Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke opmerkingen draadje

Omdat de vorige weer weg is een nieuwe.

Gr Pham


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pham

Pham

04-09-2010 om 22:30 Topicstarter

Sport

Vanmorgen in de auto zegt zoon van 8 blij dat hij een leuke sport heeft, namelijk zwemmen. Dochter van 6 verzucht dan dat zij ook een sport heeft. Man en ik bragen gelijktijdig verbaasd wat zij dan als sport heeft. Waarop dochter laconiek reageerd met "Niets doen."

Gr Pham

soepstengel

soepstengel

05-09-2010 om 12:49

Veteraan

zoon en vriendje doen party en co junior.Ik ben in de kamer aan het opruimen. Zoon zegt een paar keer een bekend persoon, vriendje weet t niet en ik zeg t goede antwoord.
Zegt zoon; mam, t is party en co júnior, geen veteranen!

Ik ben aangevallen!

Na een goede vakantie met uitgebreid buffet, roept dochterlief (6 jaar) de laatste avond: Ik ben aangevallen.....ik krijg mijn broeken niet meer dicht!

ishtar

ishtar

06-09-2010 om 09:21

Het is echt 'hun'

zoon van 6 heeft een heel goede reden waarom hij 'hun' blijft zeggen, ipv 'zij': het zijn toch geen meisjes!.... (Nederlands is moeilijk )

maan.

maan.

06-09-2010 om 11:40

Welke opleiding..

Dochter vroeg zich af wat voor een vreemde opleiding die Geert Wilders nou moet hebben gehad, en of ie eigenlijk wel een opleiding gehad had..

Fianna

Fianna

06-09-2010 om 20:10

Reparatie

Ik word binnenkort geopereerd en had dat aan zoon (7) verteld. Vroeg hij gisteren: mamma, wanneer wordt je nou ook al weer gerepareerd?

Emmawee

Emmawee

06-09-2010 om 21:28

Zelf bedacht

Stoffer van 7 heeft van de Bionicle-LEGO een nieuwe vierpotige creatie gebouwd en zet deze voor mij neer: "Dit is mijn nieuwe Verzonicle"

Maw.

Lichtje

Lichtje

07-09-2010 om 11:12

Zonder licht

De favoriete smaak limonade van dochter van 7 is op in de supermarkt, dus Oma stuurt haar naar de vakkenvuller om te vragen of er achter nog voorraad staat.
"Hebben jullie nog dubbelfris appel/perzik? Maar wel zonder licht, want ik mag van Mama niet met licht"

(ik ben tegen light producten).

Frans patat

Gisteren vertelde dochter van 7,5 vrolijk over wat ze nu op school doen, 'je pakt dan een boek en dan doe je er een Frans Patat op'. Dat is zo'n wit blaadje waar je een beetje door heen kan kijken zei ze nog.

Transparant bedoelde ze.

Lichtje

Lichtje

07-09-2010 om 18:52

Beemer

Ja, hij snapte het in één keer. Vond ik ook wel erg knap.

bodel

bodel

07-09-2010 om 21:22

Harry potter

Weet niet zeker of ´ie orgineel is van zoon, weet ik niet altijd zeker (doet daar meestal geheimzinnig over..) maar ik vond ´m leuk. Hij noemde Marcel Lubbermans Marcel Blundermans.

Guinevere

Guinevere

09-09-2010 om 21:26

Hele foute opmerking

Vanavond ging de bel. Zoon (8) deed open. "Mam, een mevrouw die geld wil!". "OK, waarvoor is het?". Zoon: "Voor de kankerverspreiding.".

Sancy

Sancy

10-09-2010 om 09:52

Kwin!

Ik vind het prachtig Hoe reageerde de mevrouw?

Guinevere

Guinevere

10-09-2010 om 11:01

Die mevrouw

Die vrouw met de collectebus heb ik onder de heg vandaag moeten halen. Die lag te rollen op de grond van het lachen. Zo wordt collecteren nog lollig ook.

Oh kwinnie, die is prachtig!

Jongste van 6 hier had ook weer wat fraais. We gingen met z'n tweetjes op stap en net toen ik de achterdeur dicht wilde doen, landden er twee libellen op de deurpost. Ik sloot de deur dus niet, omdat we anders deze in innige verstrengeling verkerende libellen zouden pletten. Dan het moment maar aangegrepen voor wat voorlichting, want mijn altijd vragende 6-jarige was ook nu weer hevig geïnteresseerd. Na een poosje in alle rust gepaard te hebben, vlogen de libellen, nog steeds "aan elkaar" volgens mijn zoon, op en landden verderop om daar hun paringsritueel voort te zetten. Zoonlief zegt vertederd: "Ach kijk nou mam, ze neuken lekker verder op de druif..."

Guinevere

Guinevere

10-09-2010 om 12:36

Oeps genista

Oeps, daar ga je dan met je goede bedoelingen en je zorgvuldige voorlichting, hahaha.

joos

joos

10-09-2010 om 13:03

Pakistan

met de kinderen heb ik het over Pakistan. Oudste: ik weet waar daar gebeurd is. Een hele grote golf heeft alles overstroomd. Dat is een paar jaar geleden ook in Tsunamië gebeurd. (weet niet of het overkomt, maar er staan 2 puntjes op de e, zodat je het uitspreekt met ie-u op het eind. Net een land).

Apartement

mijn dochter van 6 zag op tv een reclame van de Beekse Bergen met een wedstrijd waarbij je kaartjes kon winnen. Ach, zegt ze, dat hoeft niet, want wij hebben toch al een apartement. Ze bedoelde: abonnement.

