Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Kristel

Kristel

14-10-2008 om 19:24

Lego kenners gezocht!

Hallo,

Graag wil ik voor mijn zoontje wat lego kopen (alvast voor sinterklaas, ik zie namelijk nu al de aanbiedingen!).

Maar ik ben erg aan het twijfelen waar ik nu naar moet kijken...

Mijn zoontje houdt ervan om autootjes te maken en ik heb al wat blokjes en wielen.
Zal ik deze uitbreiden met wat losse onderdelen zoals plankjes en stuurtjes via de Lego site
of
zal ik een paar kleine autootjes (in doosjes)kopen
of
een grote ton met van alles wat (maar ik heb al steentjes...)

Misschien een wat knullige vraag, maar ik doe het liever meteen goed

Groetjes Kristel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Cindy

Cindy

14-10-2008 om 20:30

Hier

Hier zijn zoon en dochter (bijna 4 en bijna 6) juist dol op doosjes lego met een "gebruiksaanwijzing". Hierdoor leren ze hoe ze meer kunnen met de lego, waardoor hun eigen bouwsels ook steeds inventiever worden.

Groetjes!

Hoe oud?

Ik weet niet hoe oud je zoontje is, kan hij al zelf met een bouwtekening een auto oid. maken? Want dan zou ik zeker ook een paar doosjes met een auto, helikopter e.d. kopen.
Zo'n grote ton met van alles en nog wat is altijd handig als aanvulling.
Losse plankjes e.d. zou ik denk ik alleen doen als ik specifiek op zoek was naar een bepaald onderdeel.
Hier bouwen de zonen van 7 en 5 graag zelf van alles, maar ze vinden het ook leuk om vanaf tekening te bouwen. Die van 7 kan dat al goed.

Kristel

Kristel

14-10-2008 om 20:43

Mickey

Afgelopen zomer is hij 4 geworden....

Groetjes Kristel

Cindy

Cindy

14-10-2008 om 21:21

4 jaar

Onze dochter wordt bijna 4 en kan ook al van tekening bouwen; ik zou het gewoon eens proberen!

MargotL

MargotL

14-10-2008 om 23:02

Allebei kan

Mijn jongste zoontje van 3,5 vind het nog leuk om zelf auto's en vliegtuigen te maken van wielen, stuurtjes, vleugels etc. Toen mijn oudste 5 was, vond hij het ook leuk om voorbeelden na te maken.
Ik zelf heb beide gekocht, zowel dozen met voorbeelden, als setjes stuurtjes en vleugels van marktplaats of ebay.

Kijk eens op superspeelgoed, a-tembo of lossestenen.nl of je daar iets (goedkoper) ziet, voordat je via de lego site gaat bestellen.

Succes, Margot

bertje1

bertje1

16-10-2008 om 14:58

Blokken

hiero zijn blokken en popjes en trein (gewone met dingetjes er boven op zodat je iets er op kunt zetten) populair. Iets bouwen is ook leuk maar oha vindt ik dat de kids er niet echt mee spelen (gaat dan om het bouwen) en als ze < 5 zijn breekt iets af als ze er mee spelen.

Bouwbeschrijvingen kwijt?

Voor diegenen die de bouwbeschrijvingen kwijt zijn op www.peeron.com zijn ze allemaal te downloaden! Linksboven op instructions scans klikken. Zoeken gaat op jaartal of op doosnummer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.