sinas
09-04-2013 om 21:21
Leuke sport / hobby voor meisje van 9
Dochter heeft vanaf haar vierde op ballet gezeten maar was er nu wel op uitgekeken, streettap bleek het ook niet te zijn, dus nu op zoek naar iets anders. Toneelclub had open dag vandaag, dat leek haar wel wat, maar eenmaal daar viel het toch erg tegen. Dus dat wordt het ook niet. En nu? Hockey had ze nog als idee, maar ik ben niet zo kapot van de regels van de hockey-club. Dus dat probeer ik af te houden. Wat dan? Korfbal, handbal, alles wat ik noem, ze weet het eigenlijk niet. Dus heb ik maar even een pauze voorgesteld.
Maar misschien zie ik nog iets over het hoofd?

Puck
18-04-2013 om 09:36
En p...
... die paardengeur is niet het ergste hoor (stinkende veldschoenen zijn 100x erger. Maar die haren!!! Die zijn pas irritant, ik kom echt overal de blonde haren van mijn paard tegen hihi.

Jippox
18-04-2013 om 10:43
Hier
Wij hebben 2 jongens op rugby. Daar gebeurt e.e.a. nogal ad hoc. Elke week komt er een mailtje met de vraag wie er wil rijden en nog iemand mee kan nemen. Sommigen gaan ook wel rechtstreeks. Je bent altijd vrij om te kiezen wat je doet en toch is er nooit plek te weinig! Wassen doen ze op de club en bardiensten doen de clubleden die boven de 18 zijn plus een paar vaste vrijwilligers.
Wij rijden eigenlijk elk weekend wel, omdat zoons (in verschillende teams) nogal eens op verschillende plaatsen moeten spelen (gaan we om en om met de ene of de ander mee). En omdat we het heel leuk vinden om te kijken. Enige nadeel van rugby is dat er wat minder clubs zijn en je nogal eens ver moet rijden. Maar ze spelen altijd toernooien dus je rijdt nooit voor 'maar' 1 wedstrijd. Oudste zoon zit ook in de regionale selectie en op de rugby academy, dus dan komen er nog al eens trainingen/wedstrijden of andere dingen bij. Afgelopen week was hij bijvoorbeeld ballenjongen bij de rugby interland Nederland - Malta. We zijn van half 9 tot 18 uur bezig geweest met eerst hun eigen wedstrijden en daarna naar Amsterdam voor die interland en alle heen en weer gerij, maar wel een geweldige dag gehad!
Eigenlijk moet je er dus ook een beetje je eigen hobby van maken, dan heb je meteen geen probleem meer.

P
18-04-2013 om 12:02
Lol puck (en jesse)
Dat blijkt maar weer, ik weet er niets van.... haren zijn dus het probleem. Stinkende voetbalschoenen: goed punt, daar hebben we met de sporten van mijn kinderen ook geen last van. Beide spelen ze in de winter binnen en in de lente/herfst buiten. De één op een hard veld en de ander op kunstgras maar dat ZAND wat op dat veld ligt.... om gek van te worden (zit ook in zijn sokken namelijk).
Jesse: mijn oudste wilde vijf jaar geleden op wielrennen en nu weer. Beide keren zijn we er serieus mee bezig geweest (verschillende clubs) en beide keren heb ik het (meerdere redenen) geweigerd. Mijn kinderen weten wel dat ik een grens kan trekken maar of ik paardrijden zou verbieden weet ik inderdaad niet

sinas
18-04-2013 om 22:45
Jesse-1
Ik verwacht dat toch ook niet? Ik geef alleen aan dat ik me niet wil laten indelen, omdat ik ook nog andere kinderen heb. Maar als mijn man er is kunnen we ons altijd splitsen en dan is het geen probleem, maar daar moet ik het dan dus van laten afhangen. Als ik dat kan inplannen vind ik dat uiteraard geen probleem.

P
19-04-2013 om 09:57
Sinas
Als jij de data dat je wel kunt ver van tevoren weet zou je kunnen vragen aan de club of ze er op die manier rekening mee kunnen houden. Bewaar dan ook de mail die je terug krijgt. Hier wordt bijv per kwart seizoen van tevoren ingepland en als je daar voor je data inlevert dan wordt daar rekening mee gehouden.
Ik lees ergens van om de 4x weken bardienst? Dat is echt belachelijk veel. Wat voor club is dat? Speelt er maar 1 team tegelijk ofzo? Let daar dus op: dat het iets is met meerdere velden waarop gespeeld wordt. Hier wordt ook op 1 veld gespeeld maar je hebt dan ook 2 wedstrijden dienst. Dan sta je met 3 personen en omdat je een half seizoen buiten speelt sta je 1 of 2x per jaar.

Mamvantwee
19-04-2013 om 11:14
Jesse
Één reactie: ik heb bij elke posting gezegd dat mijn mening betreft, en niet De Waarheid. En ik heb het ook niet gehad over 'elke week alle tenues wassen'. Dat maak jij ervan. Ik wilde Sinas helpen met het maken van haar keuze door mijn mening te geven, zoals iedereen op dit forum doet. Jij net zo goed als ik, door juist heel positief over verplichtingen rond teamsport te praten. En ik weet zeker dat Sinas zelf ook wel begrijpt dat alle meningen nog geen waarheid vormen.
Nogmaals: fijn dat jij geen problemen hebt met het rijden naar andere clubs, het wassen van teamsportkleding en draaien van bardiensten. Ik meen dat oprecht! Maar ikzelf zou daar dus wél last van hebben, het past gewoon niet in onze schema's en ik woon niet in een grote stad dus de afstanden naar andere clubs zijn groot. En ik vind paarden niet stinken en heb zelfs geen last van haar in de auto. Ik gaf alleen een tip aan Sinas: 'wel eens gedacht aan ponyrijden?' En dat is dus niet een argument tégen welke teamsport dan ook.
groet, Mamvantwee

