Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Gerdina

Gerdina

18-05-2009 om 13:46

Krabbelende kleuter

Onze dochter van bijna 5 heeft een paar plekjes in haar gezicht die ze steeds openkrabbelt. Hierdoor geneest het natuurlijk niet. Eerts was het één plekje. We hebben dat toen met een pleister afgeplakt, maar daar kon haar huid niet zo goed tegen. Ze kreeg wat bultjes/uitslag die ze nu dus ook openkrabbelt. Ze is er maar niet vanaf te brengen. Het gaat ook vaak gedachtenloos. En soms gaat ze ergens zitten waar wij haar niet kunnen zien en gaat ze dan zitten krabben.
Hebben jullie een idee, hoe we er voor kunnen zorgen dat ze het niet meer doet? Mijn man wil haar al handschoenen aandoen, maar dat lijkt me op school niet zo praktisch. Misschien dat een combimatie kan helpen? Een beloning in het vooruitzicht stellen en 's nachts handschoentjes aan? Ze krabt nl. ook als ze bijna slaapt of half wakker is.
Ik hoop dat iemand van jullie de gouden tip heeft!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

18-05-2009 om 14:22

Misschien

Misschien werkt de methode die wij hanteerden tegen het nagelbijten van onze dochter. Dat deed ze ook achteloos. We hebben inderdaad een afspraak gemaakt dat ze het niet meer zou doen en een kadootje in het vooruitzicht gesteld voor wanneer haar nagels weer geknipt moesten worden omdat ze te lang werden. En als ze toch ging bijten, daar rustig en aardig even op attenderen, zodat ze zich ervan bewust werd.

Bij plekjes die niet genezen door het krabben, kun je er 's nachts misschien sudocrème opdoen: dat doe ik bij kleine gezichtswondjes, en daardoor geneest het sneller,lijkt het. In elk geval wordt het droger en dat helpt ook.

succes.
Mamvantwee

Guinevere

Guinevere

18-05-2009 om 15:12

Arts

Ik zou zeggen: laat er een arts naar kijken. Het klinkt als eczeem en dat krijg je niet zomaar weg met een pleister of een gewoon cremetje.

Rafelkap

Rafelkap

18-05-2009 om 19:48

Fucidin

Ja, even naar de dokter ermee. Vraag om fucidin. Zalfje dat hier zeer goed hielp (bij peuter die je niet aan het verstand kon brengen om te stoppen met krabben)
En als er straks niks meer te krabben valt gaat het gedrag vanzelf over, hoef je dit ook niet meer op te voeden

Inge M

Inge M

18-05-2009 om 20:53

Pleisterspray

Met pleisterspray komt er een dun laagje op dat niet zo uitnodigt om eraf te krabben.

Puck2

Puck2

19-05-2009 om 09:59

Niet gelijk aan de fucidin

Fucidin is antibiotica-zalf en nu niet direct het aangewezen middel voor een enkel niet geïnfecteerd wondje. Je zou inderdaad iets van sudocreme kunnen smeren, maar ik ben meer tevreden over Nestocyl: jeulstillend, ontsmettend en bevordert genezing. Zeker als ze jeuk heeft van de bultjes door de pleister dan is het bijna ondoenlijk om ervan afte blijven en de Nestocyl werkt enigzins verdovend en jeukstillend.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

19-05-2009 om 12:57

Wij deden het zo

Onze zoon heeft ook zo'n periode gehad. Ik smeerde dan het plekje in met wat desinfecterende zalf, liet het even indrogen en plakte er dan een klein stukje (hypo-allergene!) leukopor op. Onze zoon ging dan nog wel gedachtenloos met zijn hand naar de plekjes, maar zodra hij het stukje pleister voelde herinnerde hij zich dat hij eraf moest blijven. Werkte heel goed!
Jose

judiths mama

judiths mama

20-05-2009 om 08:48

Huisarts

Ik zou ook even langs de huisarts gaan. Wie weet is het krentenbaard, dat is behoorlijk besmettelijk. Even een zalfje en het is zo weer over.

Saskia

Gerdina

Gerdina

20-05-2009 om 12:56

Allemaal bedankt!

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk niet dat het eczeem of krentenbaard is. Het begint met een gewoon pukkeltje waar ze dan aan gaat krabben en dan gaat het van kwaad tot erger.
Ik denk dat we het nu eerst gaan proberen met nestosyl zalf en hypoallergene leukopor of pleisters. De afgelopen dagen wel sudocreme gesmeerd, en dan lijkt het iets beter tot ze er weer aan krabt.
Haar nagels zijn heel kort (ander opvoedprobleempje) die bijt ze namelijk. We dachten dat we dat hadden afgeleerd door haar nagellak te beloven als er witte randjes waren. Dat heeft ze gehaald en het ging een tijd goed, maar nu is ze helaas weer begonnen.
Ik hoop dat het zo over gehad. We zijn pas al bij de huisarts geweest (ergens anders voor) en dat is niet haar hobby, om het zo maar even te zeggen.
Groet,
Gerdina

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.