Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
S@s

S@s

16-01-2011 om 14:15

Leuk buitenspeelgoed

hallo,

Zoonlief wordt over een maand 4 jaar!
Voor zijn verjaardag wil ik graag iets moois geven om flink mee buiten te kunnen spelen. Fiets heeft hij al en de loopfiets is nog steeds erg populair. Stepje is nooit zo aangeslagen. Voor rolschaatsen lijkt hij me nog wat te jong?
Wat is bij jullie een grote hit voor het buitenspelen?
Ben benieuwd!
s@s

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

16-01-2011 om 14:38

Glijbaan

een glijbaan ( waar overginds nauwelijks van gegleden word, maar wel dient als goede hut, met een oud gordijn)
verder oude matrassen ( kringloper) als je plek hebt om die in de schuur te zetten. Oude lakens. Een houten speelhuis? ( marktplaats, hoef niet duur te zijn)
Maar eigenlijk gewoon een berg zand, wat losse tuintegels of stenen, en een water kraan.. feitelijk genoeg "buitenspeelgoed" voor een jongens. Het is niet mooi, misschien maar wel erg fijn spelen.
Oh een hele grote oude pan ( weer kringloper) om heksensoep in te maken.. was hier ook een heel groot succes ( water, takjes, gras, een slak, pissebedden wormen en roeren maar... hmmm ik deed het vroeger als kind ook al)

wel rolschaatsen al voor het vierde jaar, gewoon op eentje rondschaatsen. Zandbak met bijbehorend speelgoed, schep, hark, emmer, klossen(waar je op gaat staan met een touw eraan). Bal, bellenblaaszwaard, tennisracket met zachte bal. Er is eigelijk zoveel voor de zomer
Muizemeis

Tijgeroog

Tijgeroog

16-01-2011 om 19:25

een touw, ook onmisbaar. Een grote kwast (met een emmer water) is ook heel leuk.

Maar ik denk dat je iets groter zoekt om voor de verjaardag te geven. Hebben jullie al een schommel? En mijn zoontje is ook erg blij met z'n aquaplay-baan.

Hier

Hier is de step wel populair. Maar ik denk dat je zoon een peuterstep heeft gehad. Die rollen voor geen meter en zijn daarom ook niet leuk. Een skatestep is veel leuker

Verder hier in trek: krijtbord aan de schuur, speeltentje, aquaplay, springtouw, skippybal.
Een schommel moet er ook nog een keer komen, daar zijn ze ook helemaal weg van.

Oh en een skelter lijkt me ook leuk (alleen hebben wij daar geen plek voor in de schuur).

Als ik nu een tuin had

Zou ik zeker weten zo'n trampoline met net scoren tweedehands. Kunnen ze zich lekker uitleven en hun evenwicht leren kennen

Hoewel je daar wel een beetje bij moet blijven misschien..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Step

Mijn eerste reactie was 'een waterbaan' maar dat is wel echt iets voor de zomer. Een step (eentje met luchtbanden) is eigenlijk het hele jaar door leuk.
Marktplaats biedt mogelijkheden, maar ook nieuw zijn ze niet eens zo heel duur.

Peuterstepje deed hier ook weinig, grote step sloeg beter aan (maar goed, kind was toen ook ouder).

Groeten,

Temet

Mama van Kaj, Ando en Yuna

Mama van Kaj, Ando en Yuna

17-01-2011 om 17:03

Stokken...

geen cadeautje natuurlijk, maar wel het enige waarmee hier wordt buitengespeeld... daar hebben we dan een schommel, glijbaan en zandbak voor gekocht... zonde...

S@s

S@s

17-01-2011 om 19:36

Leuk!

Wat een leuke ideeen allemaal!
Flinke zandbak en aquaplay zijn er al.
Een glijbaan is ook nog heel leuk. Trampoline hebben de buren al, dus daar zit 'ie vaak genoeg op.
Als ik zo kijk naar waar mijn mannetje het meest mee speelt, is het idd toch het "niet-speelgoed" dat van alles kan worden.
Een verassingspakket met stevige touwen, stokken, lakens, kwasten, grote emmers etc is misschien nog helemaal geen gek idee!
Ik heb ook vaak de neiging om "echt" speelgoed te kopen, terwijl me nu langzaam duidelijk wordt dat de gratis dingen het meest speelplezier opleveren...
Dank!

Stelten

Die stokkentip brengt mij op iets anders: stelten. Of is dat nog te moeilijk voor een vierjarige?

(ik wilde ze vroeger zelf en ik mocht ze nooit, mijn moeder zag zich, gezien mijn onhandigheid, vermoedelijk al bij de SEH zitten)

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.