Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
makakos

makakos

16-01-2012 om 15:04

Kookfeestje

Wie heeft er tips voor het kookfeestje voor mijn dochter die 8 wordt? Er zullen rond de 8 kinderen komen.

Zelf zat ik al te denken aan een schort met textielverf versieren,koekjes versieren en pizza maken en tussendoor nog wat spelletjes?

Ik vind het eten plannen het moeilijkst; het moet makkelijk uitvoerbaar zijn,snel klaar zijn en alle kinderen moeten iets te doen hebben.

Iemand ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

16-01-2012 om 15:43

Pizza's

Als je ze pizza's laat maken hebben ze automatisch allemaal wat te doen als ze de pizza zelf vormen (deeg kun je evt. vantevoren maken) en beleggen. De verschillende soorten beleg zet je in bakjes op tafel.
Koekjes en pizza's samen lijkt me wel veel. Je zou dit in twee groepen kunnen doen, maar ik weet niet hoe groot jouw keuken is, anders lopen ze elkaar in de weg.

Wij hebben wel eens een pizza-bak-feestje op locatie gedaan, onder begeleiding dus. Wat ze daar deden was: koksmutsen versieren, van deeg de pizza-vorm maken en daarna beleggen met wat ze lekker vonden. Terwijl de pizza's in de oven lagen werden er spelletjes gedaan, o.a. pizza's schuiven (soort sjoelen met grotere poortjes en nep-pizza's van hout), pizza's overgooien (2 kinderen gooiden een soort rubberpizza over met behulp van een koekenpan, het tweetal die het meeste pizza's ving had gewonnen).
Aan het eind mochten ze de pizza's natuurlijk opeten. Tussendoor ook nog de kadootjes uitgepakt natuurlijk en limonade met cake. Volgens mij waren er nog meer spelletjes maar die weet ik even niet meer. Dochter werd toen ook 8 en ze vonden het wel een geslaagd feestje, alleen de begeleidster was wat matig. Maar goed daar heb je geen last van als je het zelf organiseert.

Ooit zelf

zo'n feestje gegeven. De kinderen gesplitst in drie groepjes. Groepje voor voorgerecht (meloen met ham), groepje hoofdgerecht (pizza), groepje nagerecht (verse vruchten met ijs en slagroom).
Als je denkt dat ze niet veel zullen eten kun je ipv een plaatpizza of grote pizza ook pitabroodjes halfdoor snijden en als pizzabodem gebruiken.
Evt. kun je nog kokmutsen laten versieren cq grappige koksnamen er op laten schrijven.

judiths mama

judiths mama

16-01-2012 om 21:03

Hier ook een kookfeestje

Met dochter die 9 wordt. Zij wilde een topchef feestje en de kinderen krijgen in tweetallen een 'black box'. Daar zit van alles in waar ze verschillende kanten mee op kunnen. Bijvoorbeeld: tortilla's (wraps), brood, bladerdeeg, ham, kaas, kipfilet, mayonaise, kruidenkaas, tomaatjes, komkommer, knakworstjes, appel, banaan... De bedoeling is dat ze zelf allerlei hapjes ervan maken, op de manier die ze zelf leuk vinden.
Ben heel benieuwd wat ze er woensdag van gaan maken!

Jongste wordt volgende maand zeven en wil ook een kookfeestje. Dat ga ik meer groepgewijs doen. Samen knakworstjes in bladerdeeg rollen, sandwiches maken, stukjes pannenkoek met jam oprollen aan een spiesje, dat soort dingen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.