Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke/gênante uitspraken van je kinderen


alhambra

alhambra

02-08-2022 om 08:19 Topicstarter

Wel zielig hè, mamma. De mandarijntjes zitten in de gevangenis.
(Het netje zat nog helemaal dicht)

Verhaal van mijn moeder
Ik heb twee oudere broers ze stonden bij het bladderen van mij te kijken en de jongste merkte op ze heeft geen piemeltje. De oudste zei dat groeit er nog wel aan, jij was kaal bij je geboorte.

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 08:14:

[..]

Echt??? Op kdv leeftijd ontdekte hij pas dat mama een andere had, een platte zei die. Hartelijk om gelachen.

Ze was nogal vroeg wijs 🙈 met 2 jaar en 2 maanden sprak ze al zinnen van 10 woorden 😱 dat is wel weer bijgetrokken nu ze tiener is.

Tijdens een ronde wandelen in t dorp staan 2 oudere vrouwen met elkaar te praten.
1 ervan zit op een driewiel fiets (weet toevallig van doe vrouw dat ze wat mobiliteits moeilijkheden heeft)
Zegt mijn oudste van 4 : mama waarom heeft die mevrouw een fiets met zijwieltjes



Helaas vergeet ik ook vaak de leuke uitspraken snel weer, moet het eigenlijk eens gaan opschrijven of in notes opslaan...

Wij wonen in de randstad, multiculturele omgeving, idem in de klassen van mijn kinderen en hier met Sinterklaas al jaren uitsluitend roetveegpieten. Maar ze weten wel uit boekjes of uit de wat oudere sinterklaasfilms dat de pieten er vroeger anders uitzagen.

Onlangs, sta ik met dochter ( toen nog 5 jaar ) in een supermarkt. En achter ons in de rij stond een dame van kleur met hele fleurige kleding + hoedje met veren op. Eerlijk is eerlijk het leek best op een pieten pak. Loopt dochter naar die mevrouw en geeft aan dat ze iets wil zeggen, fluistert ze naar de mevouw " bent u nou een zwarte piet van vroeger"? 

Ik schrok er even van want het ligt nou eenmaal erg gevoelig bij veel mensen. Maar de mevrouw  vroeg " waarom denk je dat"  nou zei dochter...omdat u zo mooi bent!  
Mevrouw moest er erg om lachen en vond het een mooi compliment en vertelde mijn dochter dat ze vroeger inderdaad een Piet was maar dat nu alle gekleurde pieten  met pensioen zijn. 
Later nog wel gesprekje gehad met dochter dat ze dit niet zomaar moet vragen omdat niet iedereen dat leuk vindt. 

Gingergirl schreef op 02-08-2022 om 12:52:

[...]

Wat een schattig verhaal en wat een toffe reactie van die vrouw! 

afrodite05 schreef op 02-08-2022 om 12:57:

[..]

Wat een schattig verhaal en wat een toffe reactie van die vrouw!

Ja vond ik ook. Was ook echt niet rot bedoeld van dochter. En het was ook echt een hele mooie opvallende dame.

Dochter toen ze een jaar of 5 was.
We kwamen in de file dus ik roep "shit file"
Vraagt ze ineens "hoe weet de voorste auto eigenlijk dat hij in de file staat?"
Kon er eigenlijk geen antwoord op geven.

Mijn neefje was een jaar of drie toen hij vol trots zijn spierballen liet zien aan de familie die op bezoek was. De volwassenen moesten ook allemaal hun mouw opstropen en de biceps showen. Toen de laatste tante aan de beurt was riep hij vol bewondering "Oooh, die van jou zitten onder!". 💪

Vorig jaar gingen we in een schoolvakantie naar Naturalis in Leiden. Voor de forummers die er nooit geweest zijn; Daar heb je ook de afdeling voortplanting. Op die afdeling dus alles overvoortplanting van bevruchting tot babydieren en natuurlijk alles over geslachtsdelen. Bij mens en dier. Staat er ook een beeld van een blote mannen penis zegt dochter doodleuk heel hard...papa kijk dat is jouw piemel...
Gingerman had gelijk sjans met de dames die daar rondliepen, vond hij erg leuk...not. watje! Ik lag natuurlijk in een deuk.

Toen mijn 2de kleinkindje geboren was, was de oudste kleinzoon 3,5J. 
Op bezoek in't ziekenhuis zei hij dat zijn zusje een mooie pyjama aanhad. Gevolgd door: "Was die pyjama erbij toen mijn zusje geboren werd"?

Moxxie schreef op 02-08-2022 om 13:20:

Mijn neefje was een jaar of drie toen hij vol trots zijn spierballen liet zien aan de familie die op bezoek was. De volwassenen moesten ook allemaal hun mouw opstropen en de biceps showen. Toen de laatste tante aan de beurt was riep hij vol bewondering "Oooh, die van jou zitten onder!". 💪

Oh, wat heerlijk. 😆 

Toen ik zwanger was van mijn jongste was de oudste 4j. 
Hij had trots aan zijn juf verteld dat hij binnenkort "grote broer" werd.
Juf complimenteerde hem en vroeg wanneer zijn zusje 'uit de buik' van mama zou komen.

Zoon antwoordde: Weet jij dat dan niet juf? Baby's komen niet uit de buik maar die worden geboren van tussen de benen! 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

02-08-2022 om 15:46

De meeste opmerkingen die hier geschreven worden vind ik wel grappig, maar ik kan echt de humor niet inzien(zacht uitgedrukt) van het lachen en bespotten van mensen met een andere huidskleur of met een hoofddoek/boerka. Ik snap ook niet datje daar als ouder “stiekem om moet lachen”. Ook van een (jong) kind vind ik het niet grappig en als het mijn kind zou zijn heb ik thuis nog een appeltje met hem/haar te schillen. Zo praat en doe je niet tegenover een ander, of je nou jong of oud bent.

Caramelzeezoutchocola schreef op 02-08-2022 om 15:46:

De meeste opmerkingen die hier geschreven worden vind ik wel grappig, maar ik kan echt de humor niet inzien(zacht uitgedrukt) van het lachen en bespotten van mensen met een andere huidskleur of met een hoofddoek/boerka. Ik snap ook niet datje daar als ouder “stiekem om moet lachen”. Ook van een (jong) kind vind ik het niet grappig en als het mijn kind zou zijn heb ik thuis nog een appeltje met hem/haar te schillen. Zo praat en doe je niet tegenover een ander, of je nou jong of oud bent.

Het heet hier dus ook 'leuke/genante uitspraken' maar inderdaad er zitten er hier wel een paar tussen waar ik wel wat van had gezegd als mijn kind dit zou zeggen. En mijzelf zou schamen over mijn opvoedingskunsten. En dan bedoel ik een 4 jarige die iemand met een donkere huidskleur 'vies als poep' noemt. Ja ik snap dat dit nooit je bedoeling was en je hiervoor schaamt maar he, vier jaar? Was dat echt voor het eerst dat dit kind iemand in het openbaar zo belachelijk maakt? De meeste kinderen doen dat met 2 en leren dan dat dit niet mag. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.