Jesse_1
19-04-2013 om 22:58
Wat ik jammer vind
Wat ik jammer vind dat mensen door een soort 'angst' die ze hebben, hun kinderen misschien dingen ontzeggen.
Voor de goede orde: dit gaat niet specifiek om jou en ook niet om Sinas, maar ik merk wel eens dat mensen hun kinderen van bepaalde dingen afhouden omdat ze bang zijn voor wat _misschien_ komen gaat. Ze denken dat ze in een strak rijschema worden geduwd, of alle wedstrijden urenlang bij het veld moeten rondhangen, of bardiensten moeten draaien of dat er veel geschreeuwd wordt langs de lijn bij voetbal (ik noem maar wat). Ik denk dan: informeer even bij iemand die al op de club zit of het ook echt zo is, hoe het geregeld wordt. Ik begrijp heel goed dat niet iedereen het (zoals ik) leuk vindt om zoveel mogelijk wedstrijden bij onze kinderen te volgen (zolang ze het nog toelaten ).
En af en toe een keer rijden hoort uiteraard bij een teamsport, als je dat absoluut niet wilt (niet kunt is een ander verhaal), dan moet je er inderdaad niet aan beginnen.
Ik merk dat mijn verhaal ook een beetje komt uit een jongen die in de buurt woont, hij wilde heel graag op voetbal, was buiten ook altijd aan het voetballen, maar zijn ouders hielden dat af zolang hij niet heeeeel erg ging doorzeuren. Gewoon omdat ze dachten dat voetbal (voor hen) niet leuk was. De jongen heeft dus diverse sporten uitgeprobeerd (telkens een jaar of zo), maar kon z'n draai niet vinden. Ook korfbal (dus een teamsport met wekelijkse wedstrijden). Ja, dat vond ik dus gewoon sneu voor die jongen. En al zijn vrienden zaten wel op voetbal.
Maar ik moet zeggen dat wij het altijd getroffen hebben met de teams waarin onze kinderen zitten, bij diverse sporten, en ook de organisatie / begeleiding van die sporten. En niet met iedereen kun je even goed opschieten, that's life.

sinas
20-04-2013 om 21:43
Het is geen kwestie van er niet bij willen zijn
het is een kwestie van er niet altijd bij KUNNEN zijn. Ik zou ook graag bij allebei tegelijk kijken, als dat kon. Maar dat kan dus niet.

Jesse_1
20-04-2013 om 23:07
Zeg ik dat dan?
Het zou je verbazen hoeveel mensen er meerdere kinderen hebben en waarvan er dan ook nog sommige tegelijk sporten op de zaterdag. Ik heb echt nog niet meegemaakt dat er mensen geen begrip op konden brengen voor afwezigheid omdat de ouder de sport van een andere kind moest zijn.

brien
24-04-2013 om 09:44
Ook liever niet helpen
ik heb geen angst om mee te helpen maar als het even kan dan liever niet
Als je kind van alles leuk vindt(zoals bij ons de kinderen) dan zou ik toch eerder iets stimuleren waar die bardienst, ranja verzorgen en andere dingen niet verplicht zijn. Vandaar hiet 2 kinderen op een individuele sport, geen verplichtingen.
Sorry, maar naast alle verplichtingen die we normaal al hebben moet ik er niet aan denken de sport er ook nog bij te hebben. Zou het zo zijn dat kinderen heeel graag willen, dan zet ik me daar overheen.

Rafelkap
25-04-2013 om 11:00
Ook niet helpen
Ik wil ook niet dat mijn (oudste) kind een sport gaat doen waarbij ik zoveel moet helpen, kantines draaien, clubwasjes, groepjes brengen/halen ik moet er niet aan denken Ik moet namelijk ook andere belangen in ons gezin in de gaten houden, dat heeft niks te maken met angst. Van mij hoeft mijn zoon ook helemaal geen wedstrijden mee te gaan doen als hij dat niet wil, het zou mij puur gaan om het plezier in de sport. Op dit moment (net de zwemdiploma's binnen) even helemaal geen sport, nu trompetles. Dat kost mij al tijd genoeg, na de zomer zien we wel verder of er nog iets van sport bij kan. Ik vind het vooral belangrijk dat mijn kind veel tijd heeft om te spelen en zich te vervelen dan al die clubjes, bewegen doet hij toch wel en voor het groepsgevoel gaat hij naar school

Yaron
25-04-2013 om 12:40
Het hoeft niet altijd
Mijn oudste 2 zitten op voetbal, hoewel het me vreselijk leek, voor ze gingen voetballen, stimuleer ik het nu. Wij hoeven niet te helpen, het mag wel, maar er wordt wel bij toerbeurt gereden naar de wedstrijden, als je niet kunt vraag je een andere ouder. Mijn man rijdt dan, want ik vind er niks aan met zo'n stelletje jongens achter in de auto en man vindt het leuk. Wel proberen we allebei een wedstrijd bij te wonen en ik vind het ook nog leuk, niet de schreeuwende ouders aan het veld die ik verwacht had, maar veelal positief aanmoedigende ouders. Ik vind het sneu voor kinderen als de ouders niet willen dat ze op een bepaalde sport mogen omdat ze er niets aan vinden of er geen vrije tijd aan willen besteden. Als het niet kan, in verband met afstand, werk of financieel dan is het niet anders.
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

sinas
27-04-2013 om 21:55
Nog niet er over uit
dochter wil nog steeds wel hockey, maar praat ook over voetbal. Ik weet het niet eigenlijk. Ik zal eens informeren bij de hockeyclub hoe streng dat helpen is.