Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Sinilind

Sinilind

10-09-2008 om 10:53

Leuke uitspraken kinderen deel zoveel!?

Mijn zoon van 6,5 gisteren in de auto:
"Mama, ik hou van jou. Dat weet je he? Maar ik hou ook van je hersenen Mam. Je hebt fijne hersenen! JE bent slim!"
en na een poosje:
"Vindt je ook mijn hersenen fijn?"

Het is dan heel erg moeilijk vind ik om je gezicht in de plooi te houden,
Sini


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

10-09-2008 om 11:59

16 jaar

Mijn 6-jarige: "Mijn moeder is al 16 jaar!" Glim, glim, glim....

En hier

Net 5 jarige dochter: Nee, ik zing niet mee van Mega Mindy (soort TV superheld vrouw), ik vind ze echt niet lief. Oh nee, waarom dan niet? Nou, ten eerste vraagt ze al overal geld voor, en ten tweede wil ze geen arme mensen helpen.

Ik heb het programma nooit gezien (zij ook niet – kent enkel het liedje) maar dit leek me raar. Hoe is dat dan wel, vraag ik haar.

Wel, ze zingt “geef me een centje en ik kom eraan” [juist, nieuw woord uitgelegd, nl. seintje]

en “mega mindy, die alle boeven helpt...” [right, tweede nieuw woord: die alle boeven velt].
Mooi hé, zo’n meidje die het voor de arme zieltjes opneemt...

Voetbal veld

de bal van neef gaat over het hek en ik klim over het hek om hem te pakken(kreun kreun) zegt een van die gozertjes(ongeveer 12)...zo hee,....die moeder is nog lenig!
Groei!!

Kwartet

Zoon is met zus aan het kwartetetten: ¨Mag ik van jou Citrus Koning?¨ Hij bedoelt Christus Koning, de naam van een kerk.

Kwartetetten?

Kwartetten, dus!

Brenda129

Brenda129

10-09-2008 om 16:29

Ster

Toen opa overleed vertelde we Max (6,5) dat opa een sterretje was geworden. En als hij aan hem moest denken dat hij dan omhoog kon kijken.
Hij is heel erg bezig met de dood, en terugkeren naar aarde in een ander lichaam.
Vanochtend kwam hij met een redenatie waar ik wel om moest glimlachen. Want een vallende ster moest dan wel de geboorte van een kind zijn.

Marmar

Marmar

10-09-2008 om 16:45

Trots

Moe en suffig zit ik op de bank nadat ik iemand anders geprobeerd heb te helpen, voor familie iets heb gedaan, voor mijn 2 vrijwilligersbaantjes eea heb geregeld... En dan staat ineens dochter van net 11 jaar voor me: 'Mam, ik móet je even knuffelen, dat heb je verdiend! Ik ben trots op je.' Ik: 'Hoezo dan?' Zij: 'Jij bent pas echt belangrijk voor de wereld, je doet zomaar vanalles om andere mensen te helpen zonder er geld voor te vragen, en je geeft gratis cursus aan kinderen enzo....'
Dit was wel een schouderklopje wat ik bijzonder waardeer!

Trampo

Trampo

10-09-2008 om 16:52

Van een héél groot kind

op vakantie toon ik mijn 7- en 9-jarige dat hun moeder nog een salto op de trampoline kan. Gelukkig zijn ze onder de indruk. Bij thuiskomst vertel ik trots neef (18 jaar) die erg veel sport. Nou, zegt hij, ik zou óók onder de indruk zijn als mijn moeder dat nog kon!!!!

mama van twee

mama van twee

10-09-2008 om 21:17

Charmeur in de dop

Vanavond toen ik zoon (bijna 7) naar bed bracht en hem welterusten had gewenst, kwam zijn antwoord:
Welterusten lieve mama met je mooie haren en mooie ogen en mooie rode mond waar je lieve dingen mee tegen mij kunt zeggen.
Dat belooft wat voor de meisjes over een jaar of 10.

