Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Korting cadeau

Wat zouden jullie doen? Ik heb voor de verjaardag van zoon van een vriendin een cadeau besteld. Iets van Lego dat hij al een tijd wilde. Nu ging ik het bestellen en bleek het onverwacht in de aanbieding. Daardoor kwam het ruim 5 euro goedkoper uit (22 ipv 27 euro en een beetje). Is dat mijn gelukje? Of zouden jullie iets erbij halen voor 5 euro? 

Hoezo moet dat zo afgepast hoeveel geld je aan een cadeautje besteedt...?

Oh bij 22 euro ipv 27 en een verjaardag zou ik het zo laten.  
Als het gaat om een sint cadeautje waarvoor onderling 10 euro is afgesproken als bedrag voor het cadeautje, dan zou ik het wel aanvullen als ik ineens iets leuks zie dat afgeprijsd is van 10 naar 5 euro. 

Kind krijgt wat hij graag wilt hebben dus ik zou me niet verplicht voelen er iets bij te kopen. 

ik zou zeggen: trakteer jezelf op een grote ijskoffie met caramel en geniet ervan!

Jouw gelukje natuurlijk!

Meesje

Meesje

19-07-2025 om 13:25 Topicstarter

EmmaT schreef op 19-07-2025 om 12:26:

ik zou zeggen: trakteer jezelf op een grote ijskoffie met caramel en geniet ervan!

Top! Ga ik doen

Ik sluit me aan bij de rest!

nou vind ik €27 al veel, boor een kado dus ik zou het zeker zo laten.

Ysenda schreef op 19-07-2025 om 15:16:

nou vind ik €27 al veel, boor een kado dus ik zou het zeker zo laten.

Voor kinderen van vrienden vind ik dat ook veel. Neefjes en nichtje houden we iets ruimer budget aan, maar hangt af van de wensen.

Is het een gezamenlijk cadeau, of alleen van jou (en evt. partner)? Als het gezamenlijk is, dan wel verrekenen of toch iets erbij kopen. Ik zou het niet eerlijk vinden als ik op een dergelijke manier bij wijze van spreken gratis een cadeau geef, terwijl anderen het volle pond betalen. 
Anders ga ik met de anderen eens: kind krijgt cadeau wat hij wil, dat het goedkoper is, is jouw winst. 

Meesje

Meesje

19-07-2025 om 20:52 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 19-07-2025 om 18:44:

[..]

Voor kinderen van vrienden vind ik dat ook veel. Neefjes en nichtje houden we iets ruimer budget aan, maar hangt af van de wensen.

Klopt. Deze vriendin voelt een beetje als familie. Haar kind voelt meer als mijn neefje dan mijn 'echte' neefjes. Dus vandaar. 

Het is toch vooral belangrijk dat kind een kadootje krijgt dat hij graag wil hebben, en niet wat het kost? Hij heeft vast liever dit kadootje van 22 euro dan iets wat hij helemaal niet wil hebben van 30 euro...

Als jullie een bedrag hebben afgesproken voor een verjaardag dan zou ik nog wel wat erbij doen. Anders niet en is het jouw mazzeltje.

Maar toch ben ik wel benieuwd waarom je zo'n precies afgepast bedrag in je hoofd hebt? Het gaat toch om het cadeau?

Ik zou ook geen cadeautje extra kopen, Korting is toeval. En dan heb je weer kans op jaloerse broertjes of zusjes : waarom krijgt hij 2 cadeautjes?
Wat me weer doet denken aan vroeger, toen ik mijn moeder hielp met sinterklaasinkopen voor de 15 kleinkinderen. We begonnen keurig met opschrijven wie aan welk bedrag zat, maar het eindigde met: O daar moet nog wat bij, want die heeft wat minder pakjes, wegens dat ene duurdere cadeau, dus dan moest er weer gezocht worden naar  iets van n paar gulden/euro als aanvulsel. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.