Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Knutselfeestje 8-jarigen

Mijn mooie dochters zijn 8 geworden en mogen natuurlijk een feestje geven. We hebben het volgende bedacht, we beginnen met cake, dan naar buiten voor een ruilspel, dan binnen chips met een filmpje (korte animatie-filmpjes, heet Minuscule- geweldig), daarna willen we wat knutselen. Ik wil mijn meiden daar nou net niet in kennen, zodat het voor hen ook een verrassing wordt. We sluiten af met zelfbelegde pizza's. Maar nu mijn vraag, wie heeft er een leuke suggestie voor niet al te dure knutseldingen? Het zijn in totaal 6 meiden van rond de 8, broertjes willen ook meedoen, maar daar laat ik het niet van afhangen.
dus, niet te duur, ik moet het alleen kunnen rooien in dit programma en graag iets wat ze mee naar huis kunnen nemen...

Wie biedt?
bedankt alvast voor het meedenken.
Jons

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Thema?

Heeft je feestje een thema? Dan kan je op thema googelen. Zo wie zo zijn er op internet genoeg websites met knutseldingen te vinden, dan kan je zelf kijken hoeveel tijd het kost en wat de benodigdheden zijn.

jons

jons

06-02-2011 om 20:47 Topicstarter

Ehm, nee

een thema hebben we niet, niet over nagedacht ook en de uitnodigingen zijn al weg, dus dat gaat niet meer.

googlen doe ik natuurlijk ook wel, maar ja, ons ben een bietje lui ☺, dus als ik beproefde succesrecepten hier kan krijgen, zal ik het niet laten, natuurlijk!

Jons

Annet

Annet

06-02-2011 om 21:18

Fotolijstje vind ik altijd leuk

Dat kan van karton zijn (goedkoper) of van hout (zoals Ikea). Zeeman heeft vaak leuke zelfklevende edelstenen en andere glitters. Met verf of spuitbus geef je een lijstje eerst de gewenste kleur.
Kleine kistjes/doosjes zijn ook leuk en bij een leuke aanbieding heel betaalbaar.

Jons,

Ik heb hier nog alle spullen liggen voor zeep maken. Dat hebben we hier gedaan toen dochter 8 werd, met groot succes. Je mag het van me lenen, ik heb ook nog een flinke blok zeep want ik had veel te veel. Handleiding, kleur- en geurstof, mallen, alles is er bij, je hebt alleen papieren bekers nodig om de zeep te mengen en zakjes of doosjes om te verpakken. Het enige is dat het naar jou toe moet. Misschien is er iemand die van de meeting-plaats of van Hilversum bij jou in de buurt komt? Als je het wil tenminste!

jons

jons

06-02-2011 om 22:23 Topicstarter

Egberdien!

dat klinkt wel heel erg leuk! Hoe lang duurt zoiets? Als het in 1 of 2 uurtjes te doen is, dan lijkt me dat wel heel leuk. Anders kan ik natuurlijk ook altijd het programma veranderen, denk dat mijn meiden dat niet erg vinden ☺.

Wellicht is opsturen een optie? Ik kan het geld niet overmaken, ik kan het je wel in een kaart gevouwen opsturen (heb geen bankrekening). Want ik woon niet echt in een buurt waar mede-forummers komen, geloof ik...

Je kunt me eventueel bereiken op [email protected]. Laat dan wel eerst hier even weten dat je mailt, want ik kijk er niet zo heel regelmatig op.

Lief aanbod van je!
Jons

Jons

Je kunt het vrij lang rekken, maar het kost niet veel tijd. Korte uitleg: blok zeep smelten (au bain marie), klein beetje in de bekers, druppel kleurstof, druppen geurstof en paar glitters er bij, in een vorm gieten en dan wachten tot het droog is. Je kunt meerdere kleuren per zeepje gebruiken. Het duurt wel een uurtje voor het droog is, maar in die tijd kun je wat anders doen. Bij mij hebben ze ook allemaal een label gemaakt voor aan de zakjes waar de zeep in ging (voorbeelden zitten er ook bij). En tot slot kregen ze een zeepdiploma, ook helemaal fantastisch. Hier zie je voorbeelden:
http://www.drogisterijdelang.nl/productCategory/72.
en hier een beschrijving:
http://www.jojoli.nl/nc/webwinkel/producten/cat/fun/pr/zeepjes-gieten/

Ik zet even een hulp-oproep voor vervoer op off-topic, als er niemand komt dan stuur ik het op, goed?

jons

jons

06-02-2011 om 22:55 Topicstarter

Egberdien

dit gaan ze echt heel leuk vinden! Dank je wel!
Jons

Sascha2

Sascha2

06-02-2011 om 23:38

Egberdien

Wat een leuk idee! Vanaf welke leeftijd is het zeepmaken geschikt?

Leeftijd

Onze 4- jarige deed gewoon mee. De zeep is wel heet, dus met een groep kleuters zou ik het niet doen. Wat we ook eens gedaan hebben is badschuim maken, van kleurloze badschuim, daar kleur en geur en glitters bij doen, flesje versieren met stickers en een eigen label kleuren om er aan te doen. Dat was ook geweldig. We deden dat met kinderen van 4 tot 8 jaar. Het is eigenlijk heel simpel, net als die zeepjes, maar de meiden vonden het geweldig leuk.

judiths mama

judiths mama

07-02-2011 om 09:34

Pizza idee

Hoi Jons,

ik weet dat je er niet om vroeg, maar ik wil toch even mijn succeservaring met pizza's met je delen. Wij hadden pitabroodjes doorgesneden, zodat je 2 platte broodjes krijgt en iedereen dan zelf laten beleggen.
Vonden ze heerlijk, sommigen hebben er wel 3 op.

