Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Knuffels tijdelijk kind wassen


GinnyTwijfelvuur schreef op 05-06-2023 om 17:50:

[..]

Ja, Wodka lijkt mij daarom ietsje minder geschikt voor een kind van 6.

Kind of knuffel hoeft het niet te drinken, je sprayt het over de knuffel, je hoeft die knuffel er niet in onder te dompelen. 

Je kunt ook pure alcohol gebruiken. Het trucje is de bacterien die de stank verspreiden af te doden. 

Baking soda kan je gebruiken om geurtjes te verwijderen. Misschien is er ook een manier om dit bij een knuffel te gebruiken.

Is er ook een idee hoe lang kind nog blijft?

Het zou bij mij nogal verschillen wat ik wel en niet onderneem tussen of kind nog 2 weken blijft of dat hij nog 5 maanden blijft.

Livv

Livv

06-06-2023 om 09:23 Topicstarter

Marty1984 schreef op 05-06-2023 om 20:45:

Is er ook een idee hoe lang kind nog blijft?

Het zou bij mij nogal verschillen wat ik wel en niet onderneem tussen of kind nog 2 weken blijft of dat hij nog 5 maanden blijft.

Naar verwachting zal hij nog minimaal 2/3 maanden blijven, mogelijk nog langer. 

Zeker niet zomaar wassen, vooral niet als kind aangeeft dat niet te willen. 
Onderschat niet hoe belangrijk zo'n bekend luchtje kan zijn voor een kind dat uit zijn bekende omgeving is. Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat een knuffel zo hard kan stinken dat het hele huis er last van heeft eerlijk gezegd. Misschien kun je met hem afspreken dat hij de knuffel op zijn slaapkamer laat?

Wij zorgen voor een pleegkind (hij is bijna 9) dat zijn wiegendekentje meenam vanuit zijn biologische omgeving. Ding stonk ook vreselijk (naar rook, energydrink en oud zweet). Maar het is voor hem zijn houvast en juist dat luchtje is belangrijk voor hem. De echte stank ging er na een tijdje wel vanaf, ik hing het regelmatig buiten te luchten.
Na een jaar en meerdere keren 'proberen' mocht ik het een keer in de wasmachine stoppen  van kind (zonder wasmiddel of wasverzachter, een kort wasje om te spoelen). Sindsdien doe ik dat af en toe en als kind aangeeft dat zijn dekentje niet meer lekker ruikt, geef ik het hem mee als hij bij zijn moeder op bezoek gaat. Dan ruikt het daarna weer iets meer naar zijn moeder. Wij vinden dat vreselijk, hij vindt het fijn. En dat laatste is dan toch belangrijker. 

Livv

Livv

07-06-2023 om 17:25 Topicstarter

Duufje schreef op 06-06-2023 om 09:44:

Zeker niet zomaar wassen, vooral niet als kind aangeeft dat niet te willen.
Onderschat niet hoe belangrijk zo'n bekend luchtje kan zijn voor een kind dat uit zijn bekende omgeving is. Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat een knuffel zo hard kan stinken dat het hele huis er last van heeft eerlijk gezegd. Misschien kun je met hem afspreken dat hij de knuffel op zijn slaapkamer laat?

Wij zorgen voor een pleegkind (hij is bijna 9) dat zijn wiegendekentje meenam vanuit zijn biologische omgeving. Ding stonk ook vreselijk (naar rook, energydrink en oud zweet). Maar het is voor hem zijn houvast en juist dat luchtje is belangrijk voor hem. De echte stank ging er na een tijdje wel vanaf, ik hing het regelmatig buiten te luchten.
Na een jaar en meerdere keren 'proberen' mocht ik het een keer in de wasmachine stoppen van kind (zonder wasmiddel of wasverzachter, een kort wasje om te spoelen). Sindsdien doe ik dat af en toe en als kind aangeeft dat zijn dekentje niet meer lekker ruikt, geef ik het hem mee als hij bij zijn moeder op bezoek gaat. Dan ruikt het daarna weer iets meer naar zijn moeder. Wij vinden dat vreselijk, hij vindt het fijn. En dat laatste is dan toch belangrijker.

Ja, snap ik zeker! Beestje heeft inmiddels gisteren en vandaag buiten liggen luchten en ruikt iets aangenamer, gelukkig.

Gelukkig wordt er de komende dagen mooi weer voorspeld, dus knuffel kan lekker zonnebaden

Temet schreef op 07-06-2023 om 17:30:

Gelukkig wordt er de komende dagen mooi weer voorspeld, dus knuffel kan lekker zonnebaden

En misschien wel lekker mee het zwembad in of watergevecht doen 

Livv

Livv

30-07-2023 om 15:18 Topicstarter

Wederom een update; kind is nog steeds bij ons en de knuffel mag nu iets vaker opgefrist worden. Hij heeft nog wel wat moeite met de wasmachine, maar munt olie (voor frisse geur) vind hij juist wel goed en fijn.

Ha dat is mooi! Misschien dat hij nu ook niet meer zo stinkt? Dat was het eigenlijle probleem toch?

Livv schreef op 30-07-2023 om 15:18:

Wederom een update; kind is nog steeds bij ons en de knuffel mag nu iets vaker opgefrist worden. Hij heeft nog wel wat moeite met de wasmachine, maar munt olie (voor frisse geur) vind hij juist wel goed en fijn.

Fijn om te horen dat jullie er zo samen uitkomen en wat goed van jullie dat jullie hem een veilige plek bieden nu hij dat zo nodig heeft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.