Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kleuters naar de bioscoop

Ik wil graag een keer met mijn zoon (4) naar de bioscoop gaan. Ik ben alleen bang in een film terecht te komen die toch te eng blijkt te zijn. En hij is wat dat betreft geen echte held. Hebben jullie adviezen? Zouden de nieuwe sinterklaasfilms bijvoorbeeld geschikt zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Molletje

De Nieuwe avonturen van Molletje draait nu in het land. Is voor 3+ en niet eng. In de filmladder kun je wel wat aanbod vinden. Ben zelf ook nl. op zoek naar een geschikte bioscoopprimeur voor 4 jarige zoonlief!

Rafelkap

Rafelkap

21-10-2009 om 18:33

Mijn zoontje van 4,5

vindt Molletje wel eng! We hebben een dvd met een enge kat. Dus helaas, want ik wil Molletje ook wel in de bioscoop zien Met school is hij (met veel plezier) naar Pluk en Kikkerdril geweest.

Annet

Annet

21-10-2009 om 21:32

Niet elke sinterklaasfilm is geschikt

Een paar jaar geleden draaide Het paard van Sinterklaas. Die film was niet geschikt voor gemiddelde vierjarigen.
Ik heb begrepen dat de nieuwste sinterklaasfilm (meezingfilm) wel geschikt is voor jonge kinderen. Doelgroep is de kijkers van het sinterklaasjournaal.
Molletje werd hier gekeken vanaf 3 jaar. Er wordt bijna niet in gesproken, veel muziek en beeld. Gemiddeld genomen is deze film geschikt voor 3+.
Er zijn natuurlijk altijd kinderen die iets eng vinden, welke leeftijd dan ook. Bij de Teletubbies is dat de leeuw. Daar waren ooit ook lange draadjes over bij ool, die enge leeuw.
Enge dingen horen bij het leven, zeker als de film wel bij de leeftijd hoort.

Kikkerdril te eng

Ik had in een goede bui "Kikkerdril" op DVD gekocht. Het werd één groot drama, ik was blij niet met hem in de bioscoop te zitten.Ten eerste gaat het jongetje in de film stiekum naar de sloot, dus werd zoonlief panisch dat het jongetje zou verdrinken.Ten tweede werd in de film een meneer boos: weer huilen..huilen..huilen want dat vond hij zo erg voor de kinderen !

Nee, het was geen succes. Dat ik zei dat er een cameraman bijstond die alles in de gaten hield heeft niet geholpen..

In filmhuizen hebben ze ook vaak leuke films voor kleintjes.Piet piraat was bij zoon wel een succes maar voor sommige vriendjes weer te eng. Kabouter Plop misschien??

Rafelkap

Rafelkap

22-10-2009 om 08:52

Voorbereiding

Omdat ons zoontje voor het eerst naar de bioscoop ging, met school, dus zonder ons, hebben we eerst samen de dvd gekeken (en bij pluk het boek voorgelezen). Zoontje vond Kikkerdril wel veel te lang duren. Zo vindt elk kind weer wat
Piet piraat en kabouter plop moet maar net je smaak zijn (mijne niet). Ik wacht wel even tot de kinderen iets groter zijn, nu ga ik liever samen naar de schouwburg. Wel jammer dat ik Molletje mis

bobo75

bobo75

23-10-2009 om 14:01 Topicstarter

Alle leeftijden

Ik wil even zeggen dat de leeftijdsindicatie op de films niet alles zegt. Lang niet alle films met een "alle leeftijden" aanduiding zijn geschikt voor kleuters. Denk bijvoorbeeld aan de Lion King. Je moet de film eigenlijk gezien hebben om te kunnen oordelen of hij kan, maar ja dat kan bij een bioscoopfilm niet zo makkelijk (of ik ga eerst alleen)

Jolijt

Jolijt

23-10-2009 om 18:20

Blij met draadje

ik wilde naar een kinderfilm als partijtje... maar als ik dit zo lees ga ik echt alleen maar naar de bios met onze eigen kinderen. Ik ken dat bang zijn helemaal niet en zal dus waarschijnlijk nooit een goeie inschatting kunnen maken.

