Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke stad (met station)

Vorig jaar zijn we met de kinderen naar Den Bosch gegaan met de trein. We reizen zelden met de trein maar vinden eens per jaar een leuke stad leuk. 

Iemand nog aanraders van leuke steden met Station? Bonuspunten als het op 1 uur reizen Boxtel is.  


Bijtje82

Bijtje82

17-06-2023 om 09:25

Schemerlampje schreef op 17-06-2023 om 09:11:

[..]

Bedankt, helaas is mijn actieradius qua lopen niet zo groot. Is buiten de waterpoort of de bagijnenwal ook een optie?

Denk het wel, maar dan moet je echt op tijd gaan. Maar denk dat bwp en paardenwater weinig scheelt qua afstand. 

Bagijnenwal staat snel vol. Misschien dat je bij kweeklust ook kans maakt. Dan staat de auto in ieder geval in de schaduw.

Was je al eerder bij Fritella geweest? Ben hier 2 jaar geleden voor het eerst en tevens laatst geweest,  viel enorm tegen.

Maar misschien is het beter nu.

Edit. Heb even de afstand gecheckt. Bwp is de meest verre parkeergelegenheid. Dan zou ik eerder paardenwater doen, daar rijden mensen meestal eerst voorbij in de hoop dichterbij te parkeren. En het is natuurlijk goed weer, dus meer kans op veel volk.

Bijtje82 schreef op 17-06-2023 om 09:25:

[..]

Denk het wel, maar dan moet je echt op tijd gaan. Maar denk dat bwp en paardenwater weinig scheelt qua afstand.

Bagijnenwal staat snel vol. Misschien dat je bij kweeklust ook kans maakt. Dan staat de auto in ieder geval in de schaduw.

Was je al eerder bij Fritella geweest? Ben hier 2 jaar geleden voor het eerst en tevens laatst geweest, viel enorm tegen.

Maar misschien is het beter nu.

Edit. Heb even de afstand gecheckt. Bwp is de meest verre parkeergelegenheid. Dan zou ik eerder paardenwater doen, daar rijden mensen meestal eerst voorbij in de hoop dichterbij te parkeren. En het is natuurlijk goed weer, dus meer kans op veel volk.

Dank je wel! We nemen de rolstoel mee en kijken eerst bij Paardenwater. Ik ben nog nooit bij Fritella geweest, zou het zelf ook niet uitgekozen hebben i.v.m. midden in een stad zitten en mensen die van ver komen.

Bijtje82

Bijtje82

17-06-2023 om 10:50

Schemerlampje schreef op 17-06-2023 om 10:16:

[..]

Dank je wel! We nemen de rolstoel mee en kijken eerst bij Paardenwater. Ik ben nog nooit bij Fritella geweest, zou het zelf ook niet uitgekozen hebben i.v.m. midden in een stad zitten en mensen die van ver komen.

Het is een pannenkoeken restaurant. Nu ben ik daar sowieso geen fan van hoor, maar als ik de keus had zou ik het pannenkoekenhuis in het Lingebos eerder doen. 

Als je toch de rolstoel bij hebt, dan komt het wel goed met parkeren. Zou iig wel proberen om aan die kant van de stad te blijven. Zodra je de binnenstad in rijdt is alles een richtingsverkeer en ik weet niet wat er wel of niet afgesloten is. Je zou misschien nog Kazerneplein kunnen proberen. Als die vol is kun je vlak voor de ingang van die garage nog naar links en dan om dat parkeerplaatsen heen draaien en direct de stad uit. Als je voorbij de ingang rijdt dan kun je niet meer terug en moet je helemaal via de binnenstad terug naar het Paardenwater. Al kun je soms nog wel naar links op de Westwagenstraat. 

Ik zou persoonlijk de binnenstad mijden met de auto. Denk dat parkeren bij het stadhuis misschien nog niet eens zo'n gek idee is. Dat is maar een kort stukje rechtdoor en dan sta je gelijk op de Groenmarkt. 

Paardenwater naar de Groenmarkt is zo'n 600m lopen. Vanaf stadhuis is het 850m.

