Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke uitspraken

Zoon van 6 moppert tegen zijn vader: "weet je nog dat ik van jou een keer mijn beschuit met honing op moest eten, en ik lust helemaal geen honing!". Broer van 9: "oh pap, dat is kindermishandeling". Andere broer van 12: "we gaan je aangeven bij de kinderbescherming". Zoon van 6: "ja! dan ga je daar maar kinderen mishandelen!"


Vic

Vic

24-07-2013 om 20:30

Gevaarlijk

Jongste en ik hebben net bij Mc Donalds gegeten. Op de eerste verdieping zitten daar staaldraden voor de grote ramen. Dochter bekijkt ze eens goed en vraagt dan: 'Is dat schrikkeldraad?'

Goede herder

Zoon van 4 luistert 'Jezus is de goede herder' van elly en rikkert onderweg (bijbelliedjes) en zegt: 'Jezus heeft heel veel huisdieren: schaapjes'

Elly en rikkert

Een glimlach om Elly en Rikkert. Ik kende ze van vroeger van het Oinkbeest en de kauwgomballenboom. Zo leuk! Dus toen ik op zoek was naar de cd van het oinkbeest en meteen liedjescd's van ze mee bestelde, wist ik eigenlijk helemaal niet wat ik bestelde.
Tot ik jaren later in de supermarkt mijn eigen kind uit volle borst hoor zingen: Jezus woont in mij, Jezus woont in mij..!! Wij zijn niet praktiserend in het (of een) geloof en ik kon het helemaal niet plaatsen. Bleek dat ze die cd regelmatig draaide in haar kamer op haar inmiddels eigen cd-spelertje.

Tink

Tink

07-08-2013 om 20:42

Oren

Ik, tegen oostindisch dove 5-jarige dochter: Heb jij geen oren?
Dochterlief: Jawel hoor, kijk maar, waar moeten mijn oorbelletjes anders in?

An

An

12-08-2013 om 14:40

Hoe een fiets de wereld een stuk vrolijker maakt

Vandaag hebben we een fiets gekocht via marktplaats voor een prikkie. Mijn zoon is zo enorm blij met zijn fiets, hij is al twee uur rondjes aan het fietsen in de buurt, terwijl hij er al een jaar van overtuigt is, dat hij om een rondje doelloos te fietsen in de buurt, toch echt wel te groot is.
Net kwam hij even binnen: "mam, die fiets is een hele goede aanschaf: niet alleen ik, maar de hele wereld wordt er vrolijk van. Als mensen ernaar kijken, gaan ze allemaal glimlachen of lachen." Ja, dat zal vast wel aan de fiets liggen en niet aan de persoon die erop zit, apetrots, met een grote lach van oor tot oor en een stel pretogen op zijn gezicht.

Ja, die is echt leuk an!

Geweldig. Jammer dat ik hem niet gezien heb!

groet, Jutta

Ise

Ise

13-08-2013 om 12:32

Griekse salade

Op vakantie eten we samen met vrienden. Vriend zegt: "Ik heb ook Griekse salade voor de liefhebbers." Zoon (11): "Ik hoef niet. Ik hou niet van salade waar niets in zit, want de Grieken zijn toch failliet."

Sneeuwitje

Sneeuwitje

17-08-2013 om 14:56

Duizendpoot

Papa, heeft een duizendpoot ook echt duizend poten?

Sneeuwitje

zoutvaatje

zoutvaatje

20-09-2013 om 15:25

Eigen problemen

Twee jongens van 9 zitten te Wii-en, de een kan het wat beter dan de ander, maar zegt op een gegeven moment "ik ga je nu minder helpen hoor, ik heb zo nu en dan mijn eigen problemen..."

Jippox

Jippox

20-09-2013 om 16:18 Topicstarter

de kunst van het beledigen

Zoon (9 jaar) tegen zijn broertje: "jij bent lelijk!"
Broertje (6 jaar): "en jij bent zo mooi als een meisje!"

(dit ging overigens heel gemoedelijk, ze hadden er samen de grootste lol om)

vreemde dieren

Dochter van 4 kijkt toe hoe ik kaarten zit te schrijven en vraagt dan "Mama, mag ik de post-egel erop plakken?"

Groeten,

Temet

Marieke

Marieke

13-10-2013 om 14:59

Dochter heeft voorspellende gave!

Dochter van 5 heeft van een vriendin van mij een hele stapel oude K3-films gekregen. Vanmiddag kijkt ze K3 en de kattenprins. Kathleen gaat naar de prins en Kristel en Karen blijven samen achter. Karen zegt: worden we dan K2? Dochter roept hard: nee hoor, Josje komt erbij!

Leve mama

Leve mama

28-10-2013 om 23:56

Leuk uitspraakjes meisje (3 jaar)

1!
Mijn dochter is 3 jaar oud.
Zij: mama wil je met mij trouwen?
Ik: ik ben al getrouwd!
Zij: met wie? Met mij?

2!
Zij luisterde niet!
Ik: schat je moet je oren wel gebruiken.
Zij ja mama voor oorbellen!

Haha!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-10-2013 om 19:36

de portemonee van Sint

Ik breng net zoon van 4 naar bed. Daar praten we nog even over Sinterklaas, want die is bijna in het land. Ik vraag hem hoe Sint toch aan al dat geld komt voor al die kadootjes. Dat was hem heel duidelijk: Dat groeit bij hem gewoon op de rug

Pien

Pien

29-10-2013 om 21:25

Lampje

Zoon van bijna 4:

"De lamptarenpaal is aan!"

