Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke uitspraken

Zoon van 6 moppert tegen zijn vader: "weet je nog dat ik van jou een keer mijn beschuit met honing op moest eten, en ik lust helemaal geen honing!". Broer van 9: "oh pap, dat is kindermishandeling". Andere broer van 12: "we gaan je aangeven bij de kinderbescherming". Zoon van 6: "ja! dan ga je daar maar kinderen mishandelen!"


notje

notje

25-11-2013 om 08:01

ziekenhuis

Ik leg zoon (7) uit dat we naar het ziekenhuis moeten,hij vraagt,is dat hetzelfde ziekenhuis waar jij mij hebt uitgebroed?

Katniss

Katniss

03-12-2013 om 19:36

Fietsen

Omdat mijn auto twee dagen bij de garage is heb ik een leenfiets. Ik heb zelf geen fiets en vind fietsen een beetje eng dus het is wel een 'dingetje'. Op weg naar huis vanaf de bso (lopend, want geen fietszitje), vertel ik jongste dat ik langs zo'n snelheidspaal ging en 16 km per uur ging. Jongste, nogal van de stoere verhalen, vertelde dat zij zelfs nog harder kan. 'Wel 22, dat is net zo snel als een auto..... die niet zo snel rijdt'.

Annie

Annie

06-12-2013 om 14:07

Sinterklaas

Deze is van een paar jaartjes terug, maar rond deze tijd moet ik er altijd aan terug denken.

Zoon komt helemaal overstuur op onze slaapkamer: "mama, broers zeggen dat Sinterklaas niet bestaat." Ik leg hem uit dat Sinterklaas ooit heeft bestaan en dat we net doen of hij nog bestaat omdat het zo'n lieve man was, die arme kinderen kadootjes gaf.
Zoon begrijpt het en merkt op: "Heb jij dan die legoboot voor mij gekocht?" Antwoord: "ja, dat klopt." Vervolgens geeft hij mij een dikke knuffel en zegt "Mam, jij bent echt de allerliefste Sinterklaas die er ooit heeft bestaan."

amk

amk

06-12-2013 om 14:23

vertrager

gister in de auto naar de sinterklaasviering bij haar vader kregen we het over fietsverlichting.
Ik heb net de fietslamp van dochter vervangen omdat het zo zwaar fietst met een dynamo, nu heeft ze een ding met een batterij.

Jaha zegt ze tegen opa: ik heb geen versnelling maar een vertrager op mijn fiets. Maar daar heb ik nu geen last meer van.

krimpen (2)

Mijn zoontje van 4 is nogal gehecht aan zijn kleding en vindt het altijd erg jammer als iets te klein is geworden. Hij zegt dan dat we het wel weer kunnen dragen als we weer klein worden Hij heeft een keer bedacht dat je op een gegeven moment als je bent uitgegroeid ook weer klein wordt. Misschien hoopt hij erop dat hij nog een keer terug in de buik mag

Evanlyn

Evanlyn

16-12-2013 om 15:45

nee hoor, hij wordt groot!

Mijn zoon wilde toen hij 4 was met mij trouwen. Ik zei dat ik al met papa getrouwd was. Maar hij zei: als ik groot ben, wordt papa klein. En dan trouw ik met je!

Jippox

Jippox

16-12-2013 om 16:41 Topicstarter

feestje

Zoon : "mam, als je jarig bent, nodig je dan ook al je feestboek vrienden uit?"

Juline

Juline

16-12-2013 om 21:18

Herdenken

Toen wij gisteren de kerstboom hadden versierd, gingen de dames, 8 en 10, op hun kamer de zwervers herdenken. Omdat die met Kerstmis geen huis hebben.

Juline

Juline

16-12-2013 om 21:23

Geen uitspraak, wel leuk

In het weekend gaan de meiden 's ochtends samen naar beneden, en mogen dan wat cruesli of cornflakes o.i.d. Blijkbaar was dat een keer op, en was oudste zus zo lief om een boterham te ontdooien. De boterham ging voor 1 minuut de magnetron in, werd natuurlijk veel te heet en wat doe je dan? Dan houd je hem onder de kraan. Kleine zus had nog steeds trek, dus heeft de boterham alsnog opgegeten.

Heerlijk gelachen gisterenochtend, om dit verhaal.

Tango

Tango

28-12-2013 om 22:06

Bijzondere opmerking

Niet zozeer een grappige opmerking maar ik vond hem wel heel bijzonder.
We hebben een neefje van 1 jaar met een naam die in Nederland niet veel voorkomt. Zegt mijn zoon van 9 vandaag dat hij S. wel een grappige naam vindt maar ook een rare. Op school zal er vast later veel om gelachen worden. Op mijn vraag of er in zijn klas dan geen kinderen zijn met bijzondere namen en of daar dan ook om gelachen wordt, antwoordt hij dat die kinderen er wel zijn, maar er wordt niet om gelachen. Ik vraag hem waarom er dan wel gelachen wordt om neefjes naam. Zoon zegt: omdat hij niet bruin is natuurlijk.

Achteraf gezien een hele logische reactie. De meeste kinderen met bijzondere namen zijn bruin en dan is het dus eigenlijk veel minder bijzonder als wanneer een blank kindje een uitzonderlijke naam heeft.