Bijtje82

Bijtje82

17-06-2023 om 11:02

Due-scimmie schreef op 16-06-2023 om 22:53:

Gorinchem zou ik dus al nooit aan gedacht hebben.

Buiten de waterpoort is een soort van recreatie punt. Je kunt daar mooi wandelen, de waterbus pakken naar slot loevestein en we hebben daar een heus strandje waar je even lekker kunt spetteren met de kinderen. 

We hebben ooit met onze kinderen die toen 3 en 5 waren een rondvaart door Amersfoort gedaan, was heel leuk. En omdat ik serieus geen idee heb waar Boxtel ligt, Zwolle is ook mooi. 

spoorweg museum in utrecht al genoemd. Toch ook een must see in je kinderjaren toch😅

Oke, mijn voorstel betreft geen stad maar kan het toch niet laten:

Als winkelen geen pre is dan weet ik wel een heel kort (en hoogstwaarschijlijk bekend) ritje met de trein: Oisterwijk. 
In de bossen vermaken kinderen zich altijd. Mocht je hier aan twijfelen ga dan naar speelbos OERRR. Daarnaast zijn er voldoende leuke horeca, ook in de bossen, voor wat lekkers te drinken of eten. (Ook zat horeca met speeltuin voor de kinderen)

Buiten zwemmen kan met goed weer bij Staalbergven voor 1 euro pp. Hier is ook een een strandje bij om te zonnen of te ravotten.

Breda?
Ook daar heb je rondvaartboten die over de singels varen.

Utrecht is goed bereikbaar met de trein en je hebt er veel musea, ook voor kinderen. Denk aan spoorwegmuseum, nijntje museum, museum speelklok, sonnenborgh museum (over sterren, planeten en de aarde). 
Die buitenactiviteiten in Oisterwijk lijken me ook heel leuk voor jouw jongens. 

Due-scimmie

Due-scimmie

20-06-2023 om 06:08 Topicstarter

RavIvaR schreef op 19-06-2023 om 23:59:

Oke, mijn voorstel betreft geen stad maar kan het toch niet laten:

Als winkelen geen pre is dan weet ik wel een heel kort (en hoogstwaarschijlijk bekend) ritje met de trein: Oisterwijk.
In de bossen vermaken kinderen zich altijd. Mocht je hier aan twijfelen ga dan naar speelbos OERRR. Daarnaast zijn er voldoende leuke horeca, ook in de bossen, voor wat lekkers te drinken of eten. (Ook zat horeca met speeltuin voor de kinderen)

Buiten zwemmen kan met goed weer bij Staalbergven voor 1 euro pp. Hier is ook een een strandje bij om te zonnen of te ravotten.

OERR staat volgende maand al op onze planning dus goede tip. 

Due-scimmie schreef op 16-06-2023 om 22:52:

Nemo in Amsterdam willen we keer op een studiedag doen.

Scheveningen keken we naar maar dat is zo'n 2 uur en te lang voor de concentratie.

De trein is veel fijner voor grote afstanden met kinderen dan de auto. Je hoeft zelf niet op de weg te letten, ze kunnen lopen, voorlezen, spelletjes doen. In de trein hield zoon het makkelijk 3-4 uur uit terwijl in de auto het gepiep al na een half uur begint.

misschien dat Leiden een leuk idee is.
Daar hebben ze Naturalis, érg interessant voor kinderen

Arnhem (watermuseum) is heel leuk voor die leeftijd. Of openluchtmuseum. In de buurt van Arnhem ligt Rozendaal. Ik weet niet of je er goed met het openbaar vervoer kunt komen, anders zijn de Bedriegertjes bij het kasteel een echte must voor kinderen van die leeftijd.

Bijtje82

Bijtje82

21-06-2023 om 15:40

Madurodam misschien een idee? En dan misschien Scheveningen meepakken? Dat is wel goed te doen met trein en tram.

Due-scimmie schreef op 20-06-2023 om 06:08:

[..]

OERR staat volgende maand al op onze planning dus goede tip.

Oisterwijk heeft ook een goede toko niet zo ver van het station. En Robért van Heel Holland Bakt heeft er zijn bakkerij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.