)

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-10-2013 om 21:53

Leuk

Mijn zoon heeft het altijd over een Verderkijker.

Trotse moeder

Trotse moeder

29-10-2013 om 22:17

Leuk!

Mijn dochter van 3 noemt
een: regenboog, Regenboom!

Ik zingt voor mijn jongste zoontje ( van 1 jaar oud ) het liedje " in de maan schijnt"
Hij " dikke dikke dikke dikke"!

Clowntje

Clowntje

29-10-2013 om 23:18

Hier hoor ik

Eerdergister ipv eergisteren door dochter van 4 en die van bijna 6.

Ook eten ze rijsterafels (rijstwafels). Verbeter ik ook niet, veel te leuk die versprekingen

Pien

Pien

30-10-2013 om 14:01

Hier ook

Hier eten we ook altijd rijstrafels! En stoepstengels

Oudste noemde eergisteren 'overgisteren'. Logisch, het is ook overmórgen...

Trotse moeder

Trotse moeder

30-10-2013 om 21:53

Hahaha

Super leuk!!

Mijn kind van 9 jaar heeft af en toe ook leuk uitspraken!

Ik raakte tijdens het parkeren de wiel van de auto tegen de stoep!
Ik hoorde een geluid! Ik vroeg aan mijn zoon wat dat zou zijn.

Mijn zoon antwoordde: de stoep, wat anders?
Ik lachte mij kapot!

Tijgeroog

Tijgeroog

30-10-2013 om 22:01

Stoepstengels

Die hebben we hier ook altijd gehad.
M'n zoon van acht heeft het steeds over flipvla in plaats van vlaflip. Die vinden we zo leuk dat iedereen het nu over flipvla heeft.

Mama

Mama

11-11-2013 om 23:46

Eerste schooldag. (Oefendag)

Mijn dochter is bijna 4 jaar en zij mocht vandaag naar school om te oefenen!

Toen ik haar op heb gehaald, vroeg ik aan haar hoe het is gegaan!
Zij anrwoordde: Goed," mag ik nu naar groep 3"?

Daarna zaten we in de auto,
Zij roept (.......) (.........) (mijn naam)
Ik zei" ik ben je moeder"
Zij: "moeder!!!"" Moeder!!! Moeder!!!""
Ik: lachen!
Zij: dat is niet grappig!
Ik lachte mijn kapot!!!

Jippox

Jippox

12-11-2013 om 10:31 Topicstarter

ingewikkeld

Dochter (5) vertelt over iets dat ze op school gemaakt heeft: "...en dan met van die driehoekige vierkantjes"
Zoon heel droog: "ik denk dat ze rondjes bedoeld"

Ik heb overigens nog steeds geen flauw idee wàt ze nou bedoelde

Stenna

Stenna

13-11-2013 om 14:46

misschien

Ruitjes?

Thursday Next

Thursday Next

13-11-2013 om 14:51

wakker

Opa is 80! Dochter van 7 wil graag weten wanneer opa precies geboren is, 's ochtends, 's avonds. Helaas voor haar weet ik dat niet. Vervolgens wil ze weten wanneer ze zelf geboren is. Ik vertel haar dat: midden in de nacht, om 10 over 12. Oh, zegt ze, werd je daar toen wakker van?

Tink

Tink

14-11-2013 om 22:56

lol

Nou Thursday, sliep jij daar niet doorheen dan?

Jongste van 5, zomaar uit het niets: Zeg mama, ben jij eigenlijk al aan het krimpen?

Hanne.

Hanne.

15-11-2013 om 11:51

baby maken

Favoriete vraag van jongste (net 4) is momenteel "Hoe maak je een xxxx".

Dus we hebben al uitgebreid uitgelegd hoe je een auto maakt en poep en taart etc.

Vraag van deze week was 'Hoe maak je een baby'. Na het antwoord 'Door de vrijen' volgde heel verbaasd "Hoef je daar maar één ding voor te doen? Dat is wel heel weinig'.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

22-11-2013 om 13:02

Thursday

Ik lig in een deuk, "werd je daar wakker van?". Briljant. Hier komt dochter van zeven ook steeds met krasse uitspraken. Zomaar eentje: we waren aan het wandelen met dochter en peuter. Ik zet een liedje in voor peuter. Zegt dochter: 'Mama, hou alsjeblieft op met zingen, iedereen kijkt naar je. Straks gaan ze nog geld tegen je hoofd gooien.'

Voet

Mijn kinderen kijken naar m'n voet. We zien daar een paar dikke blauwe aders overheen lopen.
Vraag ik aan zoon (8): weet jij wat dat zijn?
Hij: ehm....ja.. dat zijn toch je wortels?

Dirkje

Dirkje

23-11-2013 om 13:30

Afzwemmen versus diplomazwemmen

Jongste heeft bijna diploma A. Wij hebben het thuis altijd over afzwemmen, in het zwembad over diplomazwemmen. Dat zorgt voor verwarring, want jongste weet heel zeker dat afzwemmen en diplomazwemmen niet hetzelfde zijn. Wat het dan wel is, vraag ik. Nou simpel, dat is zwemmen in een rijtje en wie het laatst is, is af....

Dirkje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.