Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke/gênante uitspraken van je kinderen


Gerbera schreef op 06-10-2022 om 11:48:

Dochter van 2 kon de klank 'gr' niet zeggen. Daar maakte ze 'kl' van.
Heel leuk als je samen buiten loopt en er komt een grote hond, grote man, grote fiets, grote auto enz voorbij.

😂

Caramelzeezoutchocola schreef op 06-10-2022 om 09:18:

[..]

Waarom dat dan? ( de gang op)

Mijn broer is inmiddels ook bijna 60 en in die tijd en op zijn school was seks voor het huwelijk not done. 

(niet dat het dus niet voorkwam 😜) 

Gerbera schreef op 06-10-2022 om 11:48:

Dochter van 2 kon de klank 'gr' niet zeggen. Daar maakte ze 'kl' van.
Heel leuk als je samen buiten loopt en er komt een grote hond, grote man, grote fiets, grote auto enz voorbij.

Ja die is leuk 😊. Jongste van mijn broer kon de s niet zeggen daar zei ze de t voor in de plaats. Noemde mijn kinderen geit en joot (Gijs en Joost dus) Wij hebben dat nooit verbeterd, veel te grappig 

ik heb nog even nagedacht en er zijn nog een paar grappige conversaties met zoonlief boven komen drijven:

toen zoon 6 was, werd hij eens als enige jongen uitgenodigd op een kinderfeestje. Vraagt de moeder van het feestvarken of hij dat niet erg vindt, de enige jongen zijn. Zegt ie terug: ‘nee hoor, juist gezellig met de ladies’

En, op school tijdens de rekenles (keihard door de klas roepend): ‘Juf! Ik weet waarom er in de bijbel staat dat jezus op het water kon lopen. Toen had het gevroren maar God wist niet dat IEDEREEN dan op het water kan lopen’…

last but not least: ook op school, de juf van groep 2 ging trouwen. Hij vroeg haar ‘komt jouw nieuwe man dan ook in de klas wonen?’. Toen de juf uitlegde dat ze samen in een huis zouden gaan wonen, wilde hij even precies weten hoe dat dan zat: ‘bedoel je een écht mensenhuis? Of het poppenhuis in de klas?’ 

alhambra

alhambra

07-10-2022 om 06:44 Topicstarter

Die tweede, T@sje! Je kunt me opvegen!

Niet per se gênant, eerder grappig. Reden laatst aardig laat naar huis. De kids sliepen in de auto maar rond 23.00 uur toen we bijna thuis aankwamen ontwaakte onze oudste van 12 en ving een gesprek op tussen mij en m'n vrouw waar ik het over de JAARclub had. Ineens kwam de vraag van achterin "Waarom heet het eigenlijk een 'ja-club' en geen 'nee-club'?

Misschien niet wat je bedoelt, maar dit was voor ons wel een lachertje!

Ik moest gister even aan dit topic denken! 

Zoon (8 jaar) lag naast me op de bank en ineens vroeg hij; waarom deed je (*luid puffende geluiden makend*) dit toen je mij kreeg? (Ooit eerder al eens over gehad dat ik inderdaad pufte toen ik beviel van hem).
Dus ik; nou, bevallen doet best wel pijn, het helpt dan een klein beetje om de pijn weg te puffen..
Hij keek me met grote ogen aan en zei toen; nou, gelukkig moet *naam vriendinnetje* bevallen en ik niet 😁

En ik had het met dochter (bijna 12) er over dat ze eens wat vaker boodschappen mag doen en leren eten koken.. Dus ik zei; stel je voor dat je nasi wil maken, wat haal je dan met boodschappen doen? 
Ze noemde een aantal dingen (groente, saté, kroepoek) op. Dus ik zei; ja, wat nog meer?
Zegt ze ineens trots na lang nadenken; ohhjaa tuurlijk, die nasi sliertjes! 
Zoon; je bedoelt de rijst? 

Zo grappig, ze wist dus echt niet dat het rijst was maar dacht dat het speciale nasi dingen waren?   

haha die is leuk! Nasisliertjes! 
Mijn dochter van toen 6, terwijl ik me afdroog na het douchen: mam, als ik nou even twee stokjes onder je borsten zet dan zijn ze denk ik mooier, niet zo hangerig. Dus, en bedankt kind😂

Zoon van 11: maar mam, jij hebt geen baarmoeder meer dus dan seksen pappa en jij nooit meer he, want er komt dan toch geen baby meer. Nou zijn snoet toen ik uitlegde dat seks ook kan omdat het fijn is en niet enkel om baby’s te maken😂 

alhambra

alhambra

29-03-2023 om 11:23 Topicstarter

Leuk, jullie beider reacties!

Mijn zoon (11) wilde gaan stoeien met zijn vriendjes en riep dat hij zijn innerlijke stoeipoes ging zoeken. Ik verslikte me nog net niet. Ander vriendje wist trots te melden dat hij schaamhaar had.

Vorige week tijdens de lentekriebels heeft zoon (9) uitleg gekregen over de veranderingen van je lichaam als je groter wordt o.a. over schaamhaar. " mam, als ik dan haar bij mijn piemel krijg moet ik dan gewone shampoo gebruiken of moet je dan piemelhaar shampoo kopen"?  goed over nagedacht!

Gingergirl schreef op 29-03-2023 om 12:36:

Vorige week tijdens de lentekriebels heeft zoon (9) uitleg gekregen over de veranderingen van je lichaam als je groter wordt o.a. over schaamhaar. " mam, als ik dan haar bij mijn piemel krijg moet ik dan gewone shampoo gebruiken of moet je dan piemelhaar shampoo kopen"? goed over nagedacht!

Geweldig!

Sassenach schreef op 29-03-2023 om 12:56:

[..]

Geweldig!

Hij vroeg het ook echt uiterst serieus. 

Gingergirl schreef op 29-03-2023 om 12:36:

Vorige week tijdens de lentekriebels heeft zoon (9) uitleg gekregen over de veranderingen van je lichaam als je groter wordt o.a. over schaamhaar. " mam, als ik dan haar bij mijn piemel krijg moet ik dan gewone shampoo gebruiken of moet je dan piemelhaar shampoo kopen"? goed over nagedacht!

🤣😂

Gingergirl schreef op 29-03-2023 om 12:36:

Vorige week tijdens de lentekriebels heeft zoon (9) uitleg gekregen over de veranderingen van je lichaam als je groter wordt o.a. over schaamhaar. " mam, als ik dan haar bij mijn piemel krijg moet ik dan gewone shampoo gebruiken of moet je dan piemelhaar shampoo kopen"? goed over nagedacht!

Ik zie een heel nieuwe productlijn ontstaan!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.