Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke stad (met station)

Vorig jaar zijn we met de kinderen naar Den Bosch gegaan met de trein. We reizen zelden met de trein maar vinden eens per jaar een leuke stad leuk. 

Iemand nog aanraders van leuke steden met Station? Bonuspunten als het op 1 uur reizen Boxtel is.  


Misschien moet je iets meer aanknopingspunten geven. Waar liggen de interesses, welke steden vallen eventueel af, wat vind je wel of niet leuk, etc. 
Wat hierboven ook al staat: je vraag is te breed, dus je krijgt 20 willekeurige steden.

Dan kun je net zo goed een pijltje gooien op de kaart van Nederland en daarheen gaan. Kan ook heel leuk zijn! 

Dordrecht, Gouda, Haarlem

Due-scimmie

Due-scimmie

16-06-2023 om 22:51 Topicstarter

Gingergirl schreef op 16-06-2023 om 18:48:

Hoe oud zijn de kinderen en wat is het doel ; winkelen, of musea bezoeken of vooral wandelen. Etc?

Kinderen zijn 4 en 6. In Den Bosch aten we een Bossche bol en rondvaart bijvoorbeeld.  

Winkelen is vooral niet het doel en verder geen specifiek beeld. 

Due-scimmie

Due-scimmie

16-06-2023 om 22:52 Topicstarter

Nemo in Amsterdam willen we keer op een studiedag doen. 

Scheveningen keken we naar maar dat is zo'n 2 uur en te lang voor de concentratie. 

Ik vond Rotterdam verrassend leuk, de markthal, kubuswoningen, met een watertaxi, met de Spido door de haven en natuurlijk in de  Euromast van het uitzicht genieten.

Due-scimmie

Due-scimmie

16-06-2023 om 22:53 Topicstarter

Gorinchem zou ik dus al nooit aan gedacht hebben.

Bijtje82

Bijtje82

16-06-2023 om 22:58

Due-scimmie schreef op 16-06-2023 om 22:53:

Gorinchem zou ik dus al nooit aan gedacht hebben.

Echt wel leuk hoor, geen wereldstad ofzo. Maar denk zelfs nog wel te combineren met Leerdam binnen een dag. 

En we zijn de mooiste stad van Nederland  

https://www.gorinchem.nl/de-stad/over-de-stad-gorinchem#:~:text=In%20de%20ANWB%20verkiezing%20rond,Linge%20uitmondt%20in%20de%20Merwede.

En dit weekend is het Gorcums jazzfestival. Dus extra gezellig.

hoorn heeft het museum van de 20e eeuw en die heeft nu als extra een lego tentoonstelling 

Bijtje82 schreef op 16-06-2023 om 22:58:

[..]

Echt wel leuk hoor, geen wereldstad ofzo. Maar denk zelfs nog wel te combineren met Leerdam binnen een dag.

En we zijn de mooiste stad van Nederland

https://www.gorinchem.nl/de-stad/over-de-stad-gorinchem#:~:text=In%20de%20ANWB%20verkiezing%20rond,Linge%20uitmondt%20in%20de%20Merwede.

En dit weekend is het Gorcums jazzfestival. Dus extra gezellig.

Even ot, wij gaan morgen eten bij fritella aan de Langedijk. We willen parkeren op de Groenmarkt, kan dat dan wel?

Hebben jullie een museumjaarkaart? Of houden jullie niet van musea?

Due-scimmie schreef op 16-06-2023 om 22:52:

Nemo in Amsterdam willen we keer op een studiedag doen.

Scheveningen keken we naar maar dat is zo'n 2 uur en te lang voor de concentratie.

Den Haag Centraal is 1:35 als je de trein van 7 over half neemt. Is dat te lang? Madurodam is echt wel heel erg leuk voor peuters.

MIDA schreef op 16-06-2023 om 22:53:

Ik vond Rotterdam verrassend leuk, de markthal, kubuswoningen, met een watertaxi, met de Spido door de haven en natuurlijk in de Euromast van het uitzicht genieten.

Wij hebben ook een aantal jaren geleden een leuke dag Rotterdan gehad met de kinderen (ik denk toen iets van 6 en 8 jaar)  Eerst bezoek aan maritiem museum. Toen over erasmusbrug gewandeld. Daarna de watertaxi naar de markthal genomen.

Bijtje82

Bijtje82

17-06-2023 om 07:26

Schemerlampje schreef op 16-06-2023 om 23:07:

[..]

Even ot, wij gaan morgen eten bij fritella aan de Langedijk. We willen parkeren op de Groenmarkt, kan dat dan wel?

Ik denk het niet. Trijntje Oosterhuis treed op naast de grote kerk, dus denk dat die parkeerplaats afgesloten is.

Het is mooi weer, dus dan is een stukje lopen minder erg. Dan zou ik eerder gaan voor parkeren bij parkeerplaats paardenwater. Of bij het gemeentehuis.  Dat is nog goed aan te lopen. 

Zou de binnenstad mijden met de auto.

Nijntje museum in Utrecht! 
Of het kinderboekenmuseum in den haag is ook heel leuk voor die leeftijd. Zit naast het station en dan met de tram naar Scheveningen!

Bijtje82 schreef op 17-06-2023 om 07:26:

[..]

Ik denk het niet. Trijntje Oosterhuis treed op naast de grote kerk, dus denk dat die parkeerplaats afgesloten is.

Het is mooi weer, dus dan is een stukje lopen minder erg. Dan zou ik eerder gaan voor parkeren bij parkeerplaats paardenwater. Of bij het gemeentehuis. Dat is nog goed aan te lopen.

Zou de binnenstad mijden met de auto.

Bedankt, helaas is mijn actieradius qua lopen niet zo groot. Is buiten de waterpoort of de bagijnenwal ook een optie?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.