Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
monique

monique

28-11-2008 om 11:29

Leuke film voor 8 en 9 jarigen?

Wie weet er een leuke film voor het verjaardagsfeestje van mijn zoon? Hij viert morgen zijn verjaardag en we hadden naar de bioscoop willen gaan, maar nu heeft een groot gedeelte van zijn vriendjes de film madagascar 2 al gezien, dus hebben we besloten thuis een film te laten zien op een groot scherm. Maar wat is een leuke film? Het zijn allemaal jongens van 8 en 9 jaar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Raiza

Raiza

28-11-2008 om 12:43

Deze is erg leuk: horton

Horton

Wij hebben hem gedownload, weet niet of ie in de videotheek te krijgen is, volgens mij is hij nog niet zo lang uit. Maar erg leuk, van de makers van ice-age!

Raiza

Raiza

28-11-2008 om 12:55

Ohw

Is niet pas net uit zag ik, Horton was in maart dit jaar al uit, ik loop achter. Is Kong fu panda wat? Of Wall-E?

In ieder geval een fijne dag morgen!

juno

juno

28-11-2008 om 14:58

Wall-e

De film Wall-e is heel leuk en heel goed en je kunt er heel veel van leren!

Jolijt

Jolijt

28-11-2008 om 15:08

Even denken...

Underdog? Spiderwick chronicles? Misschien dat ze niet willen maar Tinkerbell is ook leuk. Wall-E zullen de meesten ook wel gezien hebben...
Misschien dat 'Vliegen naar de maan' net op tijd uit is?
Journey to the centre of the earth die is zeker al uit.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

28-11-2008 om 15:22

Hier

Misschien moet je op zoek naar een iets minder bekende film zodat meer kinderen hem nog niet gezien hebben? Wij hebben Water Horse gekeken op de 8e verjaardag van onze zoon. Spiderwick Chronicles is wel vrij spannend, ik weet niet hoeveel jouw zoon en zijn vrienden wat dat betreft aankunnen?
Onze kinderen vinden Bridge to Terabithia ook erg mooi (zit wel een erg verdrietig moment in waar onze zoon om moest huilen, niet zo geschikt voor een feestje misscihen bij nader inzien).
Bij ons viel het feestje in erg goede aarde, we hadden de kamer verduisterd, en heel veel popcorn gebakken.
veel plezier,
José

Niet en wel

Bridge to Terabithia vond onze 8-jarige zoom niet leuk.
Wel Shrek (alle 3), Kung Fu panda, Brief voor de koning.
Ook Dr Who vindt hij leuk, maar dat is wel erg eng. Zijn tweelingzus durft dat niet te zien.

Hier...

Narnia, Harry Potter (maar te afgezaagd wellicht)

Miami Vice (ja, de echte oude, maar misschien een beetje te schieterig voor de gemiddelde 8 jarige)

In hetzelfde genre (ja, ik heb een hele fout stoere zoon) dingen als The Dukes of hazard, van die ouwe dingen met veel achtervolgingen en een vleug laag-bij-de-grondse humor

The neverending story (minder stoer, maar wel spannend, en zielig)

Kapitien Rob hebben we in de bioscoop gezien, vond ik (en hij) ook wel erg leuk gedaan, is misschien wel de beste tip. Soort nederlands James bond achtig verhaal, lollig gemaakt en spannend, met een 'echte' fouterik. Zo is er tig jaar terug ook een remake gemaakt van de thunderbirds, met kinderen in de hoofdrol, ook erg leuk. En hier vonden ze 'de 7 van daran' ook erg cool, maar kweenie of die al op DVD uit is.

Ingrid

Sandra de Wolff

Sandra de Wolff

28-11-2008 om 16:21

Horton

Hoi Monique

Bij ons lag Horton bij de dagfilms. In ieder geval minder bekend en lijkt mij ook leuk.

Maylise

Maylise

28-11-2008 om 16:22

Oudere films

Ik zou ook voor een wat oudere film gaan, kans is groot dat kinderen die nog niet hebben gezien.

Misschien ET bijvoorbeeld of the Ewok adventure?

Bridge to Terabithia vond mijn zoontje van 9 wel een mooie film. Evenals Nim's Island en the Spiderwick Chronicles. Wat hij ook leuk vindt zijn Ice Age, Shrek, Madagascar (maar goed dat was dus geen optie en de nieuwe Star Wars Clone Wars tekenfilm (maar die is nog niet uit op de DVD)

Van oudere films is hij dol op de meeste Disney films (maar speciaal Lion King, The Black Cauldron (Taran en de toverketel), the sword in the stone, Jungle book, the fox and the hound, robin hood en nu vergeet ik vast nog wel een paar)

Verder the Ewok Adventure (Caravan of Courage en het vervolg), white fang film, harry potter deel 1 en 2, the last unicorn.

Mooie films zijn ook Shiloh, My life as a dog, Tom and Huck.

Verder doen rond deze tijd kerstfilms het natuurlijk altijd goed zoals jingle all the way of the santa clause met Tim Allen. Home Alone misschien ? (deel 1 of 2)

En dan nog Babe, Flipper, Free Willy, Lassie, the panda adventure, little bigfoot, home ward bound: the incredible journey, the adventures of Pinocchio, the goonies, Casper, Jumanji, back to the future, Turtles films, Toy Story 1 en 2, the iron giant (dat is een hele mooie maar niet zo bekende tekenfilm maar weet niet wat de nederlandse titel is) enzovoorts. Er is echt zo veel te krijgen.

Of anders de Pokemon films, mijn zoontje kan die echt 100 keer zien zonder er zat van te worden

Narnia misschien of zijn ze daar nog wat te klein voor?

Misschien kan je anders ook een paar films huren en hun zelf laten kiezen?

Firefly

Firefly

28-11-2008 om 17:07

Horton te kinderachtig

Mijn kinderen, tussen 7 en 11, vonden Horton echt te kinderachtig. Wel favoriet zijn o.a. Shrek, Spongebob the Movie, Home Alone, Jumanji en Waterhorse.

juno

juno

29-11-2008 om 14:51

Kung fu panda

Gisteren Kung Fu Panda op dvd gezien, ideaal voor 8/9 jarigen.

Jade

Jade

29-11-2008 om 15:10

Inderdaad:

Kung Fu Panda is een erg leuke film.

Wall-E heb ik nog niet gezien, maar dat komt binnenkort een keertje.

Horton is leuk, maar naar mijn idee inderdaad iets te ´kinderachtig´.

Hier

kijkt zoon van 9 graag naar avonturenfilms.Maar voor de leeftijd van 8 lijkt me het handig als het niet ondertitelt is. Dan kan iedereen het volgen.
even hier in de kast kijken.....

De wilde bende is erg leuk.
De schippers van de kameleon.
Drakenheuvel
Pietje Bell
Scheepsjongens van de bontekoe
Zoop

Met ondertiteling;
Racing stripes( ik geloof streep wil racen in nl?)
Asterix en obelix
The Goonies(vind ik zelf een topper!)

Je kunt stukjes zien op www.moviemeter.nl
Succes!

Minnie

Minnie

01-12-2008 om 18:26

Erg leuk:

Wallace & Gromit and the Were-Rabbit (of het weerkonijn in het Nederlands). De andere drie W&G-films zijn ook erg leuk, maar duren maar 30 minuten en dat is misschien wat te kort.

Minnie

Marjoleine64

Marjoleine64

01-12-2008 om 18:46

Ja! wallace & gromit

bovendien ook leuk voor volwassenen. Weet iemand waar die op DVD te koop is?
Marjoleine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.