Marleen

Marleen

10-09-2008 om 21:54

Ot voor sinilind en burgemeester

Hoi,
Sinilind had je mijn berichtje voor jou bij gezondheid in draadje over moeheid nog gezien? Maar dat terzijde.
Vandaag vertelde zoon (7) dat Henk, de burgemeester van de school, gisteren mee was geweest naar gym. De directeur dus.
Laatst tegen mijn (kale/getondeusde) vriend: stel dat jij mijn vader was dan was ik ook kaal! Vond ie niet zo leuk En lieve uitspraak: Toen jij zo oud was als ik was je toen ook zo blij mt je leven?
Leuk draadje, groetjes, Marleen.

Bijna 6 mag het? (

Nu net heeft mijn zoontje het over zijn nieuwe klasgenoten, en dan speciaal over Emily.
Is she nice? vroeg ik (we wonen in de VS)
Yeah, but she sounds like a duck when she cries....and she cries a lot!! lol!

Marleen

Marleen

11-09-2008 om 09:24

Sini

Hoi,
Hij staat gearchiveerd bij gezondheid,
groetjes, Marleen.

Irene

Irene

11-09-2008 om 12:49

Kippensoep

Oudste zoon (7) zit net in de bovenbouw en blijft nu ook op vrijdag over. Na de eerste keer vertelt hij enthousiast dat hij "de benodigdheden voor het maken van kippensoep" mee mag nemen, dan maken ze bij de overblijf soep klaar. Verbaasd vraag ik wat ze dan verwachten dat hij allemaal meeneemt. Wat blijkt (na het nodige heen en weer gepraat): meneer bedoelde cup a soup...

Guinevere

Guinevere

11-09-2008 om 13:49

Durf het niet als titel neer te zetten

Gisteren aan tafel zei zoon van 6: "Mama, hoeveel minuten heb ik nog om klaar te komen?"

En wij maar proberen niet onder de tafel te rollen van het lachen...hij bedoelde natuurlijk "hoeveel minuten nog om mijn bord leeg te eten?"

mama van twee

mama van twee

11-09-2008 om 19:49

Guinevere

Die is leuk Guinevere. De tranen van de lach lopen over mijn wangen.

W.C.

W.C.

11-09-2008 om 21:56

Guinevere

Hier ook zoiets. Ik zei vroeger nog wel eens: De wc aftrekken in plaats van doortrekken. Mijn moeder bleef me continu verbeteren, en ik begreep nooit waarom. Het was toch duidelijk wat ik bedoelde?

Opvoedster

Opvoedster

12-09-2008 om 14:42

Lief

Dochter van zeven is niet de gemakkelijkste, we hebben dan ook nog al eens een aanvaring. Op een avond na aanvaing nummer zo veel zegt dochter:
"Mama, ik vind jou heel lief en je kunt ook heel goed opvoeden hoor, alleen het lukt niet altijd goed!"

Toch erg lief bedoeld.

koentje

koentje

12-09-2008 om 23:13

Zoon zegt vanuit het niets:

"Oh, mam... ik ben blij dat je me eruit geperst hebt!"

mammie2

mammie2

13-09-2008 om 15:18

Definitie van een kunstenares ...

"Iemand die een kleurplaat kan maken zonder printer" afkomstig van mijn dochter van 5 (ok stiekum verkeerde rubriek).

trijntje71

trijntje71

14-09-2008 om 20:56

Meisjes zijn niet makkelijk

zoon van 6 heeft gespeeld bij meisje uit klas en dag erop feestje van vriendinnetje....op de weg naar huis vraag ik hoe het was. 'Met meisjes spelen is niet makkelijk' is het antwoord. 'want kijk, als je piraatje wil spelen, nou dat is gewoon heel anders bij meisjes.....maar weet je mama, ik ben gewoon heel erg lief. Dus zeg ik gewoon: jij mag zeggen wat we gaan doen, dat werkt het beste.

Wij zien een gouden toekomst voor dit ventje

Janet

Janet

15-09-2008 om 14:04

Stappen

Mijn dochter heeft eens op school verteld dat ik twee keer per week ging stappen.. Dit hoorde ik viavia en schrok hier best wel van. Ik ben geen student meer

Ze bedoelde stepaerobics..