Eens

Bobo, ik ben het met je eens, AL is soms best nog wel eng voor mijn-wellicht gevoelige- zoontje van 4 laat staan voor een jonger kind. Je moet inderdaad zeker meekijken of van anderen goeie tips krijgen. Ook lengte van de film speelt een rol. Niet ieder kind trekt 1,5 uur visueel vermaak in het donker.
Of besluiten om gewoon nog een tijdje te wachten met de Bioscoop om op safe te spelen. Bij mijn zoontje is de overweldigende geluid ook vaan nog enger dan het beeld en dat is in een bioscoop nog heftiger dan thuis achter de DVD.

Molletje werd door de uitkrant als 3+ gerescenseerd Pelle, ik ben ben op de hoogte van de standaard leeftijdscategorieen.

Ik hoor wel dat de meezing Sinterklaasfilm een uurtje duurt en geschikt is voor deze leeftijd. Maar ja, dan moet wel je wel zin hebben om het Sinterklaas verhaal anno nu al op te willen starten dit jaar

jasja

jasja

27-10-2009 om 14:33

Kleuterbioscoop

In sommige steden heb je de zogenaamde Kleuterbioscoop, 1 x in de 2 maanden of zoiets op zondagochtend om een uur of 11, limonade vooraf, ze laten de lichten aan in de zaal en als je kleintje een beetje hard praat of rond wil lopen is dat ook geen probleem. Bij ons altijd een groot succes, ook nog voor een mannetje van 6!
Sinterklaas en de Meezingmovie is een errug leuke film, niet spannend of eng. En Molletje hebben wij gedaan met een meisje van 2,5; heeft met open mond 40 minuten zitten kijken en lachen!

lukke

lukke

05-11-2009 om 00:42

Ice age

Die van mij vond Ice Age 3 helemaal geweldig!

vadmar

vadmar

06-11-2009 om 10:59

Verdwenen pakjesboot

Mijn oudtse ging met ruim 5 voor het eerst naar de film (k3) en vond dat superspannend. Toch had ze het nooit willen missen. Van de zomer gingen we weer, ze is nu 6 en jongste van net 4 ging mee. Mega midy. Spannend dus!! Vooral de oudste gilde het weleens uit. Ze was niet de enige... Maar leuk dat ze het vonden!! Ondertussen ben ik alles aan het goedpraten en vertel dat een beetje spannend ook leuk is, anders is zo'n film zoooo saai. Haha. Ze gilden de spanning wel weg.
Nu net naar Verdwenen pakjesboot geweest. Was ook (beetje) spannend, maar goed te doen. Het spannendst is toch als het licht dimt en het geluid harder gaat. Dan zitten ze even met handen in de oren. Maar we zijn blij dat we hem gezien hebben. Leuke bijkomstigheid, deze film is af en toe ook voor volwassenen grappig.

vadmar

vadmar

06-11-2009 om 10:59

Nog even

Nog even dit: Thuis keken ze nooit spannender dan sesamstraat, dus veel gewend zijn ze niet!

kleinmaarfijn

kleinmaarfijn

06-11-2009 om 15:00

Geen ice age hier

Wij zijn ook met 4 jongetjes van 4 naar de meezingmovie geweest in de herfstvakantie, hij is echt superleuk voor de kids!!! Ons mannetje was de enige van de 4 die af en toe toch even op schoot klom, toen de pakjes in zee vielen en de pieten erachteraan moesten springen. En of Sinterklaas dan niet heel boos zou zijn op de pieten? En zijn de cadeautjes dan wel droog? Haha, maar verder vond hij het prachtig!

Ice age stond bij mijn weten als 5+ te boek bij de bioscoop en aangezien die van ons ook erg gevoelig is, was dat geen optie.

We zijn wel naar UP geweest, erg leuk maar wel heel spannend voor een jochie van 4 (was AL), hij zat geregeld op schoot maar heeft gigantisch genoten. geen nachtmerries oid....

lukke

lukke

10-11-2009 om 00:58

Ice age

Die van ons durft kikker al niet te kijken waar er brand komt. Van ice age zegt ze: steeds als het spannend is gebeurt er iets grappigs en daarom is he niet eng.

klopt wel een beetje denk ik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.