Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Coco

Coco

28-04-2010 om 10:02

Komt een dergelijk gesprek iemand van jullie bekend voor?

"En, is er nog iets gebeurd op school?"
"Nou vanmiddag bij rekenen......eh...vanmiddag bij rekenen zei de....eh....vanmiddag bij rekenen zei de juf...eh, nou, kijk, vanmiddag bij rekenen..., vanmiddag bij rekenen zei de juf dat eh.....dat eh..., nou vanmiddag bij rekenen zei de juf dat we...., eh, nou, kijk, vanmiddag bij rekenen zei de juf dat we volgende week..., eh, volgende week, nou, vanmiddag bij rekenen zei de juf dat we volgende week een toets krijgen."
Soms moet ik héél veel geduld hebben om niet af te haken als mijn tienjarige zoon iets vertelt. Toch haalt hij altijd goede cijfers voor zijn spreekbeurten.
Ik ben benieuwd of mijn zoon een uitzondering is (zijn negenjarige broertjes is wat "welbespraakter")

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Moek

Moek

28-04-2010 om 10:40

Omwegen

Nee, heir eerder: "Vanochtend stond ik op, ik trok mijn kleren aan......enz. enz....blabla....en toen moesten we heel erg lachen, o ja en we hebben volgende week een toets"

vlinder72

vlinder72

28-04-2010 om 14:33

Echt nog nooit meegemaakt

als ik aan mijn oudste zoon vraagt of er nog iets gebeurd is dan krijg ik als antwoord "niets". Als ik vraag wat heb je gedaan vandaag dan kijkt hij mij alleen meewarig aan en gaat er daarna snel met een vriendje vandoor om te voetballen . Ach, hij doet het goed op school en ze zullen vast wel iets gedaan hebben maar wat? Geen idee.

Coco

Coco

28-04-2010 om 16:47

Vlinder

Dat "niets" krijg ik ook vaak te horen, hoewel hij daar dan van maakt "dat weet ik niet meer, hoor". Maar zo'n korte boodschap die hij in een ellenlang verhaal stopt met zinnen die hij steeds niet afmaakt en dan weer herhaalt is een voorbeeld van als hij op zijn praatstoel zit.

Nasha 1st

Nasha 1st

28-04-2010 om 17:15

Coco

ja, zo heb ik er 3

Maxime.M

Maxime.M

28-04-2010 om 18:58

Herkenbaar

Ja, doet mijn zoon ook. Alhoewel het nu al stukken minder is dan eerst. Hij is nu 12 jaar. En ik merk ook dat zijn verhalen duidelijker worden als hij in bed nog wat ligt te vertellen. Overdag is er denk ik teveel afleiding om hem heen, dan duurt het allemaal langer.
Trouwens ook het antwoord 'niets' komt me bekend voor, heeft ie geen zin om te praten dus.

maxime

Ach ik vind

dat zo lief als ik het zo lees. Heerlijk.

Ik kwam net vanavond thuis na leuk gewerkt te hebben en toen zag ik een oververmoeide geirriteerde vriend (oudste dochter wou niet slapen, jongste dochter is ziek) en toen zei ik zomaar: geniet er van, dit is helemaal zoals ze nu zijn, straks zijn ze groot en dan kijk je erop terug en heb je dat te weinig in je op genomen.

Mijn dochter van 7 kan zich soms slecht concentreren vind ik, dan duurt alles honderd keer langer dan als ze zich zou focusses. maar als ik er dan met mildheid naar kijk vind ik het zo schattig, dan ziet ze 100 interessante dingen onderweg van huiskamer naar gang en strik ik haar veters maar weer zelf, fijn dat ik dat nu nog even kan doen, kus erbij en het kind is gelukkig.

ayla

ayla

29-04-2010 om 08:26

Haha hier ook

Mama, ik wil je wat zeggen, ja schat wat dan? Ehh ehhh eehhh, nou weet je ehh ehh ehh weet je, even denken en dan komt het hele verhaal.
Dat van manda herken ik ook, ga nou je schoenen aan doen, onderweg naar de gang nog even stoppen om de kat een aai te geven, iets op te rapen, terug omdat ze iets op de tv hoort, dan moet ik haar weer aansporen, dan weer halverwege stoppen omdat ze een half afgemaakt knutselwerkje ziet en ga maar zo door

zolang ik geen enorme haast heb vind ik het heel schattig

Maxime.M

Maxime.M

29-04-2010 om 08:48

Ayla

Oh, jouw eerste regel doet me ineens aan mijn dochter denken, die begon dan zo haar 'verhaal' Mama, ik wil je wat zeggen, ja schat wat dan? Ehh ehhh eehhh, nou weet je ehh ehh ehh weet je,..... en dan zag ik haar dus gewoon denken.... wát zal ik eens gaan zetten, want vaak was dit een intro om mij te doen stoppen en dan moest ze op dat moment nog verzinnen wat ze zou gaan vertellen, praten om het praten dus. ach en meestal had ik daar ook helemaal geen problemen mee hoor, laat maar lekker babbelen, een boek lezen in het bijzijn van mijn kinderen kan pas sinds kort (ze zijn nu 12 en 15) maar ook nog niet al te lang.

Maxime

Maxime.M

Maxime.M

29-04-2010 om 08:48

Foutje

zetten = zeggen

Sancy

Sancy

29-04-2010 om 11:41

"een boek lezen in het bijzijn van mijn kinderen kan pas sinds kort (ze zijn nu 12 en 15) maar ook nog niet al te lang"
Wat heb ik het toch goed, ik kan al jaren ongestoord boken lezen. Niet dat mijn kinderen mij dan braaf niet storen, maar omdat ik genetisch zo in elkaar gezet ben dat ik de wereld om me heen kwijt raak als ik in een boekenwereld kom

Terpi

Terpi

29-04-2010 om 20:37

Lol manda

Die opmerking van jou tegen je vriend zou bij mij wel zo gigantisch in het verkeerde keelgat schieten... Ik kan me er helaas alles bij voorstellen dat je helemaal pannegaar en oververmoeid probeert om nog enige structuur in het geheel te krijgen en dan komt er iemand die lekker uit de situatie is geweest zeggen dat je er maar van moet genieten?! Hahaha, ik zou woest worden geloof ik
Ontopic, ik heb er hier 1 die alles met kleur, geur, smaak, bijgedachte, achtergrondgeluid en symbolische betekenis uitlegt (ookal gaat het om een rekensom), eentje die inderdaad zo van de hak op de tak kan springen en eentje die tegenwoordig niets zegt behalve tussen neus en lippen door 'op die datum heb ik toets' en dan wegkijkt alsof de woorden nooit uit zijn mond gekomen zijn.

Marjoleine64

Marjoleine64

05-05-2010 om 14:44

Andere vraag stellen

Als ik vraag 'wat hebben jullie vandaag gedaan' of 'hoe was het op school' komt er ook een nietszeggend antwoord. Als ik vraag 'wat was het leukste wat jullie vandaag gedaan hebben' dan komt er plotseling wel een echt antwoord. Inclusief een hele uitleg over de dingen die niet leuk waren...
Marjoleine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.