Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Irene

Irene

15-04-2012 om 17:10

Leuke uitspraken

We hebben het met zoon van 11 over de kennismakingsmiddag binnenkort op zijn nieuwe (VO) school: "dan zie je bij wie je in de klas zit en leer je de mentor vast kennen"
Andere zoon (8 jaar en Harry Potter fan): "dementor?? nou leuke school is dat!"

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Irene (ot)

Ik vind m geweldig! Maar hoe ver is jouw zoon met de Harry Potter serie? Ik heb de hele serie gelezen, maar als volwassene, en er komt per boek meer duisternis en narigheid in. Is jouw zoon zo koelbloedig, of is-ie nog niet voorbij deel 3 (trouwens toch het beste deel van de hele serie, dus misschien moet-ie daar maar stoppen).

Zoon van 6,5 heeft laatst Dahls "de Heksen" als voorleesboek afgekeurd wegens te eng, vandaar mijn vraag.

Groeten,

Temet

Jesse_1

Jesse_1

15-04-2012 om 21:48

Temet (ot)

Zonen hier zijn ook gek van HP. We hebben de boeken allemaal als luisterboek (geniaal voorgelezen!) en luisteren als we in de auto zitten. De jongens kunnen hier niet wachten tot we _eindelijk_ weer ergens heen gaan wat een eindje weg is!
We zijn nu qua luisteren begonnen aan deel 4. Ik weet nog niet tot hoe ver we wanneer moeten gaan...
Jongste van bijna 8 vindt de boeken om te horen niet te eng, maar de eerste film vond hij (ondanks dat hij het verhaal al kende dus van luisterboek) echt TE eng. Tot spijt van zijn andere broers die de 2e film ook wel graag willen zien, dus daar moeten we nog even iets op bedenken.
NB Oudste (nu bijna 12) heeft een aantal jaren terug de boeken wel gelezen en we hebben hem verteld dat het eng werd en dat hij zelf het boek moest wegleggen als het _te_ spannend werd. Dit n.a.v. dit forum (lees anders eens in het archief). Hij heeft het laatste boek uiteindelijk niet helemaal uitgelezen, niet omdat het te spannend werd, maar meer omdat het niet meer zo boeide geloof ik.

Mari

Mari

15-04-2012 om 21:57

Wat ik heel grappig vond hier

van de week, was een zin uit het familieverslag van zoon. Hij moest zijn ouders en grootouders naar hun dromen, opleidingen etc vragen en er zelf een verslag van maken.
Over mij stond eerst een door mij gemeld feit: "mijn moeders droom was vroeger om een goed mens te worden" en toen zijn commentaar: "helaas is dat niet uigekomen".

Irene

Irene

16-04-2012 om 10:02

Temet

Zoon is net 8 geworden en is nu bezig in het laatste deel. Hij vindt het nog steeds leuk. Zelf vond hij deel 4 het leukst, daar heeft hij ook zijn boekbespreking over gehouden. Ik lees soms stukken voor en dan denk ik ook wel: is dit nou wel zo geschikt? Maar zoon lijkt er totaal geen last van te hebben. En de toverspreuken vliegen je hier om de oren de hele dag...
Hij heeft de films van deel 1 en deel 2 gezien (na het lezen van die boeken), maar film deel 3 is 9+ dus daar zal hij nog op moeten wachten. De films vond hij ook best wel spannend, maar hij kan daar veel beter tegen dan zijn broer (nu 11). Die heeft trouwens de films ook nog niet allemaal gezien. Daar zijn we toch wat voorzichtig mee.

*bella*

*bella*

16-04-2012 om 20:45

Sex

Dochter van 8 is verbijsterd als ter sprake komt (niet voor het eerst, maar blijkbaar vergeten) dat wij nog steeds sex hebben met elkaar. 'Gatver!' Ook vraagt ze zich af hoe dat dan moet, 'hoe doen jullie dat dan, als jullie geen baby meer willen?' 'Ja duh', roept zoon van 10, 'met de onderbroek aan natuurlijk!!'

Ef

Ef

16-04-2012 om 21:16

Conclusie

Zoon (9) komt zelf tot de volgende conclusie op de vraag waarom hij nog geen koffie of te vaak cola mag; "Ja, dat komt natuurlijk omdat ik nog in de opgroeistand sta"

Ely

Ely

17-04-2012 om 00:09

Hahaha!

Geweldig! Vooral die van die onderbroek!

Doet me denken aan dat raadseltje hoe Belgen vrijen als ze wel kindjes willen maar geen AIDS

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Boeren jam

mijn dochter van bijna 8 had boerenjam op brood met pasen.... oftewel boursin.

pham

Wat doe je dan

Als zoon van 8 moet hoesten doet hij dat bijna altijd in het wilde weg en krijgt dus het standaard "hand voor je mond" te horen.

Laatst liet een huisgenoot per ongeluk een windje vliegen en ik hoorde vanuit de woonkamer een erg droge "hand voor je kont"

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.