Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Koningsdansdwingelandij


Decembermamma schreef op 23-04-2022 om 09:09:

[..]

School zorgt er wel voor dat dit educatief is hoor! De spelletjes waren heel erg gericht op samenwerken en er zaten naast echte sport spelletjes ook denkspelletjes zoals mastermind tussen.

Erg educatief op sociaal en sportief gebied dus echt wel in het kader van het lesprogramma.

Sinterklaas bij ons is educatief omdat kinderen als huiswerkopdracht een flink knutselwerk (surprise) moet maken en daarnaast een gedicht.

Bij kerst is het samen ontbijten en (in onze klas dan) bezig zijn met gezond en toch lekker eten educatief en sociaal gericht.

Heel veel mensen lijken niet te beseffen hoe belangrijk het sociale en sportieve is voor opgroeiende kinderen.

En zo vind ik schoolwerk dus belangrijk, maar dat is volgens jou mishandeling (letterlijke tekst).  Je meet veel met diverse maten lees ik. Accepteer en respecteer een andere mening. Daar knapt een mens van op.

Giggly schreef op 23-04-2022 om 11:44:

[..]

En zo vind ik schoolwerk dus belangrijk, maar dat is volgens jou mishandeling (letterlijke tekst). Je meet veel met diverse maten lees ik. Accepteer en respecteer een andere mening. Daar knapt een mens van op.

Schoolwerk is heel belangrijk maar als basisschoolkinderen geen leerproblemen hebben is huiswerk in groep 5/6 overbodig. Vanaf groep 7 een beetje meekrijgen ter voorbereiding op de middelbare school lijkt me wel ok maar daarvoor heeft dat geen nut en als dat dan toch al gegeven wordt en pa en ma doen daar nog een schep bovenop vind ik het inderdaad te ver gaan.

Overig is sociale interactie ook schoolwerk!

Decembermamma schreef op 23-04-2022 om 12:02:

[..]

Schoolwerk is heel belangrijk maar als basisschoolkinderen geen leerproblemen hebben is huiswerk in groep 5/6 overbodig. Vanaf groep 7 een beetje meekrijgen ter voorbereiding op de middelbare school lijkt me wel ok maar daarvoor heeft dat geen nut en als dat dan toch al gegeven wordt en pa en ma doen daar nog een schep bovenop vind ik het inderdaad te ver gaan.

Overig is sociale interactie ook schoolwerk!

Dat sociale e interactie ook belangrijk is weet ik, maar je begrijpt de strekking van mijn boodschap niet.


niet alles wat jij of jouw zoon vinden of niet vinden is de enige manier. Er bestaan tal van manieren om ergens mee om te gaan, zonder dat ze schadelijk zijn.


Jij zat te genieten van je zoons lach, hij genoot van het dansje. Er zijn andere kinderen die dat dansje niet leuk vinden en ouders die niet genieten van een gillende kinderschare.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

23-04-2022 om 12:28

Wat heeft deze hele discussie met dit topic te maken?

Als jullie graag het schoolcurriculum willen bespreken, open dan een topic daarover.

De conclusie van TO op haar eigen topic was een prachtig slot, omdat haar zoon het uiteindelijk zelf had opgelost met meester. Nogmaals kudo's voor hem!

niet_rechts schreef op 23-04-2022 om 12:28:

Wat heeft deze hele discussie met dit topic te maken?

Als jullie graag het schoolcurriculum willen bespreken, open dan een topic daarover.

De conclusie van TO op haar eigen topic was een prachtig slot, omdat haar zoon het uiteindelijk zelf had opgelost met meester. Nogmaals kudo's voor hem!

Het gaf perfect weer dat mensen prima mogen open staan voor ander vrouws mening. Waarschijnlijk ook een eye opener voor jou. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

23-04-2022 om 12:32

Giggly schreef op 23-04-2022 om 12:31:

[..]

Het gaf perfect weer dat mensen prima mogen open staan voor ander vrouws mening. Waarschijnlijk ook een eye opener voor jou.

Wat is dat nu weer voor een nare opmerking? Word jij er blij van om zo kattig te doen?

niet_rechts schreef op 23-04-2022 om 12:32:

[..]

Wat is dat nu weer voor een nare opmerking? Word jij er blij van om zo kattig te doen?

Why? Je stond blijkbaar niet open voor mijn mening, die week af. Dus ook een eye opener voor jou. Je haalde jouw voldoening uit het aanspreken van iemand, heb ik jou ook meteen kattig genoemd?

Ik heb van de week voor het eerst gehoord van de koningsdans en het filmpje ervan bekeken. Eigenlijk kan ik niet geloven dat dit de dans is die kinderen op school ervoor zouden moeten leren. Het is toch duidelijk een dans voor de videoclip en niet om samen als kleuters op school aan te leren?

Hier werd een sterk vereenvoudigde versie gemaakt.

niet_rechts schreef op 23-04-2022 om 12:32:

[..]

Wat is dat nu weer voor een nare opmerking? Word jij er blij van om zo kattig te doen?

Nohou effe een iijbak doen... was jij degene niet die begon met het aanroepen van Onze Lieve Heer en iets zei van zeuren?

LIjkt me dat je toch best in staat bent om in discussie meer steekhoudende argumenten aan te voeren of het op een beschaafdere manier dan te vloeken  met iemand oneens te zijn.

ZO, en nu ga ik buiten het Wilhelmus zingen, ik ken maar liefst drie coupletten uit mijn hoofd.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

23-04-2022 om 15:17

🤣 dat kind heeft het allang tot tevredenheid opgelost, dus gaan we onderling maar katten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.