Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
bripa

bripa

28-12-2009 om 23:13

Knarsetanden

mijn zoon van 4 jaar ligt op de zolder en hoor hem een verdieping lager knarsetanden. Het doet mij pijn als ik het hoor. Ik zelf doe het namelijk ook. Kan het kwaad bij melktantjes. Gaan ze daar niet scheef van staan.

Minet

Minet

29-12-2009 om 09:29

Tandarts

Ik zou het met de tandarts overleggen. Die kan zien wat het tandenknarsen met het gebit van jouw zoon doet, en evt. maatregelen nemen zodra zijn blijvende gebit door gaat komen. Over het melkgebit zou ik me persoonlijk geen zorgen maken, dat is hij over een paar jaar toch kwijt.

Niet scheef

Volgens mij gaan tanden niet scheef staan bij knarsetanden maar ze slijten wel af! Ik doe het zelf heel af en toe in mijn slaap als ik het erg druk heb. Ik krijg dan last van gevoelige ondertanden omdat ik daar dus het bovenste laagje glazuur vanaf slijt...

Doet jouw zoon het ook 's nachts? Dan is het lastig afleren. Ik weet niet wat ze bij kinderen doen, maar volwassenen kunnen een speciaal 'bitje' voor 's nachts krijgen dat hun tanden beschermd tegen het knarsen. Ik denk dat het geluid dan ook een stuk minder is.

toja

toja

29-12-2009 om 19:25

Dochter ook

mijn dochter van 6 doet het ook (nog niet gewisseld.) Mijn tandarts doet er nu nog niets aan. Hij hoopt dat het overgaat met het wisselen; dat schijnt vaker te gebeuren. Dus wij wachten nog even af. (Hier trouwens ook alleen 's nachts).

Tandarts

dochter (5) knarst ook. Heb het vorig jaar aan de tandarts gevraagd. Op deze leeftijd is er niets aan te doen, bitjes doen ze blijkbaar nog niet.

baby 10 maanden knarsetanden

Hoi allemaal, iets andere leeftijd maar onze dochter van 10,5 maand knarsetand sinds kort ook. Een naar geluid en het lijkt me erg slechts voor die jonge tandjes (ze heeft er 4). Weet iemand of je er iets tegen kan doen??

Hadewich

Hadewich

17-11-2013 om 08:50

Geen probleem

Mijn kinderen deden dat ook toen ze vier tanden hadden. Ze hebben iets nieuws in hun mond en daar proberen ze van alles mee uit. Ging vanzelf over. Inmiddels zijn het pubers met prachtige tanden. Dat knarsentanden als baby duurde maar een paar weken.

Julia64

Julia64

26-11-2013 om 22:28

kan geen kwaad

Mijn zoon heeft dit ook jaren gedaan, ik vond het ook door merg en been gaan inderdaad. ... maar volgens mijn tandarts doen heel veel jonge kinderen dit en gaat het vanzelf weer over. Bij mijn zoon stopte het inderdaad toen hij een jaar of 8 was. En hij heeft er niets aan overgehouden dus wanhoop niet....

Threeboys

Threeboys

02-01-2014 om 23:05

Hier ook eentje

Hoi

Onze jongste knarst ook heel erg in zijn slaap. Als hij naast je ligt word ik er van wakker!
Zijn melktanden zijn totaal afgesleten. Die zijn schijnbaar zacht en slijten makkelijk. Onze buurman is tandarts en heeft me gerustgesteld dat als de grote tanden zijn, het knarsen niet meer lukt omdat het 'spoortje' dan verandert.
Ik hoop het, want het lijkt me zonde van die mooie tanden.

knars

knars

03-01-2014 om 19:16

helaas

"Onze buurman is tandarts en heeft me gerustgesteld dat als de grote tanden zijn, het knarsen niet meer lukt omdat het 'spoortje' dan verandert."

Helaas. Er zijn ook veel volwassenen die knarsetanden. En ja, dat gaat ten kosten van je tanden en kiezen (ben ervaringsdeskundige). Gelukkig kan de tandarts een bitje op maat maken om 's nachts je gebit te beschermen. Ik zou de geruststelling van jouw buurman dan ook niet te letterlijk nemen. Als tandarts weet hij ongetwijfeld als geen ander dat volwassene ook kunnen knarsetanden.

Threeboys

Threeboys

03-01-2014 om 22:05

Knars

Knars: Hij knarsetand zelf ook, die tandarts! Heeft ook n bitje. Je hebt gelijk dat t kan blijven, toch gaan we daar niet vanuit. We blijven optimistisch.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.