.
"baby jezus is er niet, hij is naar de creche".
OP zeg weer terug naar de camping, "godvo mag je niet zeggen tegen baby jezus".

sonj@
23-08-2012 om 19:03
Temet
op zich vindt ze alle groente wel lekker, maar de vorige keren dat we spinazie aten had ik er een schotel van gemaakt (winter), toen viel het niet zo op dat het bláádjes waren

Mama_Lynn
26-08-2012 om 20:26
Hele rare vraag
In het kader van 'vreemde vragen' (waar komt dat vandaan, zo voeden wij niet op)
Dochter (5) vroeg aan papa op de fiets: papa, wat gebeurt er als je op een baby-uiltje stapt? (uhhhhh nou dan is ie plat, hoe kom je d'r op en hoe kom je d'r bij, van ons heb je dat niet...)
Lynn

Triple
27-08-2012 om 23:54
Geweldig!
Ha, ha, Berber ik lig in een deuk!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Ely
28-08-2012 om 13:08
Berber
Hahaha wat een goeie! Dit was precies wat ik ff nodig had. Nu gauw terug naar mijn werkdag met meer energie dankzij dit verhaal