Kinne

Kinne

29-12-2013 om 14:57

Stem kwijt

Dochter ( 6 jaar) Mama, X zijn stem heeft zich verstopt.

hij is wel leuk, Tango!

kinderen kunnen dat soort dingen zo mooi zeggen, zonder dat er iets achter gezocht wordt. Als je dat als volwassene zegt wordt het zo gauw verkeerd opgevat...

niet knoeibaar

Jongste zoon (4) wil bij vrienden thuis ook graag bij de grotere kinderen aan tafel (zonder ouders erbij). "Dat kan wel hoor, ik ben niet knoeibaar!"

Oppaskindje zegt:

Mijn oma is al heel erg oud, soms loopt ze met een stok en soms met een "ventilator"

Jippox

Jippox

04-01-2014 om 16:44 Topicstarter

jarig

zoon : "mam, nodig je ook al je feestboek vrienden uit voor je verjaardag?"

Maaike

Maaike

05-01-2014 om 11:29

Pootje

Mijn zoon had gehoord dat mijn moeder met mij in de buik naar het ziekenhuis was gelopen, terwijl ze al weeën had.

Hij vroeg: kwam het pootje er toen al uit?

Middel voor een eeuwig leven

Kind: Van roken ga je dood.
Ja dat kan, maar waar ga je niet dood van?
Kind: dan moet je je brocoli opeten, dan ga je niet dood!

minkie

minkie

10-01-2014 om 15:36

liedjes

Dochter van toen 6 jaar uit volle borst zingend; I believe i am a fly (i believe i can fly)
en geef me je hand, ik geef je hem morgen terug (Guus Meeuwis, geef mij nu je angst, je krijgt er de morgen voor terug)

Dalarna

Dalarna

10-01-2014 om 19:46

Minkie

Leuk, ik moest opeens weer aan deze persiflage denken:


http://www.youtube.com/watch?v=y7_CYWNMUpQ Geef mij je jas, ik geef hem je morgen terug.

Losgeld bij ontvoering

Mam, waarom vragen ze losgeld?
Ik zou om briefjes vragen!

Katniss

Katniss

26-01-2014 om 17:26

Teleurgesteld

Dochter heeft het hele huis omgekeerd op zoek naar de opblaaspomp voor luchtbedden e.d. Ze wilde er een ballon mee opblazen. 'Is dat handig?', vroeg ik. 'Ja, want ik heb een leuk plannetje'. Uiteindelijk vindt ze het ding en ik hoor haar de ballon op blazen. Vervolgens komt ze mopperend naar beneden: 'Hij zweeft niet!' Maar even uitgelegd dat zweefballonnen helium bevatten en dat ik dat niet in huis heb.

zeur niet

Mijn kleuter is weer eens aan het zaniken, dus ik brom "zeur niet!" en ga vervolgens over in flarden van het liedje van Annie Schmidt:
"spring in de gracht/of knip je haar af/duw oude dametjes van het trottoir af/ maar zeur niet, zeur niet, zeur niet!"

Waarop dochter opmerkt "Nou, als ik zulke stoute dingen mocht doen zou ik ook niet zeuren!"

Groeten,

Temet

Dalarna

Dalarna

28-01-2014 om 08:51

De eindbaas....

Mama, ik kom bijna de eindbaas tegen van de basisschool....

Huh?

Ja, de citotoets!

Tweelingpappa

Dochter op het kinderdagverblijf.

Dochter: Mijn vader is er eentje van een tweeling
Kindje: Dus jij hebt twee papa's?

beertje

beertje

31-01-2014 om 14:36

administratie

Ik zit te zweten met moeilijke belastingpapieren. De oudste tegen de jongste: sttt, mama is bezig met de appelstratie.

beertje

beertje

31-01-2014 om 14:42

babynaam

Er is een meisje geboren en ze hebben haar Brooke genoemd. Mijn zoons liggen dubbel: Broek, haha, als het een meisje is hadden ze haar beter Rok kunnen noemen!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

01-02-2014 om 21:34

Gymnastiek?

Man en ik staan even tegen elkaar aan en geven elkaar een zoen, komt jongste van 6 langs en zegt: sta daar niet zo te flikflakken....

Aagje

Katniss

Katniss

24-03-2014 om 19:12

Engelse woordjes

Jongste heeft het met oudste over haar favoriete muziek. Momenteel vindt ze Roar van Katy Perry een leuk nummer. Jongste spreekt natuurlijk nog niet perfect Engels, waarop oudste, die nogal van de correcte Engelse uitspraak is, zegt: 'Het is roar en niet war. War betekent oorlog.' En jongste antwoordt: 'Maar dat liedje gaat toch helemaal niet over oorlog'.
Hilarisch

lol

Gisteren naar de carnavalstoet geweest, zegt mijn zoontje: 'mama, wat is het toch leuk om lol te hebben!'

Tabitha

Tabitha

25-03-2014 om 09:31

Cruyffiaans?

We zijn op weg in de auto en een politie-auto met loeiende sirenes haalt ons in. Op de achterbank zijn er de wildste speculaties over waar die naartoe zou kunnen gaan. Op een gegeven moment zeggen we ook, dat we van alles kunnen bedenken maar dat we het niet weten. Waarop zoon (5) zegt:"Als we het wisten, hadden we het geweten!"

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.