Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
duifje

duifje

01-04-2011 om 16:08

Lastig gevallen

hoi,

Mijn dochter van 9.5 jaar is aan het oefenen met alleen naar huis fietsen vanuit school. Dit is een route van ongeveer 2 kilometer. Vanmiddag was de tweede keer en ben ik 10 minuten later achter haar aan gefietst. Thuis was er iemand die haar opving. Toen ik thuis kwam vertelde ze dat ze lastig gevallen was door een jongen van ongeveer 16 jaar. Hij was haar eerst samen met een vriend achterna gefietst. De vriend was afgeslagen en die jongen had haar gevraagd af te stappen. Dat deed ze niet. Vervolgens was hij naast haar gaan fietsen, had de weg gevraagd en in haar billen geknepen. Toen ik het verhaal in eerste instantie hoorde was mijn gedachte: "dan maar niet meer alleen fietsen." Dit heb ik niet gezegd. Ik heb samen met een vriendin geluisterd en het toch wat gerelativeerd.Haar ook becomplimenteerd voor haar goede reactie dat ze doorfietste. Mogelijk dacht deze jongen dat ze ouder was (ze is heel lang voor haar leeftijd) en was het een onhandige manier van contact zoeken. Ook met haar besproken wat ze kan doen op zo'n moment. Bellen is lastig, maar mogelijk kan ze andere fietsers aanspreken. Ik vind het echt een lastig verhaal Ik wil eigenlijk doorgaan met haar alleen te laten fietsen (en ik er 5 minuten achter) omdat ze anders alleen maar banger wordt. Maar ik ben zelf ook bezorgder. Hebben jullie nog ideeen?

groeten Duifje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

01-04-2011 om 16:37

Nee

Nee, ik heb verder geen ideeen, ik zou het net zo aangepakt hebben denk ik.

duifje

duifje

01-04-2011 om 19:01

Pelle

Ik fiets achter haar aan omdat ik nog een kind ophaal op school. Ik had het idee dan snel ter plaatste te zijn mocht er iets voorvallen. Het gaf mij een veilig gevoel, maar dat blijkt toch niet het geval...

De meeste kinderen hier uit de buurt worden met de auto gebracht en gehaald. Er is een meisje wat ook op de fiets is, maar die is een stuk jonger en nog wat onverantwoordelijk op de fiets. Maar ik kan me voorstellen dat ze met tweeen zich wel veel veiliger voelen. Misschien zijn ze toch ook wel nog heel kwetsbaar op deze leeftijd.

groeten Duifje

Rosase

Rosase

01-04-2011 om 23:15

Politie?

Ik weet niet hoor, maar is dit eigenlijk niet ook een gevalletje politie? Het is toch niet normaal dat zo'n jongen zomaar in haar billen knijpt.

Ik weet wel dat het niet echt je vraag was en ik vraag me ook wel af wat de impact ervan op je dochter zou zijn. Maar aan de andere kant zou ik dan toch ook wel erg graag willen dat er iets gedaan werd aan de oorzaak van dit probleem, namelijk een jongen die zijn handen niet thuis kan houden.

Is het een idee om in ieder geval even de politie te bellen om te vragen wat je zou kunnen doen?

Rosase

Rosase

01-04-2011 om 23:17

Overigens

Zou ik wel doorgaan op de ingeslagen weg, maar dan niet 10 minuten later, maar maar 5 minuten later achter haar aan fietsen.

Het is voor haar ook een geruststelling dat ze weet dat je in de buurt bent. En ik zou evt. een mobieltje overwegen.

duifje

duifje

02-04-2011 om 11:41

Rosase

Dank je wel voor je reactie. Ik heb de politie ook overwogen, ik ga van de week inderdaad eens bellen. Inderdaad dichterbij bij haar fietsen en ik heb ook al gezegd dat ze voortaan kan omdraaien en naar mij toe kan komen.. En dit ook misschien kan zeggen tegen degene die haar lastig valt. Ik wil ook nog eens overwegen of ze met een ander kind kan fietsen. Bedankt voor het meedenken!

Valkyre

Valkyre

02-04-2011 om 12:42

Schreeuwen

Op zelfverdediging zeggen ze altijd: hard schreeuwen! Als een jong meisje schreeuwt "laat me met rust!" komen er vaak mensen te hulp. Maar meestal schrikt het genoeg af als zo'n jongen alleen is.

Veel buurthuizen etc geven zelfverdediging speciaal voor jonge meiden, misschien is dat een veilig gevoel voor jullie beiden?

Marleen

Marleen

03-04-2011 om 15:04

Niet

Als mijn dochter dit overkwam zou ik haar niet meer alleen laten fietsen. Dan maar een jaartje wachten tot ze groter / sterker /assertiever is. Als jij toch die kant op moet waarom moet ze dan alleen? Ik snap dat zelfstandigheid een groot goed is, maar ik weet niet, vind het voor zo'n jonge meid veel gevraagd om al assertief te zijn. Groetjes, MArleen

Eens met marleen

Samen met andere kinderen of mensen is je kind beter beschermd. Bovendien geldt dat ook voor jezelf. Sommige situaties kun je beter niet aangaan.

duifje

duifje

03-04-2011 om 21:42

Reactie

Bedankt voor jullie reacties. Dochter heeft er in het weekend niet meer over gesproken en was ook heel vrolijk e.d. Toen ik haar vroeg wat ze woensdag wil met fietsen (dan ben ik weer vrij)toen zei ze dat ze het liefst samen met mij wil fietsen. Ik vind dat prima! Ik ga nog eens overleggen met de moeder van dat andere meisje! Ik was al aan het kijken voor een weerbaarheidstraining of zelfverdedegingssport.

groeten Duifje

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

05-04-2011 om 17:19

Krav maga voor kids?

Ik overweeg voor mijn zoon Krav maga Kids.
als zelfverdediging.

wilde het even tippen!

Joyce

Joyce

05-04-2011 om 21:00

Zelfverdediging?

Ik vind dat jouw dochter het heel prima heeft gedaan. Hier ook meisjes lastig gevallen rondom de sportvereniging en besproken dat door/wegfietsen en schreeuwen hetgeen is wat je kunt doen.

Maar, ik vind 9,5 jaar gewoon te jong om alleen te fietsen, er kunnen nog zoveel onverwachte zaken zich aandienen, ik vind dat je dan wel erg veel vraagt.

Joyce

duifje

duifje

06-04-2011 om 09:44

Evyleigh en joyce

hoi,

bedankt voor jullie tips. Ik ben van plan om inderdaad te kijken naar iets van zelfverdediging. Daarnaast wil ik nu de keuze bij haar laten of ze alleen wil fietsen! Vandaag wil ze samen fietsen en dat is dan goed!

groeten Duifje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.