Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Tigerfeet

Tigerfeet

03-12-2011 om 19:16

Kleuterpubertijd

Mijn dochter van 5 heeft nooit echt gepeuterpuberd, maar haalt dat nu in. Ik snap wel waarom, ten eerste wil haar vader van het co-ouderschap af en kan ze daar minder heen, wat uiteraard heel pijnlijk en moeilijk is.
Ten tweede zijn dit natuurlijk spannende dagen zo rond 5 december en de kerst.
Maar nu zit ik er mee dat ze de hele dag nee roept als ze iets niet wil, niet mee wil etc etc etc Wil schoenen niet aan etc etc. Helemaal moe en murf wordt ik ervan. En waar ik bij haar broer(die wel peuterpuberde) nog weleens een grapje kon maken en er wel door kwam. red ik dat bij haar niet en zoek ik handige tips om toch voor elkaar te krijgen dat ze bv haar schoenen aandoet, etc etc etc
Tigerfeet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Afreageren

Het lijkt erop dat je dochter zich ook aan het afreageren is. December is een spannende maand en van het gedoe rondom je ex, dat hebben kids haarfijn door.

Blijf tot 10 tellen, en blijf consequent. En bij mij zou in me opkomen dat ze die schoenen helemaal niet hoeft aan te trekken, dan merkt ze gelijk het effect wanneer ze een stap buiten zet.

Prijs haar wanneer ze doet wat jij wilt, 'je helpt mama zo goed als je snel je schoenen aantrekt, dat is hartstikke fijn', dat soort dingen. Maar ja, dan is nadat ze die schoenen aan heeft....

De maand december is ook niet makkelijk. Succes!

Ely

Ely

03-12-2011 om 21:07

Misschien doe je t al

Maar wat ik altijd bijna magisch vond werken (en ik hoop dat ze bij jongste weer gaan werken) zijn aankondigen en keuzes geven.
Men, tot in den treure heb ik gezegd: vanmiddag gaan we naar oma..... Over een uur gaan we naar oma....over een half uur/tien minuten pffff simpel werd ik ervan. Maar het hielp wel.
En met keuzes geven dus: wil je je schoenen of je laarzen aan? Laarzen, pak jij ze zelf? Top.
Nogmaals waarschijnlijk kende je ze al maar ik ben na al die jaren nog steeds onder de indruk ))

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.