Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Maries

Maries

28-10-2008 om 10:40

Leuk spel voor 4 en 7 jarigen?

Ik ben op zoek naar een leuk spelletje wat ik samen met mijn 4 en 7 jarige kan doen. Jongste is nog niet echt geconcentreerd, dus het moet niet te moeilijk zijn, dan houden we het gezellig.
In de winkel kom ik er niet uit, wie heeft een tip?

Elefun hebben we al, krokodil ook, net als ganzenbord, bingo, memory.

groetjes, Maries


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Drakenwraak

Hier vinden ze (3 en 7) het leuk om drakenwraak te doen. Is eigenlijk vanaf 6 jaar, maar het spel is op zich helemaal niet zo ingewikkeld. Het enige is dat er een aantal vakjes op het bord staan met tekst (pak een edelsteen van een andere speler) en dan is het wel handig dat tenminste 1 van de spelers kan lezen.
http://www.spelmagazijn.nl/nl/spelmag/dwraak.html

Kinderen van Catan vond zoon ook altijd leuk, hm, eens kijken wat dochter daar van vindt.

Hier

vind dochter van 5,5 Bunny Hop leuk. Misschien is dat wat, je kan de regels wel wat aanpassen waardoor het wat sneller gaat.

Puck2

Puck2

28-10-2008 om 11:12

Even kijken

eens even nadenken wat hier de favorieten zijn:
Jongste (7) vindt het bordspel van Dora nog steeds leuk (je moet 5 kaartjes verzamelen en dan naar oma).
Wat ook goed te doen is voor een 4 en 7 jarige is domino, bij voorkeur dan met kleuren of symbolen zodat die van 4 er ook makkelijk aan mee kan doen.
Verder hebben we nog een spel van Nijntje, een soort ganzenbordachtig-iets met gekleurde vakjes, ze moeten dan naar de taart van tante Trijn.

sandra75

sandra75

28-10-2008 om 11:18

Maries

Onze jongste is nu zes maar toen hij vier was en ook nog niet veel concentratievermogen had gingen we vaak sjoelen.Hij vond het prachtig en genoot ervan als hij een brikje door een poortje kreeg.

Wat we toen ook veel deden: dokter bibber, puzzelen, eenvoudige kwartetjes.

mama 78

mama 78

28-10-2008 om 11:36

Speel- o -theek

Hier zijn ze verslaafd aan spelletjes.
Wij zijn daarom lid geworden van de speel-o-theek. Daar kun je echt heel veel spelletjes lenen en krijg je ook advies. Misschien is er bij jou in de buurt ook wel één?

Verder nog wat tips:
spelletjes van HABA zijn te koop in de betere speelgoedwinkel(een houten speelgoedwinkel bijv.). Die zien er fantastisch uit en je kunt de spelregels makkelijker of moelijker maken. Wij hebben daarvan rupsje maken (kleurendobbeslsteen wijst aan welk onderdeel je neer moet leggen), een soort bingo (heel simpel, met 16 cijfers) een mime spel, waarbij je kaartjes hebt die je uit moet beelden en dan raden, yahtzee met dieren....allemaal in leuke handige blikjes en doosjes.
Verder spelen ze hier (zelfde leeftijd als jullie) Kinderen van Catan, Mastermind, Mens erger je niet (in hout met diertjes, van de Kruidvat),memory, kwartet, slangen en ladders (hoop hilariteit), enz.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Luda

Luda

28-10-2008 om 11:37

Mens erger je niet

Hebben wij sinds dit weekend. Zoon van net 4 gaat door een emotionele achtbaan gedurende dit spel! En wie niet he? Maar hij wil het wel blijven spelen.
Maar misschien wilde je het iets gezelliger houden, haha.

angel3

angel3

28-10-2008 om 12:15

Monopoly junior

Echt superleuk en een echt spel. Dat elefun en de krokodil vind ik niet echt een spel.
Rolit jr is ook leuk of Triominos jr.

suk6

trijntje71

trijntje71

28-10-2008 om 13:13

Favorieten hier zijn (3 en 6 jaar)

my first huisje boompje beestje (mens erger je niet achtig behalve dat je er niet van af gegooid kan worden). Ik speel wel altijd mee met jongste.
Bingo (hier in de variant van winnie de pooh), vooral een feest als prijs haribo snoepjes zijn (1 voor een rijtje, zakje voor hele kaart vol).
Knibbel, knabbel, huisje (of zoiets), overigens niet favoriet bij man en mij
Domino (meerdere soorten, een grote houten is het fijnste zeker voor kleine knuistjes).
Wie is het junior maar dan speel ik samen met jongste.

