Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
koolwitje

koolwitje

03-11-2008 om 19:33

Komtie weer: kinderfeestidee voor 11jarige knul

Hij wil dit jaar paintballen...mij niet gezien, ten eerste belachelijk duur en ver weg en opvoedkundige geheel niet verantwoord (ze schieten letterlijk op elkaar...) maar wat dan..bijna alles heeft de revue gepasseerd met andermans feestje, (lasergames, mountainbiken, karten, survival etc), ik zou het zou graag eens een keertje zonder te diep in de buidel te hoeven tasten willen vieren...wie heeft een leuk idee? Voorwaarde is wel dat het vooral stoer moet zijn, als 11jarige speelt dat uiteraard een grote rol!
Ik dacht al aan een soort griezelfeestje; eerst gezellig met elkaar gourmetten, dan een enge film kijken (welke??) en vervolgens naar buiten een speurtocht uitzetten en op zoek naar de dader of iets dergelijks....
Wie kan helpen? ik ben benieuwd!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tsja of dit stoer is?

Wij hebben een keer met onze zoons verjaardagsfeest gekookt, toen werd hij 10. De kinderen vonden dat erg leuk. Een paar maakte het voorgerecht, andere het hoofdgerecht en weer andere het toetje. Met 11 zijn we gaan gourmetten inderdaad. Ze mochten zelf tomaten en komkommer snijden, sausjes maken, kaas snijden, pannenkoeken mix maken ed. Het vlees hadden wij voorbereid. Ook erg leuk, een leuke quiz daarna en toen gingen ze met zijn alle verstoppertje spelen, hun eigen keus hoor :o)

Houd er rekening mee dat niet elke 11 jarige van enge/spannende films houdt.

Oké misschien geen super stoere ideeën, maar ze vielen in goede aarde en waren goed binnen het budget.

Veel plezier alvast met de voorpret, groetjes Pinkelot

Annet

Annet

03-11-2008 om 22:59

Geen paintball

Ik heb begrepen dat paintball niet meer mag voor deze leeftijd. Dat scheelt weer frustratie als jij het niet goed vind.

Speurtocht in het donker

Een speurtocht in het donker lijkt me heel spannend. Kost niks. Je moet alleen een goede plek vinden, want er moet natuurlijk geen groepje elfjarigen verdwalen of op een 'enge man' stuiten.
Azorca

rosa

rosa

04-11-2008 om 12:34

Hier

Elfjarige meiden hadden hier zelf iets georganiseerd. Enge film kijken (Scary Movie, dat is een horror-komedie, voor sommigen toch best eng). Dochter had een eng moordverhaal gemaakt en las dat in het half donker voor. Daarna moesten ze in groepen naar buiten, de moordenaar zoeken, beetje Cluedo-achtig. Het lijk lag in het tuinhuisje (jongen uit de klas, nepwonden geschminkt) en er waren aanwijzingen buiten op briefjes. Twee andere jongens uit de klas stonden stiekem buiten met waterpistolen.

Meiden vonden het vreselijk spannend en durfden niet in groepjes naar buiten, wel met z'n allen (op 1 na, die vond het te eng inmiddels).

rosa

Film..

als film kan ik The Goonies erg aanbevelen. Niet echt eng maar echt leuk en soms spannend. Een redelijk oude film(1993?) die nu bij de bart smit ik geloof 4 euro kost.
Een speurtocht in het donker vindt ik ook een heel goed idee. Dan kijk je of je ergens iemand kan zetten als waarzegger of zo. Of dat ze iemand moeten bellen voor elke opdracht, laat maar zeggen een soort maffiabaas of zo....( speurtochtenboek bij de bieb lenen.)
En eerst gourmetten is ook leuk.
Je kunt ook bij poppelepats een moorddiner bestellen voor 25 euro. Dan krijg je een compleet draaiboek met voor elk kind een rol. Is ook leuk!
Succes!

Saartje

Saartje

07-11-2008 om 00:13

Speurtocht

Hoi koolwitje

Hexos is wel leuk maar wel heel duur. Wij hebben ook een keer een dropping gedaan in het donker. Het werd toch wel redelijk te eng gevonden. Daarbij kwam nog dat er 's avonds in het buitengebied meer auto's waren dan ik dacht. Dus maak het niet te eng. Zoek het meer in de details vieze drankjes of spullen die je in het donker moet proeven. Ik kan je wel vertellen dat 11 een lastige leeftijd is bij jongens. Ze vinden alles kinderachtig met hun mond maar in werkelijk zijn het echte angsthazen.
Bij mijn dochter kwamen ze inderdaad bij een dropping echt een enge man tegen.
Een leuk spel is het weerwolvenspel, hier heb je geloof ik wel minstens 8 personen voor nodig.
In Buren (ik weet niet waar je woont) heb je het marescauseemuseum met CSI achtige dingen. Ik was daar met een jeugdgroep en werden 2 van de 15 ziek verder wel erg leuk.
Zelf vond bij jongens gewone sportfeestjes het leukst bowlen, squashen.

Leuke films: brief voor de koning net uit op dvd. Of een james bond film.
Misschien is het nieuwe lama spel leuk?

succes

Saar (die erg blij is dat haar jongste volgend jaar 13 wordt)

Manus

Manus

14-11-2008 om 23:32

Filmavond

Toen zoonlief in september 11 werd, kwamen de gasten om ca. 6 uur aan.
Om ongeveer dezelfde tijd arriveerden de bestelde pizza's.
Woonkamer leeggehaald, kussens e.d. erin. Beamer geleend. Eerst Cody Banks deel 1 - en later deel 2 - op de muur geprojecteerd. Tussendoor popcorn en dat soort zaken. Tegen elven de kids naar huis gebracht.
a. voordelig
b. super relaxed (want je hoeft niet zoveel)
c. tevreden kind en gasten.

Manus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.