Witte wijn

Mijn zoontje (4) vertelde (gelukkig aan mijn man!) dat ik altijd witte wijn drink bij het ontbijt.

Waar hij het vandaan heeft weet ik niet, ik hoop dat hij het praatje niet verder verspreid heeft. Mijn man heeft er in ieder geval (nog steeds) veel plezier van!

Marlies

Brenda129

Brenda129

16-09-2008 om 13:45

Vriendenboekje

Het was weer vriendenboekjestijd.
Dus die ging ik samen met Max (6,5) invullen.
Laatste vraag was wat zijn grootste wens is.
Hij antwoorde met "Dat ik later kan doen wat ik wil doen."
Ik vond het een mooi antwoord.

Brenda129

Brenda129

16-09-2008 om 13:50

Brood

Max wilde een broodje tussendoor eten dus ik zeg dat hij er even 1 uit de vriezer moet halen.
Een hoop gemopper uit de keuken. Ik vraag wat er is.
Ja, zegt hij, terwijl hij de broodjes van elkaar af probeert te halen, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

picobello

picobello

16-09-2008 om 14:56

Derde kamer

kijkend naar de uitzending van prinsjes dag op tv geeft opa uitleg over wie wie is en in welke koets rijdt. Prinses Margriet rijdt in de glazen koets en opa verteld dat ze op weg gaan naar de tweede kamer ( staten generaal) daarna komt de koningin in de goude koets. Die gaat zeker naar kamer 3 opa! ( derde kamer).

Marmar

Marmar

18-09-2008 om 01:03

Opgetut....

Op een feestje blijkt jongste dochter opeens mascara op te hebben..????? Ik vraag dus hoe ze er aan komt want ik vind het niets als ze op haar leeftijd ze zich al opmaakt. 'Van pappa,' antwoordt ze. Als ik zeg dat dat niet kan omdat pappa zich niet opmaakt, blijft ze stug volhouden én ze beweert dat pappa zich elke ochtend opmaakt...
Navraag bij pappa leert dat een volwassen dochter haar mascara was vergeten en hij die tussen zijn pennen op z'n bureau had gestoken. En ja: hij kamt elke ochtend z'n haar, poetst z'n tanden, scheert zich, gaat onder de douche - en zegt dan tegen dochter: 'Zo, ik heb me ook weer opgetut.'

Brenda

Brenda

19-09-2008 om 12:16

Mooie wimpers

Laatst met mijn zoontje onderweg naar zwemles. Ineens vanaf de achterbank de volgende opmerking: "mijn mooie wimpers heb ik in jouw buik uitgezocht" (hij is nl. gezegend met een paar hele mooie lange wimpers). Ik moet hier wel om glimlachen.

Vertel het 's avonds aan mijn man, die vervolgens aan mijn zoontje vraagt waarom hij die wimpers niet bij hem heeft uitgezocht. Antwoord: Duuh, in jouw balletjes is daar toch geen plaats voor !

hihi

Guinevere

Guinevere

19-09-2008 om 14:40

Lippenstift

In navolging van Marmar met de mascara:

Papa wil Pipo een kus geven als hij naar zijn werk gaat. "Je hebt toch geen lippenstift op he Pap!"

Karen

Karen

19-09-2008 om 20:38

Trijntje71....herinnering

Hier een aantal jaar geleden ook een dergelijk uitspraak:
zoonlief zat in groep 6, een jaar waarin jongens en meisjes toch wel erg op elkaar gericht raken, maar vooral niet samen wilden spelen.
Toch waren de meisjes veel in de buurt van een van mijn zoons, en kwamen hier ook wel thuis. Toen ik hem vroeg hoe dat zo kwam zei hij: mama....die jongens in mijn klas doen allemaal zo raar....ik begrijp de meisjes......

trijntje71

trijntje71

22-09-2008 om 14:57

Karen

grinnik

overigens is hij inmiddels verliefd en het is wederzijds...we hebben al twee tekeningen met hartjes op de koelkast hangen. Dat is trouwens direct het enige dat je doet als je verliefd bent, je maakt iets moois voor de ander en dat geef je dan (dat je dat niet weet mama).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.