Kinderen van catan

Net even geprobeerd en zoon van 7 vond het nog steeds leuk en voor dochter van 3 was het de eerste keer, maar ze pikte het vlot op en vond het leuk. Zoon vond het dan weer minder leuk dat zijn zus won, maar dat terzijde.

Hier

2 zoons van net 5 en 7,5,
spelen graag;
Monopoly Junior
Doolhof
Mens erger je niet
Gewone monopoly
Barricade
Bingo

Maries

Maries

29-10-2008 om 10:02

Bedankt

Bedankt voor jullie reacties, enkele spellen heb ik opgeschreven, ga ik eens naar kijken in de winkel. Het moeilijke is wel dat ik een spel zoek waarbij het een beetje gezellig blijft. Ik kan met jongste (ze is net 4) nog niet gaan mens erger je nieten, als ze eraf wordt gegooid is het hek al van de dam. Met de oudste daar en tegen, van net 7, die een heel goede concentratie heeft, speel ik al heel lang mens erger je niet, rummikub, ganzenbord, mastermind, kaarten. Maar jongste is gewoon een heel ander kind.
Samen spelen wel wel eens met zn allen domino, dat gaat net goed. Met ganzenborden verliest jongste binnen 3 beurten de aandacht, en ze snapt er nog niet veel van.
Daarom zoek ik echt iets simpels, waarbij je het liefst een beetje kunt lachen, wat kort duurt (vanwege de concentratie)

Ik heb gister al wel kroko loco gekocht, dat leek me wel wat. Ook zag ik een spelletje van hans en grietje geloof ik, kent iemand dat en is dat wat? Dan moet je koekjes verzamelen, maar oh wee als de heks uit het huisje komt!

groetjes!

Mikado met die knikkers vinden ze hier al geruime tijd erg leuk, duurt ook niet te lang. En de toren van Pisa (van die poppetjes ergens op zetten die eraf kunnen vallen).

Verder kwartetten, zwarte pieten (kaarten dus) en pesten, dammen, slangen en ladders en het ouderwetse ganzenbord.

Gr.
Moon32

Gekocht drakenwraak

via marktplaats, hopelijk is het inderdaad zgan kan ik het inpakken voor 5-12.

Tink

Tink

29-10-2008 om 11:57

Wolfje wervelwind

Daar zijn ze hier helemaal waus van momenteel. Verder wordt het Zakgeldspel nogal vaak gespeeld (zal de jongste zeker hulp bij nodig hebben!), Monopoly (op hun manier, haha) en dingen als Memory etc. blijven ook nog steeds leuk.

trijntje71

trijntje71

29-10-2008 om 12:17

Maries: het hans en grietje spel

is knibbel knabbel knuisje en dat is hier niet echt een succes omdat het heel erg lang kan duren voordat je een keer zo'n stom snoepje van het huisje mag halen. En verder krijg je de kans van elkaar snoepjes af te pakken. Onze jongste van 3 gaat dan helemaal door het lint (jouw beschrijving komt me bekend voor . Hier wordt het spel eigenlijk alleen nog uit de kast gehaald om de heks uit het huisje te laten komen.

Wilma

Wilma

29-10-2008 om 14:42

Tot hoe oud is kinderen van catan leuk?

Hier de combinatie dochter van vier en zoon van tien.

Triominos is ook erg leuk, kan ook in de variatie waar ook kleuren op staan, dat kan je jongste zéker ook.

En Doolhof is hier ook een groot succes (oké, jongste wil als 't lang duurt nog wel eens over een muurtje springen met d'r pionnetje, maar dat zien we dan wel door de vingers).

Elefun vind ik ook niet echt een spel. Bunny Hop vinden man en ik minder leuk, dochter vindt 't leuk, zoon ook wat minder.

Ik wacht even op reacties over de Kinderen van Catan, leek me op zich wel leuk misschien, voor de Sint om te geven. Wij doen eigenlijk elk jaar er een gezelschapsspel bij.

Wilma

angel3

angel3

29-10-2008 om 17:26

Samenwerkingsspellen

er bestaan ook spellen gericht op samenwerken, dan heb je dat gedoe niet met verliezen. Ken geen voorbeelden maar zag er in de gauwheid een schap vol mee staan bij een houten speelgoed winkel in utrecht.

Dat hek van de dam is bij verder alle spelletjes toch waarbij je kan verliezen?
Bij kroko loco kan dat ook zijn want je mag kaartjes van elkaar afpakken.
Is toch een kwestie van een fase....

mamvanjoey

mamvanjoey

29-10-2008 om 21:17

Hoe is elefun?