En wij hebben ook zeep gegoten trouwens, vonden ze erg leuk.

Sascha2

Sascha2

07-02-2011 om 20:39

Dank

Dank voor alweer een tip. Mijn dochter wordt in april vijf en ik denk dat het badschuimidee erg leuk is. 't Is toch al een knutselkind dat erg van cremes, geurtjes, glitters en blingbling houdt. Geen idee van wie ze dat heeft, van mij in ieder geval niet.

jons

jons

07-02-2011 om 20:41 Topicstarter

Judiths mama

het idee hier was om het te doen op 'wraps', maar ik zal het idee van de pitabroodjes eens aan de dames voorleggen. Vind ik ook wel leuk, omdat ze er dan meerdere kunnen doen (zitten wel een of twee flinke eters bij, haha).

Doe je ze dan ook gewoon een minuut of 10 in de oven?

Ik hou het zeepjesverhaal nog even voor mezelf, maar weet zeker dat het een succes zou zijn.

Egberdien, als je mij je adres mailt, stuur ik het geld voor de pakketpost wel naar je toe, goed?

groetjes,
Jons

Luna

Luna

07-02-2011 om 21:26

Fotolijstjes

Fotolijstjes versieren heeft mijn dochter ook eens gedaan op een feestje. Vond ze erg leuk! Tijdens het feestje had de moeder foto's gemaakt van de kinderen (eventueel verkleed en opgetut) en die snel uitgeprint zodat de kinderen een foto in hun lijstje konden doen die ze mee mochten nemen. Leuke herinnering want hij staat nog steeds in de woonkamer

Badschuim en mail

Jons, je hebt mail!
Sacha (en anderen) de badschuim heb ik gekocht bij "de hekserij". http://www.hekserij.nl/lexicon/tensiden.htm
Hierbij kleurstof, glitters en glitterhartjes. Geursotf heb ik toen bij Xenos gekocht, een of andere geurolie. En blanco flesjes bij Erica kruiderijen, daar hebben ze trouwens ook geurolie. Ik heb er destijds wel een tijdje naar moeten zoeken, vooral naar die flesjes, vandaar deze tips. Label had ik zelf gemaakt in Office, met een mooi hartjesrandje en in "open" letters, zodat ze die konden inkleuren "Badschuim gemaakt door Hildegonda". Dat maakten we dan met cadeaulint aan de flesjes. En stickers om de flesjes te versieren natuurlijk.

Ise

Ise

07-02-2011 om 22:00

Jons (ot)

Geweldig die filmpjes van Minuscule!!! Moest het even kwijt....;o)

jons

jons

07-02-2011 om 23:50 Topicstarter

Ise, ook off topic

ja, goed he? Omdat we geen lange film willen kijken, gewoon even met een beker drinken wat rust vinden, wilden we geen echte film. Mijn man heeft ooit wat filmpjes van Youtube gedownload en op een dvd gezet. Die vinden wij allemaal ook erg leuk én we weten zeker dat de andere meiden ze nog nooit hebben gezien.

voor anderen die het nog niet kennen: Het is echt een aanrader als je van een beetje sarcasme en vertedering houdt!

op you tube zoeken naar minuscule!
Jons

judiths mama

judiths mama

08-02-2011 om 12:18

Pita-pizza's

http://www.dekooktips.com/recepten/pita-piz.htm

hier had ik het idee vandaan.

Groetjes

jons

jons

08-02-2011 om 16:11 Topicstarter

Judiths mama

Leuk, gaan we doen!

dank je wel,
Jons

jippa

jippa

08-02-2011 om 21:59

Jons

Ha Jons,
Worden je meiden alweer 8, leuk hoor. Dat zeep maken klinkt erg leuk. Jippadochter heeft ook een keer van die spanen doosjes van xenos versierd, verven met acrylverf en er wat van die glitters en zo op plakken, en ook een keer een kistje van xenos. En ook een keer koekjes gebakken hier, maar dat vond ik zelf wel redelijk bewerkelijk, al waren ze toen jonger.
Jippa

Sascha2

Sascha2

09-02-2011 om 22:26

Egberdien

Dank voor de tips! Ik vind het echt een leuk idee, past wel bij mijn dochter. Ik ga eens op zoek naar de spullen.

Leuk, sacha,

en dan heb ik nog een tip. Ik had bij de hekserij kleurpoeder besteld. Hier hoeft maar heel weinig kleurstof bij de badschuim (een beetje scheppen met een satestokje), en het mengt niet zo goed. Ik heb vooraf een paar bekertjes badschuim gemengd met aardig wat kleur, zodat de kinderen daarvan een paar lepeltjes in hun eigen beker konden doen. Dat werkte prima, en veel leuker voor de kinderen om het zelf te pakken en mengen. Ook hierbij: van tevoren even zelf uitproberen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.