Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Tijgeroog

Tijgeroog

19-12-2011 om 14:08

Lancering andre kuiper kijken?

Mijn 6-jarige kind is erg geïnteresseerd in ruimtevaart en raketten en vind het dus heel leuk dat er een Nederlander de ruimte in gaat. Ik had eerst bedacht om achteraf op internet ofzo naar de lancering te kijken, maar nu ontdek ik dat die op woensdagmiddag is, en we dus live kunnen kijken.
Mijn man vindt het niet handig. M'n zoon lijkt wel wat op de dochter van Leesjeblij hierboven, films zijn al snel te spannend. En misschien gaat het wel mis.
Wat vinden/doen jullie? Live kijken, of achteraf de gecensureerde samenvatting?

En dan zul je zien, zit ik me hier allemaal druk om te maken en dan gaat hij woensdagmiddag vrolijk bij een vriendje spelen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

19-12-2011 om 14:17

Samenvatting

Ik heb de beelden uit 1986 toen het mis ging nog op mijn netvlies staan ;-( Meestal gaat het goed natuurlijk, maar ik zou het toch even afwachten en dan de samenvatting kijken.

Irene

Irene

19-12-2011 om 16:03

Goed dat je het zegt!

Daar wil zoon van 7 zeker weten graag naar kijken! Ik denk dat ik dat live wel aandurf met hem.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-12-2011 om 18:11

Leuk!

Zoon van 9 gaat denk ik wel kijken hoor. Het argument dat het mis kan gaan vind ik persoonlijk wel wat ver gezocht, die kans is zo klein. Ik laat mij daar in ieder geval niet door weerhouden. Bovendien: mocht het misgaan, dan zijn die beelden waarschijnlijk 's avonds gewoon in het Jeugdjournaal te zien.

Tijgeroog

Tijgeroog

20-12-2011 om 09:37

Opgelost (en simpele oplossing)

Nou, het is opgelost. Het is me gisteren eindelijk gelukt om een afspraak voor 'm te maken met die jongen uit z'n klas waar hij zo graag eens mee wil spelen. Voor morgenmiddag.
Dus ik ga het opnemen. En toen bedacht ik me dat ik dat natuurlijk ook had kunnen doen als hij gewoon thuis was geweest.

ody

ody

21-12-2011 om 18:30

Hier gekeken

Hier zitten kijken met zoon van 7. Geen moment aan gedacht dat het ook fout zou kunnen gaan. Zoon vond het geweldig en zijn lego raket is nu al tig keer omhoog geschoten met andre kuipers erin. Het was machtig omte zien, blij dat we hebben gegeken.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Fiorucci

Fiorucci

21-12-2011 om 18:36

Hier ook

Geweldig om te zien! Ooit was ik bij de lancering van een spaceshuttle in Amerika, uiteraard op grote afstand maar toch. Dus dit was heel leuk om te zien.

Irene

Irene

21-12-2011 om 20:10

Geweldig!

Zoon van 7 heeft de hele uitzending ademloos zitten kijken. En vrijdag gaan we kijken naar het aankoppelen aan de ISS. Om het compleet te maken hebben we ook nog even Andre's blog gelezen en ons als 'volgers' op twitter aangemeld.
Zoon hoopt op tijd afgestudeerd te zijn om mee te kunnen op een mars-missie...

Tijgeroog

Tijgeroog

21-12-2011 om 22:30

Hier ook

Wij hebben ook gekeken, welliswaar wat vertraagd, maar dat heb ik er niet bij verteld. Was wel handig toen ie naar de wc moest, vlak voor de lancering. (en was toch wel wat nieuwsgierig hoe ze dat nou deden in Rusland, stoppen met tellen terwijl hij op de wc zat. )
Hij heeft de hele uitzending heel geboeid zitten kijken, zusje van 4 trouwens ook, die heeft later alles ook aan papa uitgelegd.

Tijgeroog

Tijgeroog

22-12-2011 om 09:20

Tip om het iss te zien

Als je het programma Stellarium op je computer zet kun je heel mooi zien wat je allemaal aan de hemel ziet. Er zit ook een knop bij om de satellieten te kunnen zien, dus dan weet je precies waar je moet zoeken.

mijk

mijk

23-12-2011 om 14:42

Vanmiddag op nasa tv koppeling aan iss

vanaf 16:45: docking van de capsule aan het ISS live op NASA TV:

http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/index.html

Mijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.