Sorry dat ik hier even inbreek met een ander vraagje, hoe is elefun? Wil het aanschaffen voor mijn zoon van 4 voor sinterklaas. Is het wat? Kan je het ook gewoon binnen spelen?
Groetjes Marjolein

angel3

angel3

30-10-2008 om 09:13

Elefun

ik vind het helemaal niks maar goed....mijn mening. Het is een apparaat die vlinders omhoog blaast en die moet je dan vangen.... vlinders door de kamer, binnen 2 minuten afgelopen, vlinders kwijt, je bent afh van het app. dat snel kapot kan gaan. Ik vind het niks.

Elefun

Het spel heeft een hoop nadelen, vlinders komen overal in, achter en onder en raken dus kwijt. Dochter kan niet zelf de vlinders terugdoen, dus elke 2 minuten roept ze mij om de vlinders weer terug te doen in de olifant en ik vind het een vervelend geluid maken.
Maaaar, de kinderen vinden het heel erg leuk, ze hebben de grootste lol en als zoon meedoet hoef ik niet te helpen. Zoon heeft het vorig jaar zelf gekocht en heeft er nooit spijt van gehad.

Wilma

Wilma

31-10-2008 om 14:01

Pelle

Ik ben zelf geen monopolyspel (komt vast omdat ik met twee oudere broers vroeger vaak alleen maar 'de bank' mocht zijn), maar ik zal eens kijken naar de juniorversie. Verder ken ik 't hele Catanspel niet, de juniorversie én de andere versie, maar omdat je er zoveel over hoort en leest (alleen nergens wat de bedoeling is, kan nergens een uitgebreidere beschrijving vinden) dacht ik dat dat misschien de moeite waard is.

Triominos is hier ook een succes trouwens.

Groetjes, Wilma

Wilma

Wilma

31-10-2008 om 14:03

Kun je zó van me hebben, die hele elefun

wát een aanfluiting voor dat geld. De netjes zijn niet écht stevig, 't ding blaast die vlinders de lucht in en als je geluk hebt vang je er één, maar meestal geen. 't Duurt bij lange na nog geen twee minuten, ik denk een halve minuut, dan kun je weer opnieuw beginnen.

De kinderen vonden 't hier héél even leuk, écht heel even maar, vragen er nu ook nooit meer om.

Groetjes, Wilma (leuk en leerzaam, die ervaringen met spelletjes uitwisselen, echt heel leuk zo tegen Sinterklaas ! )

toja

toja

31-10-2008 om 20:42

Catan

ik heb de kinderen van catan met koninginne dag gekocht voor mijn kids van 4 en 7. Vooral voor de jongste erg leuk. Al speelt de oudste ook nog graag mee. Voor oudere kinderen zou ik het niet meer aanschaffen.
Verder spelen we hier (Lang leve koninginnedag!) veel spelletjes. Monopoly junior is bij die van 7 favoriet; net als rush hour en uno. Verder o.a.;
strategojunior
roll-it junior
mens-erger-je-niet
wie is het
Elefun hebben we hier ook; kinderen vinden het wel leuk; ik niet(Inderdaad snel helpen, batterijen weer leeg, snel over enz). De wielen van de bus vond ik ook zo erg(die heb ik weer verkocht).

Wilma

mocht je elefun willen verkopen voor een leuke prijs dan heb ik wel interesse.

judiths mama

judiths mama

01-11-2008 om 19:54

Wat is er zo leuk aan catan

Doe ik iets fout ofzo... ik vind het zoooo saaaaaai. Halverwege heb ik er genoeg van en pakken we iets anders.

Geef mij maar de versie voor volwassenen!

Wilma

Wilma

03-11-2008 om 10:37

Manda (elefun)

Geef me je emailadres maar .

Groetjes, Wilma

Wilma

leuk, als het spel nog in goede staat en compleet is dan wil ik het wel !

[email protected]

Drakenwraak

is overigens goed bevallen hier, helaas was dochtertje degene die het pakje heeft aangenomen van de postbode dus kon ik de doos niet verstoppen voor 5-12.

trijntje71

trijntje71

03-11-2008 om 12:07

Manda

was je dochter erg blij met het pakje? Ik zie helemaal een blij kind voor me. Mijn zoon zou echt onder de indruk zijn dat de postbode zomaar cadeautjes brengt

Trijntje

ja met een heel tevreden lachend gezichtje pakte ze het aan, bedankte en (ze kent de postbode die brengt vaker pakjes) rammelde wat aan het pakje en had het binnen no time open.

We hebben het nu elke dag een keer gespeeld. Ze vindt het ook leuk om gewoon alleen met de draak te spelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.