Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
liora

liora

27-09-2008 om 17:23

Laatste tijd weer veel ongelukjes

Hallo allemaal,

Zoon van ruim 5 heeft de laatste tijd weer veel ongelukjes. In de laatste 10 dagen 4 keer ook een beetje in zijn onderbroek gepoept. Ik baal er gigantisch van. Had net weer de stickers van stal gehaald en vandaag toch weer mis.
Ben een beetje boos erom, want volgens mij wil hij gewoon zijn spel niet onderbreken en denkt dat hij het wel op kan houden maar niet dus.

Wie herkent dit en wat kan ik doen?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

27-09-2008 om 17:24

Herstel

In de laatste 5 dagen 4 poepongelukjes!

essie

essie

28-09-2008 om 19:38

Ook zo

hai, geen oplossing maar wel herkenning. heb hierboven ook een draadje gelezen wat hierover gaat. mijn meneertje van 4 heeft meerdere malen per dag een natte broek. dat gaat van een klein plekje tot echt door en door nat (dat ook z'n gewone broek nat is). hij zegt er niks van maar als ie merkt dat ik wil checken oftie nog droog is zie ik al meteen de schuldige blik. tsja, dan weet ik al hoe laat het is natuurlijk!
ik denk dat ik maar met een nieue beloningssysteem ga beginnen. misschien een idee? succes!
essie

Z0nnetje

Z0nnetje

29-09-2008 om 07:15

Geen stickers, maar helpen met een schema

Ha

ik herken jullie verhaal. hier ook een zoon die van kwaad tot erger in zijn broek plaste & poepte. Gek werden we ervan en idd ook wij hebben 'alles' geprobeerd.

Wat hier uiteindelijk direct hielp was een schema, daarop aangegeven wanneer zoon naar de WC moest. 2x per dag moest hij langer blijven zitten, dan lazen wij hem voor.

We hadden met hem afgesproken dat het schema de 'baas' was, wij hem zouden helpen herinneren, en dat hij dan zonder mopperen/verzet naar de WC moest gaan.

Binnen één dag hielp het, geen ongelukjes meer!

Echt, weg moet die stickers, weg met straffen/negeren, gewoon je kind helpen herinneren en dit probleem samen aanpakken.

Hier was zoonlief echt enorm blij mee, hij kon door het vreemde ophouden van zijn plas/poep zelf echt niet meer voelen wanneer hij naar de WC moest. Met ongelukjes als gevolg.

Na verloop van tijd hebben we het schema losgelaten en nooit meer een ongelukje gehad.

Zoon was in die periode rond de 5 jaar oud, is nu 7.

liora

liora

29-09-2008 om 10:03

Ophouden

Hoi,

Bij mijn zoon is het volgens mij ook het gevolg van te lang ophouden en niet meer goed voelen. Toch heb ik nu gekozen voor stickers, want dat is een extra aanmoediging voor hem om weer goed te voelen wanneer hij moet, en ook te gaan en dus niet op te houden.
Gisteren had hij een sticker (geen ongelukjes). Na 20 stickers krijg hij een heel mooi cadeau.

Liora

liora

liora

29-09-2008 om 21:30

Shit

en dan letterlijk, vanavond weer een heel klein beetje in zijn onderbroek gepoept, daarna de rest op de wc. En alsof dat niet erg genoeg was: ik ben woedend op hem geworden.
Ik vind het ook niet te verkroppen: het is sinds hij zindelijk is nooit een probleem en ineens in een week tijd is er een probleem ontstaan. Ik word er echt helemaal gillend gek van, weet niet hoe ik hem nog kan helpen.

Ik kijk het nog heel even aan en anders ga ik naar de huisarts.

Liora

liora

liora

29-09-2008 om 22:23

Hoe werkt die?

Hoi Pelle,

Is dat hem onder de douche zetten en zelf schoon laten maken?
Baal dat ik zo boos ben geworden, voel me echt een slechte moeder nu.

Liora

Z0nnetje

Z0nnetje

30-09-2008 om 07:13

Liora...

waarom nou boos worden? Zoon kan er hoogstwaarschijnlijk echt niks aan doen dat hij een ongelukje heeft.

Nu voelt hij zich dubbel rot. Hij heeft een ongelukje wat hij echt niet wil en zijn moeder is boos geworden.

Echt, probeer het schema. Ik herken je hele verhaal, ook wij zijn boos geworden, belonen, negeren etc etc. en niks hielp. Logisch, hij wist zelf niet wat hij moest ophouden en hoe hij dat kon regelen.

Ik snap nu dat zoon de boel echt niet meer kon ophouden, het was voor hem ook een ellende.

En stickersystemen werken hier werkelijk nooit (3 zoons), dan maar geen sticker, of het duurt 3 maanden om 10 stickers te sparen

Dus... helpen dat kind. Wordt jij niet meer boos, heeft hij geen ongelukjes meer en kunnen jullie na een week droog samen een beloning nemen. Bijv naar de film, lekker eten oid.

suc6!

koentje

koentje

30-09-2008 om 15:33

En dan nog een hele andere:

Ik weet dat het raar klinkt, moeders, maar er heeft een draadje gelopen over het kleine beetjes-broekpoepen als reactie op het eten van pindakaas en rarachideolie wat overal in kan zitten.... Pindakaas kan bij overgevoeligheid een reactie op de sluitspier geven zodat deze minder goed werkt. Stoppen met pindakaas kan al helpen, in sommige gevallen moet je verder uitzoeken wwaar de arachiedeolie in zit (pindaolie) en die voedingsstoffen vermijden.

liora

liora

30-09-2008 om 16:29

Gelezen

Hoi Koentje,

Dat heb ik gelezen, maar zoon eet al jaren vrijwel dagelijks pindakaas en heeft er nu pas last van. Maar ik houd het in mijn achterhoofd en als dit doorgaat dan is het wel iets om even naar te kijken.

Liora

liora

liora

30-09-2008 om 21:12

Vandaag

Trouwens, vandaag geen ongelukjes! Maar heb wel heel vaak gevraagd of hij niet moest plassen of poepen. Merk wel dat hij zelf ook echt gemotiveerd is om het goed te doen.

Wordt vervolgd...

liora

liora

07-10-2008 om 13:17

Update

Hoi allen,

Het gaat hartstikke goed! Zoon heeft helemaal geen ongelukjes meer gehad. Hij let er nu goed op en de stickers helpen nu toch echt heel goed. Hij is dolblij als hij aan het einde van de dag weer mag plakken.

Nog bedankt voor alle tips en adviezen!

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.