Pham

Pham

10-09-2010 om 23:35 Topicstarter

Onderbroek verkeerd aan

Dochter van 6 had haar onderbroek vandaag wel heel verkeerd aan: achterste boven!!! Oftewel zowel binnenste buiten en ook nog eens achterste voren, hahahaha.

Gr Pham

Over hierna

Onze tweeling is heel erg bezig met 'de dood'. Dus wat gebeurt er na de dood, hoe ga je dood, wanneer, waarom.. pappa werd aan een verhoor onderworpen. Na alle antwoorden wat het even stil en we dachten dat er niets meer zou komen. Wij even blij dat we alle antwoorden geduldig en inventief hadden beantwoord en hun wereldbeeld niet al teveel geweld aangedaan. Pfieuw.
Tot we opeens horen: 'Pappa krijg ik dan al je geld?'

Economie en milieu...

Was vrijdag op weg met zoon en vriendje (7) naar de kermis en we rijden langs een BP tankstation. Vriendje vraagt of ik daar wel eens tank, waarop ik zeg dat ik dat eigenlijk nooit doe. 'Goed zo' zegt vriendje, 'BP is ook hartstikke duur'. 'Ja' roept zoon 'en ze zijn ook heel slecht want ze maken allemaal troep in de zee met hun vieze olievlekken'.

Puck

Puck

13-09-2010 om 16:04

Keel aardappel

Achter in de auto:"Mam, Puckjongste slaat me op mijn keelaardappel"
"Je bedoelt adamsappel"
"Ook goed"

Verwensing

Zoon van 7 is erg boos op me: "Ik wou dat je dóód was!". Hij mag best boos op me zijn, maar ik vind dit net te ver gaan en stuur hem even naar zijn kamer. Even later komt hij terug en we hebben het erover. Ik leg hem uit waarom ik zo'n verwensing niet vind kunnen. Hij: "Ik meende het ook niet mam", om daarna nét verstaanbaar te mompelen: "...maar ik wou wel dat je 5 jaar ging slapen...."

LOL!

Yaron

Yaron

14-09-2010 om 14:33

Ook verwensing

Gelukkig niet zo'n erge verwensing als bij Anneque, maar zoon van 6 was erg boos op mij en riep voor hij naar zijn kamer ging: "Ik zet je op Marktplaats voor maar 1 euro".

*g*

Voor 1 euro: LOL!!
Creative geest dat kind van jou, grin.
Heb je niet gevraagd of het wat meer kon ?

margje van dijk

margje van dijk

15-09-2010 om 14:14

Genieten

Ik geniet erg van wat mijn jongste allemaal zegt. Vorig weekend waren we op Vlieland en moesten ze met z'n drieen in een tentje slapen, wat regelmatig ruzie opleverde (oudste twee zijn nogal competitief momenteel). Komt jongste (8) naar me toe en verzucht: "Weet je dat het best heel moeilijk is als je twee broers hebt van wie je alletwee evenveel houdt, maar die elkaar háten?".

Vandaag kwam hij thuis uit school. Fluitend. "Weet je wat er vandaag gebeurd is? Ik ben weer vriend met Marieke". (Met Marieke heeft hij een romantisch verleden, maar een half jaar geleden hadden ze besloten dat ze nu weer meer met andere kinderen gingen spelen). Het volgende half uur ratelt hij aan één stuk door over alles wat Marieke doet, wat Marieke vindt, en wat er verder nog maar te vertellen is over Marieke. Even later komt-ie weer zingend naar boven gelopen, waar ik bij de was sta. "Weet je wat ik nou niet snap? Hoe kan het dat ik in zo'n ontzettend goed humeur ben? Ik voel me vandaag zo vrolijk, ik kan er wel van dansen".

Tja. Hoe zou dat nou komen.

Margje

bibi63

bibi63

15-09-2010 om 14:21

Geweldig margje

Heerlijk kind heb je. Leuk.
Gr. Bibi

bibi63

bibi63

15-09-2010 om 14:25

O ja, en onze dochter

Jaren geleden, ze was toen denk ik 3 of 4, waren we in de auto onderweg in een flink stuk onbebouwde kom. Manlief moest heel erg plassen, geen gelegenheid in de nabije buurt. Hij parkeerde bij een klein bosje en heeft in de bosjes geplast (hihi, wildplasser). Een aantal weken later vertelde haar oppasmoeder het volgende: Ze liep met mijn dochter en haar dochter over straat langs een bosje. Daar lag hondenstront op de stoep naast de bosjes. Oppasmoeder zij tegen de kinderen dat de mensen hun honden beter konden leren hun behoefte te doen IN de bosjes i.p.v. ernaast. Waarop dochterlief antwoorde: Ja, dat doet mijn vader ook hoor!
Hihi
Bibi

Yaron

Yaron

15-09-2010 om 21:46

Judith t

1 Euro was wel genoeg, ik vroeg nog of ik niet meer waard was, maar dat vond meneer niet nodig helaas. Gelukkig was ik vanavond weer de allerliefste mama van de hele wereldbol.

An

An

15-09-2010 om 22:22

Luisteren

Zoon is keeper in zijn voetbalteam. Op de keeperstraining is hem uitgelegd dat hij "zijn" verdediging moet sturen, d.w.z. aanwijzigingen geven waar ze moeten staan, wie vrijloopt etc etc.
Zoon heeft zijn eerste wedstrijd en staat zijn aanwijzigingen te schreeuwen of zijn leven ervan afhangt. De wedstrijd wordt verloren. Als ik hem vraag hoe zijn wedstrijd was, is zijn antwoord een diepe zucht: mam, ze luisteren gewoon niet, daar word je toch niet goed van?! In gedachte antwoord ik hem: Ja kind, ik weet er alles van...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.